april 27, 2024, 16:07:29 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Kjøpe Boble 1200 som ikke orker bakker?  (Lest 1838 ganger)
Thommas
Medlem
***
Innlegg: 175
Bosted: Telemark (Sauherad)


VW 1300, 65mod.


Vis profil
« på: august 12, 2016, 22:18:06 pm »

Har bestemt oss for å kjøpe en boble,ikke helt sikker på hvem modell/typr, men har lurt på en 1200, 64 modell.
Men, i bakker så dauer den av,og det må gires ned gir etter gir for ar den skal komme opp.

Hva kan være feil her, bilen står til 56 000 og det mener jeg er alt for høyt.

Noen med gode råd😊
??
Loggført
jubaluba
Supermedlem
*****
Innlegg: 847
Bosted: Lørenfallet



Vis profil WWW
« Svar #1 på: august 12, 2016, 22:35:24 pm »

Hvis det er lenge siden det har vært justert på tenning, ventiler og forgasser så kan det fort mangle litt krefter baki der. Dette er heldigvis en ganske grei jobb som de aller fleste kan få til.
Hvilke hastigheter er det snakk om? Og hvor mye synker hastigheten?
Har en 63 modell med 1200 motor selv. Det er jo ikke mer enn 34 hester i bakenden på den, så noe voldsom trekkvogn er det ikke. Men trenger som regel ikke å gire ned.
Merker stor forskjell på den og 1302'en med 1600 motor som fint holder fartsgrensa overalt.
Loggført

1972 1302 Delebil som ble til spiker.
1971 1302s "frøken Blå".
1963 1200 "frøken Rød"
1973 Transporter "Hippie container" (medeier).
1992 Polo (løste seg opp i regnet).
1994 Golf "svart-stygga" (avlivet).

(o\ ! /o)   (o\_!_/o)   (o=|=o)   |o\*/o|   |o```o|  |o| ° |o|
Kjell Roar
Supermedlem
*****
Innlegg: 4182
Bosted: Sandefjord, ved Ekeberg grill & camping...


Fra 55? Hadde ikke råd til noe nyere...


Vis profil
« Svar #2 på: august 13, 2016, 01:19:52 am »

Bare å prute på prisen, siden den ikke går som den skal.

Er resten av bilen meget bra (som den bør være til den prisen), er jo det første å få justert inn motoren. Test toppfarta, du bør få 115-120 på meteret på flatmark. Er motoren kass, finns det pumpemotorer med liten gangtid for en fornuftig penge, regn ca 5000,-.+ jobb.

Er det gammel bensin på tanken, virker choken som den skal?

Dra gjerne av en og en pluggledning for å sjekke at den går på alle fire sylinderne.
Men dette burde være selgers jobb.

Min 30hk orker de fleste oppoverbakker i 70 eller mer på 3. gir. F.eks. gjøres Lierbakkene med ca 80 på meteret.
Loggført

Ovalen har 30hk @ 3400rpm, og gjør glatt 0-100 etterhvert

Andre hobbykjøretøy: CX500, Z1000A2, V7Sport, CB100
Thommas
Medlem
***
Innlegg: 175
Bosted: Telemark (Sauherad)


VW 1300, 65mod.


Vis profil
« Svar #3 på: august 13, 2016, 07:49:47 am »

Dette er noe jeg bare har blitt fortalt av selger,skal muligens se på den i dag, eller til neste uke.
Kan komme med mer info etter prøvekjøring.
Prisen må prutes ned ja hvis det skal bli kjøp av denne, ligger andre ute på finn til samme pris med motor og bil som er bra.
Ellers så frister det også med litt større motor selv om ikke farta er det viktigste her:-)


UTKLIPP FRA FINN.NO

Selger min boble da jeg ikke får tid til den. Bilen er et veldig fint eksemplar, så skal du ha en folkevogn er dette bobla. Bilen er eu godkjent , har byttet fordeler og batteri, kjøpt nye vinterdekk da jeg måtte vise den i januar. Helt nye hvite side dekk på orginalfelg lakker bilens farge. Det er byttet masse: ny komplett styring, bremser, dempere, ikke rust i karosseri, lagt i asvaltmatter i gulv, samt forsterket stigtrinn. Bilen har i tillegg :orginal takgrind, girlås, svettlapper . Selges som den står. Har et forgasser problem tror jeg, da jeg ikke får den til å gå orntlig.bilen er orginal 6volt[/b]
Loggført
ted67
Seniormedlem
****
Innlegg: 475
Bosted: kolsås


Kicking ass and taking names since 1999.


Vis profil
« Svar #4 på: august 13, 2016, 13:44:34 pm »

Kan du legge oppfinn koden?
Loggført
Thommas
Medlem
***
Innlegg: 175
Bosted: Telemark (Sauherad)


VW 1300, 65mod.


Vis profil
« Svar #5 på: august 14, 2016, 17:17:21 pm »

Bilen utløp for 1 uke siden på Finn!

Men, det ble ihvertfall kjøp  Glad bilen var rimelig strøken, ingen rust eller karosseriskader, originalt lyst  interiør,nye dekk med lakka dekk i bilens farge. Motoren hørtes bra, gikk helt greit i bakkene, motoren tett og fin. Forrige eier hadde rensa forgasser og byttet pakkninger. Grind på taket med koffert gjør bilen til et skikkelig retro syn:-)
Fikk pruta den ned i pris, så tror jeg gjorde et helt greit kjøp. Ingen radio i bilen, så jeg må prøve å få til noe der.
Takk for råd og svar jeg fikk her Blunker

Loggført
ted67
Seniormedlem
****
Innlegg: 475
Bosted: kolsås


Kicking ass and taking names since 1999.


Vis profil
« Svar #6 på: august 14, 2016, 21:36:31 pm »

Grattis🎉
Loggført
Thommas
Medlem
***
Innlegg: 175
Bosted: Telemark (Sauherad)


VW 1300, 65mod.


Vis profil
« Svar #7 på: august 14, 2016, 21:41:16 pm »

Takker  Blunker Har alltid hatt lyst på en, så nå var det bare å slå til følte jeg Glad
Loggført
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!