april 27, 2024, 09:20:26 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Oppskrapt clutch-hus  (Lest 1832 ganger)
cryo
Nybegynner
*
Innlegg: 9
Bosted:


Vis profil

« på: juli 09, 2016, 16:26:55 pm »

Hei! Jeg har fått meg en 1965 boble med en 1969 1500 motor. Da motoren blir overopphetet ganske kjapt bestemte jeg meg for å dra denne ut av bilen for å åpne opp og se hva det kan være, samt skifte pakninger og støtstangrør da den lekker mye olje.

Men, da jeg får koblet motoren i fra clutch-huset og tatt den ut av bilen så ser jeg at taggene på svinghjulet har skrapekant, og at innsiden av clutch-huset er ganske spist opp.

Det skal sies at denne bilen (selvfølgelig) var en 6V bil originalt, men er blitt ombygd til 12V, mest sansynlig for å akseptere den nye motoren, kan det være at girkassen sitter igjen fra 6V motor og at svinghjulet blir for stort?

Legger ved bilder:


* DSC_0422.jpg (83.65 KB. 800x450 - vist 180 ganger.)

* DSC_0410.jpg (64.31 KB. 800x450 - vist 168 ganger.)

* DSC_0415.jpg (75.1 KB. 800x450 - vist 196 ganger.)


* DSC_0418.jpg (57.69 KB, 800x450 - vist 173 ganger.)
« Siste redigering: juli 09, 2016, 17:24:09 pm av cryo » Loggført
pWolf
Supermedlem
*****
Innlegg: 1680
Bosted: Hamar



Vis profil
« Svar #1 på: juli 09, 2016, 18:50:28 pm »

Er nok vært litt trangt en gang. I tillegg tror jeg det er slipt litt for å få plass.
Loggført

pWolf - Part of the AirWolf crew

http://www.facebook.com/pages/AirWolfs/153115064754266



1965 t1
cryo
Nybegynner
*
Innlegg: 9
Bosted:


Vis profil

« Svar #2 på: juli 09, 2016, 19:10:05 pm »

Men kan det være slik?  Viss en ser nærme på skruegangen nede til venstre så ser man rett igjennom til skruen
Loggført
SveinT
Supermedlem
*****
Innlegg: 1953
Bosted: Vennesla


Agder VW Klubb


Vis profil
« Svar #3 på: juli 09, 2016, 19:14:48 pm »

Er ikke unormalt at det blir i nærheten av dette når man skal ha inn et 12V svinghjul i en 6V kasse. Er ikke noen stor fare med dette. 

Ser også ut som starterforingen som sitter i girkassene er klar for utskifting. Mye enklere å bytte denne når motoren først er ute.
Viss de har byttet starter til 12V og det fortsatt er girkassen fra 65 må du ha en "overgangsforing"
https://www.unneberg-bil.no/product/2851
Loggført

Jeg har ikke for mange biler, bare for lite plass.
Hilsen Svein Terje 91647950
Ziggy66bug
Supermedlem
*****
Innlegg: 560
Bosted: krokstadelva



Vis profil
« Svar #4 på: juli 10, 2016, 19:01:04 pm »

Sikkert etter sliping for å få inn det "store" svinghjulet ja.  Blunker
Ser ut som noen har vært litt i overkant hissige med sliperen da det ikke ser så "ille" ut i mitt clutch hus.  Øyerulling
Sjekk og att ikke svinghjulet ditt er løst. da blir det og mye action inne der...
Loggført

66-Boble 1300 (1641 Glad ) - drømmebil prosjekt
88-Audi 90 2,3 Quattro - bruksbil
69-Type 3 Variant - trofast tur kompis
76-Mercedes Bens w123 - solgt
64-Boble Cal Looker - solgt
cryo
Nybegynner
*
Innlegg: 9
Bosted:


Vis profil

« Svar #5 på: juli 13, 2016, 21:00:36 pm »

Takk for gode svar!

Av nummer på girkassen er alt jeg finner "23" samt et typenummer (113 301 103), legger ved bilde.

Siden kassen er såpass oppskrapet av svinghjulet regner jeg nesten med at dette er en 6V girkasse uansett...

Nå er det jo skrapekant på svinghjultaggene, så jeg tenker at det er lurt å skjære/file disse ned.

Skifting av starterforingen skal skje så snart motoren nærmer seg ferdig overhaling, takk så mye for direktelink til denne!


* DSC_0445.jpg (69.09 KB. 800x450 - vist 129 ganger.)



Loggført
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!