BERGER
|
 |
« på: juni 15, 2016, 11:19:53 am » |
|
Har utløserarmen på boblegirkassene kommet i forskjellig lengde opp igjennom åra? Er det sånn at pedalsett må matche rett utløserarm, eller er det likt forhold mellom de uansett modell??
|
|
|
Loggført
|
 This is my simple religion: -Be cool -Don't be an asshole
|
|
|
tezer
Supermedlem
    
Innlegg: 1791
Bosted: Hamar Hedemarken
|
 |
« Svar #1 på: juni 15, 2016, 17:50:37 pm » |
|
jeg bytta arm til lengre,men beholdt samme pedalsett
|
|
|
Loggført
|
Vw 1302
|
|
|
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
    
Innlegg: 5824
Bosted: Oslo, Briskeby
ass UP nose DOWN, rip the tires
|
 |
« Svar #2 på: juni 15, 2016, 17:51:52 pm » |
|
Har utløserarmen på boblegirkassene kommet i forskjellig lengde opp igjennom åra? Er det sånn at pedalsett må matche rett utløserarm, eller er det likt forhold mellom de uansett modell??
Flere forskjellige ja. Lange kom gjerne på buss med boblemotor og kasse.
|
|
|
Loggført
|
'67: 10.626@213,65 SCC2016 10.407@215,57 SCC2017 10.221@216,87 SCC2018 Norges raskeste luftkjølte gatebil? '59: Snart 
|
|
|
BERGER
|
 |
« Svar #3 på: juni 16, 2016, 07:40:38 am » |
|
Har utløserarmen på boblegirkassene kommet i forskjellig lengde opp igjennom åra? Er det sånn at pedalsett må matche rett utløserarm, eller er det likt forhold mellom de uansett modell??
Flere forskjellige ja. Lange kom gjerne på buss med boblemotor og kasse. Bekrefter min misstanke det da. Vet du om det finnes noen oversikt over modeller/lengder osv?
|
|
|
Loggført
|
 This is my simple religion: -Be cool -Don't be an asshole
|
|
|
Formula Vee
Supermedlem
    
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger
:: DKL ::
|
 |
« Svar #4 på: juni 16, 2016, 08:01:47 am » |
|
Hmm.. Følger.. Kommer til å sammenlikne med min T1 kasse. Regner med det går å flytte over hvis nødvendig..
|
|
|
Loggført
|
SCC 2015 broken transmission barely left startline. SCC 2016 broken engine never made it to startline. SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car. 
|
|
|
BERGER
|
 |
« Svar #5 på: juni 16, 2016, 08:31:20 am » |
|
Årsaken til at jeg lurer på dette er et problem som jeg oppdaget på cab`n da utløserlageret røk her om dagen. Etter at jeg hadde montert nytt og skulle justere clutch, var det ikke mulig å løse ut clutchen helt med rett innstilling (altså at utløserlageret ikke ligger helt inntil disken). Lageret må ligge på hele tiden for å kunne løse ut. Antagelig har det vært sånn hele tiden, og det er jo ikke så bra. Finner ikke noe annet galt enn at kombinasjonen pedalsett/utløserarm må være feil på min bil. Sitter en nyere kasse i bilen og pedalsettet er tidlig 60-tall. Pedalen er, og har alltid vært, veldig myk/lett, unormalt selv til std clutch å være.
|
|
|
Loggført
|
 This is my simple religion: -Be cool -Don't be an asshole
|
|
|
BERGER
|
 |
« Svar #6 på: juni 16, 2016, 09:03:07 am » |
|
Årsaken til at jeg lurer på dette er et problem som jeg oppdaget på cab`n da utløserlageret røk her om dagen. Etter at jeg hadde montert nytt og skulle justere clutch, var det ikke mulig å løse ut clutchen helt med rett innstilling (altså at utløserlageret ikke ligger helt inntil disken). Lageret må ligge på hele tiden for å kunne løse ut. Antagelig har det vært sånn hele tiden, og det er jo ikke så bra. Finner ikke noe annet galt enn at kombinasjonen pedalsett/utløserarm må være feil på min bil. Sitter en nyere kasse i bilen og pedalsettet er tidlig 60-tall. Pedalen er, og har alltid vært, veldig myk/lett, unormalt selv til std clutch å være.
Hæ? Skal utløserlageret ligge på hele tiden sier du? Isåfall lærte jeg noe nytt i dag også og godt er det. Mvh BB Nei, nei, dårlig forklart av meg, det jeg snakker om er problemet på min bil, DER må utløserlageret ligge på hele tiden for å løse ut, som altså er feil. Om jeg legger lageret slik det skal ligge, litt av, så løser ikke clutchen ut med pedalen i bunnen. Derfor har jeg konkludert med at utvekslingen mellom pedalsett og utløserarm må være feil, tror jeg trenger en kortere utløserarm 
|
|
|
Loggført
|
 This is my simple religion: -Be cool -Don't be an asshole
|
|
|
BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
    
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo
Hvilken makalös manick
|
 |
« Svar #7 på: juni 16, 2016, 09:06:04 am » |
|
Årsaken til at jeg lurer på dette er et problem som jeg oppdaget på cab`n da utløserlageret røk her om dagen. Etter at jeg hadde montert nytt og skulle justere clutch, var det ikke mulig å løse ut clutchen helt med rett innstilling (altså at utløserlageret ikke ligger helt inntil disken). Lageret må ligge på hele tiden for å kunne løse ut. Antagelig har det vært sånn hele tiden, og det er jo ikke så bra. Finner ikke noe annet galt enn at kombinasjonen pedalsett/utløserarm må være feil på min bil. Sitter en nyere kasse i bilen og pedalsettet er tidlig 60-tall. Pedalen er, og har alltid vært, veldig myk/lett, unormalt selv til std clutch å være.
Hæ? Skal utløserlageret ligge på hele tiden sier du? Isåfall lærte jeg noe nytt i dag også og godt er det. Mvh BB Nei, nei, dårlig forklart av meg, det jeg snakker om er problemet på min bil, DER må utløserlageret ligge på hele tiden for å løse ut, som altså er feil. Om jeg legger lageret slik det skal ligge, litt av, så løser ikke clutchen ut med pedalen i bunnen. Derfor har jeg konkludert med at utvekslingen mellom pedalsett og utløserarm må være feil, tror jeg trenger en kortere utløserarm  Flott! Jeg leste innlegget ditt på nytt og klarte å lese mellom linjene og slettet derfor innlegget mitt. Men du svarte først med copy og det var jo bra. 2-4mm klaring skal utløserlageret ha. Mvh BB
|
|
|
Loggført
|
10.41 / 1641 / 2015 - 2016.
- Det er lettere å ape enn å skape -
|
|
|
1303SS
Supermedlem
    
Innlegg: 2526
Bosted: solbergmoen
|
 |
« Svar #8 på: juni 16, 2016, 09:46:04 am » |
|
På T1 er det lengre arm på gearkassen på 72 mod. og nyere mener jeg.Kroken på pedalsettet som Wiren er festa i er og forskjellig fra 72 mod.Hva som er forsjellen er jeg ikke sikker på Har bytta på min pga ett 70 mod.pedalsett var montert inn.Er og forskjell på Wirehylsa mellom karosseri og Gearkasse.Kan være der problemet ligger.Er og levert mange forskjellige lengder på wirer.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
BERGER
|
 |
« Svar #9 på: juni 16, 2016, 10:13:07 am » |
|
På T1 er det lengre arm på gearkassen på 72 mod. og nyere mener jeg.Kroken på pedalsettet som Wiren er festa i er og forskjellig fra 72 mod.Hva som er forsjellen er jeg ikke sikker på Har bytta på min pga ett 70 mod.pedalsett var montert inn.Er og forskjell på Wirehylsa mellom karosseri og Gearkasse.Kan være der problemet ligger.Er og levert mange forskjellige lengder på wirer.
Takk for nyttig info 
|
|
|
Loggført
|
 This is my simple religion: -Be cool -Don't be an asshole
|
|
|
BERGER
|
 |
« Svar #10 på: juni 16, 2016, 10:15:05 am » |
|
Noen som sitter med en tidlig 60-tall kasse for hånden og kan måle lengden på utløserarmen? Greit å få bekreftet hva den faktisk skal være før jeg begynner å lete etter en 
|
|
|
Loggført
|
 This is my simple religion: -Be cool -Don't be an asshole
|
|
|
tezer
Supermedlem
    
Innlegg: 1791
Bosted: Hamar Hedemarken
|
 |
« Svar #11 på: juni 16, 2016, 12:32:51 pm » |
|
|
|
|
Loggført
|
Vw 1302
|
|
|
BERGER
|
 |
« Svar #12 på: juni 16, 2016, 12:51:07 pm » |
|
Takker, bra info her. Ser ut som de er enten 75mm eller 100mm. Får måle i morgen 
|
|
|
Loggført
|
 This is my simple religion: -Be cool -Don't be an asshole
|
|
|
geir F
Seniormedlem
   
Innlegg: 397
Bosted: lyngdal
|
 |
« Svar #13 på: juni 16, 2016, 13:34:34 pm » |
|
Har en 58 modell girkasse hjemme og den har 75mm arm.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
BERGER
|
 |
« Svar #14 på: juni 16, 2016, 13:45:01 pm » |
|
Har en 58 modell girkasse hjemme og den har 75mm arm.
Mange takk! 
|
|
|
Loggført
|
 This is my simple religion: -Be cool -Don't be an asshole
|
|
|
|