april 28, 2024, 08:56:30 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Tatt livet av coilen  (Lest 2104 ganger)
quattro
Medlem
***
Innlegg: 125
Bosted: halden


Vis profil

« på: juli 19, 2012, 15:01:23 pm »

Har nettop tatt livet av MSD coilen på bobla, var på Biltema og kjøpte en ny. Denne hadde en motstand ved siden av! Er det pga att jeg ikke har hatt den, att MSD coilen har kvelda? Noen som veit??
Loggført

1973-VW 1303 S
1992-Audi S4 2,2
1987- Audi 90 2,2 Quattro
Kjetil1985
Supermedlem
*****
Innlegg: 869
Bosted: kløfta



Vis profil
« Svar #1 på: juli 19, 2012, 20:44:15 pm »

Coilen min tok også kvelden,valgte å kjøpe kun coil,ikke den ved siden av,min var rett og slett bare gammel å utbrukt.
Ellers lite kjennskap til dette dessverre.
Loggført
quattro
Medlem
***
Innlegg: 125
Bosted: halden


Vis profil

« Svar #2 på: juli 19, 2012, 21:50:48 pm »

Min har vell ikke vært med bilen mer enn 10-15 mil
Loggført

1973-VW 1303 S
1992-Audi S4 2,2
1987- Audi 90 2,2 Quattro
Kjetil1985
Supermedlem
*****
Innlegg: 869
Bosted: kløfta



Vis profil
« Svar #3 på: juli 20, 2012, 06:34:01 am »

Ok. Min har sitti fra den var ny så det ut som. Men da vet jeg dessverre ikke hva det kan være. :/
Loggført
SveinT
Supermedlem
*****
Innlegg: 1953
Bosted: Vennesla


Agder VW Klubb


Vis profil
« Svar #4 på: juli 22, 2012, 10:52:15 am »

Den motstanden på coilen er kun på de coiler som er beregnet for det. Finnes mange coiler som ikke har denne.
Den er der for å gi bedre gnist ved start. Må koble en ledning fra innslaget på starteren til den ene enden av motstanden. Går fint uten denne ledningen også  Glad
MSD vet jeg heller lite om.
Loggført

Jeg har ikke for mange biler, bare for lite plass.
Hilsen Svein Terje 91647950
tmatre
Supermedlem
*****
Innlegg: 875
Bosted: Rogaland - Klepp



Vis profil
« Svar #5 på: juli 22, 2012, 15:12:37 pm »

Det "er" forskjell på coil for stift tenning og elektronisk tenning.
Om en kjører coil for stift tenning på elektronisk tenning kan coilen overopphetes.

Coil for stift tenning ca 1.4 ohm
Coil for el tenning ca 0.7 ohm

Hvordan det er med alle de ulike elektronisk tenning greier folket installerer vet jeg ikke sikkert,

Teksten på Pertronix Ignitor II hos Piersideparts er ikke helt god etter min mening, men de anbefaler i alle fall lav motstand coil (0.6 ohm)
http://www.piersideparts.net/PER91847A.html

Pertroix sin flame thrower II fåes i 0.6 ohm
http://www.piersideparts.net/PER45011.html

Jeg ville i alle fall kjørt med anbefalt motstand....
Loggført

"Under steer is when you hit the wall with the front of the car and over steer is when you hit the wall with the rear of the car.
Horsepower is how fast you hit the wall, torque is how far you take the wall with you."
Kjetil1985
Supermedlem
*****
Innlegg: 869
Bosted: kløfta



Vis profil
« Svar #6 på: juli 23, 2012, 14:44:01 pm »

nå har jeg svidd den nye coilen min selv.. :/ ser ut som vi har samme problem.
vet ikke hva som sitter av sånt på min så vet ikke hvilken coil jeg skal ha Rekker tunge er en 1600 motor. har kun kjørt 15-20 mil på denne coilen,maks.
å på tur i dag begynte den hoste ved pådrag,å når jeg kom meg hjem omsider var coilen sinnsykt varm,å startet såvidt etter mange forsøk.


mvh kjetil
Loggført
1303s Turbo
Nybegynner
*
Innlegg: 9
Bosted:


Vis profil

« Svar #7 på: juli 02, 2016, 15:05:21 pm »

hei skjønner det er lenge siden men fikk du det i orden?
Loggført
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!