april 25, 2024, 08:49:43 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Rattutslag  (Lest 1864 ganger)
wide5
Supermedlem
*****
Innlegg: 1544
Bosted: randaberg



Vis profil WWW
« på: juni 28, 2016, 18:37:51 pm »

Hei.
Jeg har et litt rart problem med min t-1 med linkpin, dropspindler og 2" korta forstilling.
Den har større rattutslag ved sving til høyre kontra venstre.
Jeg har sentrert styresnekke, og satt hjulene sånn noenlunde rett.
Men til venstre får jeg et halvt turn mindre på rattet kontra høyre..
Noen som kjenner til en løsning?
Loggført

Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #1 på: juni 28, 2016, 18:57:54 pm »

Den ble vel bygd til å gå rett frem av forrige eier..  Øyerulling

Er det stoppere på forstillingen?


Min er lik.
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

wide5
Supermedlem
*****
Innlegg: 1544
Bosted: randaberg



Vis profil WWW
« Svar #2 på: juni 28, 2016, 21:35:23 pm »

He he... Ja, trenger ikke mye utslag da.
Har de stopperene som er på spindlene da. En liten tagg som tar borti den steeringnucle greia.
Litt rart egentlig. For skulle tro det ble likt fra side til side😕
Loggført

Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #3 på: juni 28, 2016, 21:39:09 pm »

Tenkte mer på jüsterbare stoppere mot pitman-armen.
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

wide5
Supermedlem
*****
Innlegg: 1544
Bosted: randaberg



Vis profil WWW
« Svar #4 på: juni 28, 2016, 22:02:33 pm »

Å ja. Nei sånne har jeg ikke.
Hadde alt fra hverandre i går, og sjekket vandring da. Da får jeg ca 1,5 turn på rattakslen hver vei fra senter. Men når jeg setter på stagene får jeg kun dette den ene veien. Så det virker som det er forskjell på sidene.
Loggført

Einic
Supermedlem
*****
Innlegg: 773
Bosted: Røyken



Vis profil
« Svar #5 på: juni 29, 2016, 05:00:59 am »

Tipper at med styresnekka i midtstilling står hjulene med sving mot den siden som har flest tørn på rattet. Sett styresnekka i midtstilling og juster stagene slik at hjulene står rett.
Loggført
SveinT
Supermedlem
*****
Innlegg: 1953
Bosted: Vennesla


Agder VW Klubb


Vis profil
« Svar #6 på: juni 29, 2016, 08:25:59 am »

Har du styredemper som kan bunne?
Loggført

Jeg har ikke for mange biler, bare for lite plass.
Hilsen Svein Terje 91647950
wide5
Supermedlem
*****
Innlegg: 1544
Bosted: randaberg



Vis profil WWW
« Svar #7 på: juni 29, 2016, 09:04:01 am »

Styresnekke er sentrert, og stagene er montert med hjulene rett.
Dette stopper før styredemperen bunner. 😕
Loggført

Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #8 på: juni 29, 2016, 09:50:47 am »

Skal man ha likt utslag da?

Siden det er kort/langt stag.
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!