april 20, 2024, 12:36:29 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: KLutsjen??  (Lest 1888 ganger)
Rikard
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 3891
Bosted: Røyken, Buskerud


Singelport Mafia'n


Vis profil WWW
« på: august 13, 2008, 12:00:54 pm »

Hvordan ser jeg om clutsjen er slitt??
Loggført

" A volkswagen is never changed to make it look different, Only to make it work better"
Audi 100 2,5TDI
VW 1300 1970

Mekaniker Albjerk Bil Lier Volkswagen
45632450
-------------------------------
Medlemsansvarlig
Røyken og Omegn Aircoolers
Rikard@roykenaircoolers.com
roykenaircoolers.com
anders.
Supermedlem
*****
Innlegg: 1926
Bosted: tønsberg



Vis profil
« Svar #1 på: august 13, 2008, 12:19:57 pm »

hvis du vet det er lenge siden og har en følelse av att den er slitt og motor er ute . er det aldrig dumt og bytte . digg med ny clutch. legg inn et bilde av den så ser vi Glad
Loggført

1 up
Rikard
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 3891
Bosted: Røyken, Buskerud


Singelport Mafia'n


Vis profil WWW
« Svar #2 på: august 13, 2008, 12:25:20 pm »

ok skal gjøre det;)
Loggført

" A volkswagen is never changed to make it look different, Only to make it work better"
Audi 100 2,5TDI
VW 1300 1970

Mekaniker Albjerk Bil Lier Volkswagen
45632450
-------------------------------
Medlemsansvarlig
Røyken og Omegn Aircoolers
Rikard@roykenaircoolers.com
roykenaircoolers.com
manics
Seniormedlem
****
Innlegg: 470
Bosted: Bjerke, Oslo



Vis profil
« Svar #3 på: august 13, 2008, 12:49:59 pm »

Du kan vel teste den også. Brekket skikkelig på og slipp ut cluchen i 3. gir, se om den slurer. Jeg liker ikke denne mishandlinga av Boblene mine, men min far skal nå alltid gjøre det med mine "nyinnkjøp"...
Ellers så blir jo cluchplata hard hvis bilen står lenge. Går seg litt til i bruk, sånn har ihvertfall mine vært. Glad
Loggført

LateBugLover;
1968 VW 1300
1974 VW 1303S Big
Rikard
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 3891
Bosted: Røyken, Buskerud


Singelport Mafia'n


Vis profil WWW
« Svar #4 på: august 14, 2008, 12:44:19 pm »

Her er ett bilde av klutsjen...så får dere avgjøre..slitt eller ikke slitt....


* DSC00781.JPG (35.24 KB, 640x480 - vist 141 ganger.)
« Siste redigering: august 14, 2008, 12:45:56 pm av Rikard@1302s » Loggført

" A volkswagen is never changed to make it look different, Only to make it work better"
Audi 100 2,5TDI
VW 1300 1970

Mekaniker Albjerk Bil Lier Volkswagen
45632450
-------------------------------
Medlemsansvarlig
Røyken og Omegn Aircoolers
Rikard@roykenaircoolers.com
roykenaircoolers.com
svenole
VSN
Supermedlem
*****
Innlegg: 1047
Bosted: Tønsberg



Vis profil
« Svar #5 på: august 14, 2008, 12:50:43 pm »

Det går nok bra, men dette er vel en jobb for de klarsynte. Lurer på om ei god reparsjonsbok kunne vær et brukbart studium i første omgang.
Loggført
Einic
Supermedlem
*****
Innlegg: 773
Bosted: Røyken



Vis profil
« Svar #6 på: august 14, 2008, 13:04:38 pm »

Trykkplata må demonteres, der finner du lamellen. Slitebelegget er naglet fast til navet. Hvis naglene er jevnt med overflaten på belegget er den helt utslitt. Ny clutsjlamell har ca 2 mm klaring mellom nagle og overflate på slitebelegget.
Lurt å sjekke slitasje på utløselager og trykkplate samtidig.
Husk på å sentrere lamellen igjen når trykkplata monteres tilbake. Bruk momentnøkel på skruene. Bruk sentreringsdor. Også lurt å smøre akslingen på girkassa med et tynt lag fett før motor tres på girboksen igjen.

Loggført
svenole
VSN
Supermedlem
*****
Innlegg: 1047
Bosted: Tønsberg



Vis profil
« Svar #7 på: august 14, 2008, 16:34:50 pm »

Denne var 100%. (Lurt å trekke til skruene på trykkplata i flere omganger ved montering og som forklart med korekt moment.)
Loggført
Rikard
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 3891
Bosted: Røyken, Buskerud


Singelport Mafia'n


Vis profil WWW
« Svar #8 på: august 14, 2008, 16:40:46 pm »

så fint da slipper jeg å bekymre meg for slitt klutsj takk for alle inspill...
Loggført

" A volkswagen is never changed to make it look different, Only to make it work better"
Audi 100 2,5TDI
VW 1300 1970

Mekaniker Albjerk Bil Lier Volkswagen
45632450
-------------------------------
Medlemsansvarlig
Røyken og Omegn Aircoolers
Rikard@roykenaircoolers.com
roykenaircoolers.com
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!