april 29, 2024, 01:36:55 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Hvordan omregge T2 (-75 Camper) fra 3pers til 5+ personer ??  (Lest 1174 ganger)
RobInThaHood
Supermedlem
*****
Innlegg: 616
Bosted: stavanger omegn og sånt



Vis profil
« på: juni 08, 2016, 07:25:13 am »

Lurer på hvordan en T2 Camper -75 som er registrert for 3 personer kan registreres til 5 eller mer?

Fant ut at om den skal regges som camper må det være like mange soveplasser i bilen , som det antall personer den skal registreres for.
Tenkte på å kappe taket og montere pop top av ett eller annet slag.

Alternativ 2 er å regge som buss, men hva er lovlig her: Kan jeg feks sette inn en rock'n'roll bed med seler og få regget for 5 ??


Roger
Loggført

It's not a hobby; it's a way of life!
Jb68
Supermedlem
*****
Innlegg: 648
Bosted: Narvik



Vis profil
« Svar #1 på: juni 08, 2016, 19:33:52 pm »

Æ har en 77 mod latebay som var bare 3 seter, jeg monterte sete fra en vw t4 som kan legges ned for å sove på. Monterte bare magebelte og bestilte time hos biltilsynet, alt OK . Er nå reg for 5,  to framme og tre bake ingen problem.
Loggført

1977 t2 lateby aut (konebil)
1973 1303 s big
1966 t1 prosjekt
1973 Teardrop
RobInThaHood
Supermedlem
*****
Innlegg: 616
Bosted: stavanger omegn og sånt



Vis profil
« Svar #2 på: juni 09, 2016, 12:39:50 pm »

Æ har en 77 mod latebay som var bare 3 seter, jeg monterte sete fra en vw t4 som kan legges ned for å sove på. Monterte bare magebelte og bestilte time hos biltilsynet, alt OK . Er nå reg for 5,  to framme og tre bake ingen problem.

Da blir den vel regget som buss?
Om det står camper i vognkortet idag, så ønsker jeg fortsatt å ha den regget som camper..
Fikk beskjed fra Biltilsynet at den da kun kan regges for like mange soveplasser som finnes i bilen: har ikke popup takså det er kun 3 soveplasser i bilen , ergo reg for 3pers.
Loggført

It's not a hobby; it's a way of life!
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!