april 23, 2024, 23:50:31 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Papirer senking 1303  (Lest 2779 ganger)
hauganfoto
Seniormedlem
****
Innlegg: 428
Bosted: Drevsjø


Jørn Kristensen


Vis profil
« på: juli 04, 2016, 14:12:55 pm »

Har kjøpt senkefjærer på hotshop med TUV.
Har tatt firehjulskontroll, men det er ikke mulig å få alle tallene innafor på original forstilling med senkefjærer...
Hva gjorde dere andre som har godkjent senka 1302/03?
Tør ikke bestille time for godkjenning før jeg har en plan...

* DSC_0050.jpg (51.02 KB. 800x450 - vist 188 ganger.)


* DSC_0052.jpg (37.66 KB. 800x450 - vist 155 ganger.)


Hilsen Jørn
 

Loggført

1954 Tempo Handy
1954 Ferguson gråtass
1973 1303s
Og to bruksbiler...
Endre S
Supermedlem
*****
Innlegg: 2088
Bosted: Rogaland


Våre liv er summen av de valg vi har tatt.


Vis profil WWW
« Svar #1 på: juli 04, 2016, 21:37:03 pm »

Eg har bestilt denne.

http://toplineparts.com/lower-your/camber-kit-for-74-to-79-super-beetle-88-2511l.html

Fikser ca 1 grad ekstra på camber.

De har også en foring for å ta caster, sjekk link i 03 tråden min. Men eg må ha disse pga porsche 944 spindler foran, og kerscher sett. Senkefjærer sier du, hva slags, og hvorfor kan du ikkje justere mer?

Loggført

1974 1303 SilverBIGL
1971 1302 Cab
1963 Type 311
1967 Type 365 Squareback
X
1962 Type 343 Ghia 
1957 Type 111 (T111) 
1964 Type 311    
Type 1 are nice, Type 2 are cool, BUT Everyone knows, that  Type 3............RULE!\\\\\\\" 

hauganfoto
Seniormedlem
****
Innlegg: 428
Bosted: Drevsjø


Jørn Kristensen


Vis profil
« Svar #2 på: juli 05, 2016, 07:53:11 am »

Takk for svar, det så ut som en lur løsning.

Senkefjører: http://folkevogn.no/index.php/nb/butikk/produkt/8989-senkefjaer-1302-03-m-tuv

Kan ikke justeres mer fordi de er justert så langt inn som det er mulig å komme. Men for å få rett Camber må de lenger inn...

Jørn.
Loggført

1954 Tempo Handy
1954 Ferguson gråtass
1973 1303s
Og to bruksbiler...
Jb68
Supermedlem
*****
Innlegg: 648
Bosted: Narvik



Vis profil
« Svar #3 på: juli 05, 2016, 09:25:57 am »

Æ har samme fjærer på min 1303, æ slipte litt ut på øvre hullet påfjærbenet alt OK
Loggført

1977 t2 lateby aut (konebil)
1973 1303 s big
1966 t1 prosjekt
1973 Teardrop
Endre S
Supermedlem
*****
Innlegg: 2088
Bosted: Rogaland


Våre liv er summen av de valg vi har tatt.


Vis profil WWW
« Svar #4 på: juli 05, 2016, 21:17:24 pm »

Takk for svar, det så ut som en lur løsning.

Senkefjører: http://folkevogn.no/index.php/nb/butikk/produkt/8989-senkefjaer-1302-03-m-tuv

Kan ikke justeres mer fordi de er justert så langt inn som det er mulig å komme. Men for å få rett Camber må de lenger inn...

Jørn.

Bare pass på å få rette typen. Eg har 74 mod og 2 bolt på fjærbeinet.
Loggført

1974 1303 SilverBIGL
1971 1302 Cab
1963 Type 311
1967 Type 365 Squareback
X
1962 Type 343 Ghia 
1957 Type 111 (T111) 
1964 Type 311    
Type 1 are nice, Type 2 are cool, BUT Everyone knows, that  Type 3............RULE!\\\\\\\" 

MCCCIIIS
Supermedlem
*****
Innlegg: 994
Bosted: skien


Vis profil

« Svar #5 på: juli 05, 2016, 21:40:33 pm »

Takk for svar, det så ut som en lur løsning.

Senkefjører: http://folkevogn.no/index.php/nb/butikk/produkt/8989-senkefjaer-1302-03-m-tuv

Kan ikke justeres mer fordi de er justert så langt inn som det er mulig å komme. Men for å få rett Camber må de lenger inn...

Jørn.
Tror du bare kan ta det med ro,da jeg godkjente 03'min så sjekka de ikke verdiene på kontrollen,bare at jeg hadde tatt den.At du er 6" utafor har ikke noe å si.
Loggført

Seaside VW klubb
Team Antonsen
Medlem
***
Innlegg: 231
Bosted: Flekkefjord


Det umulige tar bare litt ekstra tid


Vis profil
« Svar #6 på: juli 07, 2016, 10:15:11 am »

Vil tro du har de eldste fjørbeina ut i fra bilder av bilen, med litt innsats i garasjen fikser du lett det du mangler for å komme innenfor på gradene. Bruk de gamle boltene dine å lag nye skiver (40 -60 mm)som du borer nye hull til (pluss litt filing for spor) så sliper du sporet en cm mere avlangt innover mot senter på bilen. Har du dreiebenk , stikker du et par skiver ,har du ikke lager du lett et par med hullskjær , bare fantasien som stopper deg. Tror det er bilder i tråden til Endre
Min erfaring når du senker 03 ( snakker nå om komfort kjøring ikke om best mulig veigrep)er at bilen ble best å kjøre med Max caster å i øvre skiktet på camber
Lykke til
Loggført

T1 1303 sleeper 1973
T1 1303 gearman look 1973
T1 1303 Targa/Porsche look 1973
Team Antonsen
Medlem
***
Innlegg: 231
Bosted: Flekkefjord


Det umulige tar bare litt ekstra tid


Vis profil
« Svar #7 på: juli 07, 2016, 11:04:37 am »

Jeg ser du et par hjemmelagde bolter sammen med en orginal


* 20160224_092131.jpg (76.48 KB, 800x600 - vist 168 ganger.)
Loggført

T1 1303 sleeper 1973
T1 1303 gearman look 1973
T1 1303 Targa/Porsche look 1973
Endre S
Supermedlem
*****
Innlegg: 2088
Bosted: Rogaland


Våre liv er summen av de valg vi har tatt.


Vis profil WWW
« Svar #8 på: juli 07, 2016, 14:53:20 pm »

De boltene fåes ferdige hos topline. Eg betalte ca 800,- for camber og casterfix inkl frakt. Då er det bolt on uten noe filing og sleggemekk 😜
Loggført

1974 1303 SilverBIGL
1971 1302 Cab
1963 Type 311
1967 Type 365 Squareback
X
1962 Type 343 Ghia 
1957 Type 111 (T111) 
1964 Type 311    
Type 1 are nice, Type 2 are cool, BUT Everyone knows, that  Type 3............RULE!\\\\\\\" 

Team Antonsen
Medlem
***
Innlegg: 231
Bosted: Flekkefjord


Det umulige tar bare litt ekstra tid


Vis profil
« Svar #9 på: juli 07, 2016, 16:49:03 pm »

Stemmer det jeg har også kjøpt disse ,men boltene hos dem klarer bare ca 1 grad , jeg hadde behov for ytterlig 1 grad for å komme innenfor orginale data, noe som BT krevde at jeg skulle være når de skulle godkjenne coiloversene mine sammen med andre ting, så jeg hadde behov for større skiver for å justere som en lett lager like bra om en har tilgang til dreiebenk og fres (noe som jeg er en av de heldige om)men som sagt en kan også fint fikses med litt kreativitet i garasjen
Loggført

T1 1303 sleeper 1973
T1 1303 gearman look 1973
T1 1303 Targa/Porsche look 1973
Team Antonsen
Medlem
***
Innlegg: 231
Bosted: Flekkefjord


Det umulige tar bare litt ekstra tid


Vis profil
« Svar #10 på: juli 07, 2016, 17:26:56 pm »

En annen ting du også bør vurdere er å snu styrekulene dine om en senker mye på 03 en for å få riktig vinkel på armene. Innsats til dette fås kjøpt flere plasser som hos Dansken, over der ovs
Loggført

T1 1303 sleeper 1973
T1 1303 gearman look 1973
T1 1303 Targa/Porsche look 1973
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!