mars 28, 2024, 18:27:15 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Hjelp - knekt bakelitt (Det må da være måte på problemer her nå...)  (Lest 3647 ganger)
Bugarella
Seniormedlem
****
Innlegg: 449
Bosted: Nere onnja



Vis profil WWW
« på: juli 10, 2016, 17:58:26 pm »

Åkei, jeg skulle skifte bensinpumpe i håp om å få gamle fru B ut på veien igjen snarest mulig, i alle fall til småturer i lokalmiljøet (hun er litt sliten etter turen til Finnmark, stakkar...)

Jeg så at jeg måtte skifte bakelitten under også, skulle dette bli bra, men den knakk... Surprise. Og nå får jeg f*** ikke opp den siste biten som sitter nedi blokka! #%$€£+**&@##

Unnskyld temperamentet.

Er det noen som har et luretriks?!? Vææææær så snill? Uten at jeg trenger verken å ta ut motoren for å snu den på hodet eller for å dele blokka. Akkurat nå...

Æ vil kjøøøøøør.
Loggført


Prinsesse Boblepott (1977) med kidsa Jekkpott (2002), Fullpott (2003) og Eksospott (2005), og folkevognbobla Gamle fru B (1963).
Klikk på bildet over for å gå til bloggen min, Bugarella's garage, og besøk meg gjerne og lik siden min på Facebook: Bugarella facer garasjelivet.
Svein.
Supermedlem
*****
Innlegg: 2423
Bosted: Lørenskog


Vis profil

« Svar #1 på: juli 10, 2016, 18:52:49 pm »

Tja si det Øyerulling
Du kan prøve med en tynn tynn skrutrekker/pinne eller ståltråd med litt tyggegummi på enden.
Har brukt dette trikset før, med desverre ikke på bensinpumpe..
Loggført

201m  8,063 sek. 136,42km/t
402m 12,708 sek.176,81km/t...
Kjetil Lima
Supermedlem
*****
Innlegg: 2974
Bosted: Stavanger



Vis profil
« Svar #2 på: juli 10, 2016, 20:32:09 pm »

Dette er diskutert opp og ned i flere omganger, stor fransk treskrue er visst det beste trikset.
Loggført

1961 T1 - Custom
Bugarella
Seniormedlem
****
Innlegg: 449
Bosted: Nere onnja



Vis profil WWW
« Svar #3 på: juli 12, 2016, 06:16:06 am »

Takk for hjelpa!
En stor fransk treskrue først, og så skoletyggis på en fleksibel pinne for å plukke opp bitene som havnet inni blokka...  Sjokkert

Satser på at jeg fikk ut alt...  Glad


* image.jpg (76.99 KB. 800x600 - vist 336 ganger.)

Loggført


Prinsesse Boblepott (1977) med kidsa Jekkpott (2002), Fullpott (2003) og Eksospott (2005), og folkevognbobla Gamle fru B (1963).
Klikk på bildet over for å gå til bloggen min, Bugarella's garage, og besøk meg gjerne og lik siden min på Facebook: Bugarella facer garasjelivet.
Endre S
Supermedlem
*****
Innlegg: 2082
Bosted: Rogaland


Våre liv er summen av de valg vi har tatt.


Vis profil WWW
« Svar #4 på: juli 12, 2016, 14:51:07 pm »

Om noen biter skulle falle ned i motoren er det ikke noen stress. Bakelitt er mykere enn stål, så veiva vil bare tygge det i biter vil eg tro. Men sikkert lurt å bytte olje for å prøve å lure bitene ut...
Loggført

1974 1303 SilverBIGL
1971 1302 Cab
1963 Type 311
1967 Type 365 Squareback
X
1962 Type 343 Ghia 
1957 Type 111 (T111) 
1964 Type 311    
Type 1 are nice, Type 2 are cool, BUT Everyone knows, that  Type 3............RULE!\\\\\\\" 

Solan
Supermedlem
*****
Innlegg: 1236
Bosted: Bergen


Tar bussen (eller Bybanen) til jobb...


Vis profil
« Svar #5 på: august 10, 2016, 14:42:06 pm »

Bakelitt er no dritt, Solveig!

Men i denne forbindelse kan jeg anbefale den vidgjetne 'bakelitt-tråden' på vwacb-forumet vårt her i Bergen. En del historie(r) å hente også i denne...:

http://www.forum.vwacb.com/index.php?topic=881.0;highlight=bakelitten+skal+ut

Advarsel: Det kan ta tid å komme seg igjennom bakelitt-tråden, men på vegne av vanvittig mange, så må jeg si at det kan være vel anvendt tid!  Osteaktig
« Siste redigering: august 10, 2016, 14:58:25 pm av Solan » Loggført

'52 Typ 11c Boble ragtop
'65 Typ 221 Mikrobuss 11W

RZR - Aircooled cars with attitude - Vi sponser Knasten!
Medlem av Prosjekt SambOen og Dugnadsgjeng Hel Ved

Jeg har brukt mye penger på øl og gamle folkevogner. Resten har jeg sløst bort...
Bugarella
Seniormedlem
****
Innlegg: 449
Bosted: Nere onnja



Vis profil WWW
« Svar #6 på: august 14, 2016, 19:30:04 pm »

Bakelitt er no dritt, Solveig!

Men i denne forbindelse kan jeg anbefale den vidgjetne 'bakelitt-tråden' på vwacb-forumet vårt her i Bergen. En del historie(r) å hente også i denne...:

http://www.forum.vwacb.com/index.php?topic=881.0;highlight=bakelitten+skal+ut

Advarsel: Det kan ta tid å komme seg igjennom bakelitt-tråden, men på vegne av vanvittig mange, så må jeg si at det kan være vel anvendt tid!  Osteaktig

Haha!! Takk for tipset!! Godt lesestoff for sene høstkvelder dette!  Gliser Gliser
Loggført


Prinsesse Boblepott (1977) med kidsa Jekkpott (2002), Fullpott (2003) og Eksospott (2005), og folkevognbobla Gamle fru B (1963).
Klikk på bildet over for å gå til bloggen min, Bugarella's garage, og besøk meg gjerne og lik siden min på Facebook: Bugarella facer garasjelivet.
Solan
Supermedlem
*****
Innlegg: 1236
Bosted: Bergen


Tar bussen (eller Bybanen) til jobb...


Vis profil
« Svar #7 på: august 15, 2016, 08:14:24 am »

 Osteaktig
Loggført

'52 Typ 11c Boble ragtop
'65 Typ 221 Mikrobuss 11W

RZR - Aircooled cars with attitude - Vi sponser Knasten!
Medlem av Prosjekt SambOen og Dugnadsgjeng Hel Ved

Jeg har brukt mye penger på øl og gamle folkevogner. Resten har jeg sløst bort...
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!