april 19, 2024, 08:36:54 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: T1 '65  (Lest 3060 ganger)
Reintzdyret
Nybegynner
*
Innlegg: 23
Bosted: Bergen


Vis profil

« på: august 29, 2016, 16:28:27 pm »

Lettere modifisert 65;
12V
Helrøde baklysglass, klare frontlysglass m.sealed beam H4, klare frontblinklysglass.
BRM - felger.
Puma - smalnet/senket.
CSP - ventilerte skiver, større hovedsylinder. - '181' tromler bak.
Justerbare fjærplater.
Stab.stag foran og bak.
1300S - kasse
1914/Dellorto
CSP Supercomp eksos.
Flat-4 ratt.



* image.jpg (53.98 KB, 640x480 - vist 202 ganger.)

* image.jpg (52.07 KB, 640x480 - vist 190 ganger.)

* image.jpg (49.69 KB, 640x480 - vist 243 ganger.)
« Siste redigering: august 29, 2016, 18:17:01 pm av Reintzdyret » Loggført
pWolf
Supermedlem
*****
Innlegg: 1680
Bosted: Hamar



Vis profil
« Svar #1 på: august 29, 2016, 17:37:29 pm »

Fin bil med en flott farge, og en særdeles fin årgang Blunker
Loggført

pWolf - Part of the AirWolf crew

http://www.facebook.com/pages/AirWolfs/153115064754266



1965 t1
primer
Medlem
***
Innlegg: 111
Bosted: Moss


Vis profil

« Svar #2 på: august 29, 2016, 21:01:37 pm »

Clean og lekker! Flott bil og oppsett!
Loggført
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #3 på: august 29, 2016, 21:40:53 pm »

Kul bil!

Jeg tror du har samme problem jeg hadde før jeg fant ut av hva som var galt..

Ser ut til at høyre baklys står lenger opp på skjermen enn venstre? Skru de av, og se om festebrakett mot skjermen er lik på begge sider. Min høyre var bøyd "oppover" men passet i hullene i skjermen.



Hva er planene med bilen?
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

Jens-Ole aka 'Dansken'
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 4053
Bosted: Tønsberg



Vis profil
« Svar #4 på: august 30, 2016, 09:26:03 am »

Veldig rigtig at se på!  Sjokkert
Loggført

"Cal-look is kind of the punk-rock of the VW world"
VwSplit
Supermedlem
*****
Innlegg: 997
Bosted: Østfold



Vis profil
« Svar #5 på: august 30, 2016, 21:02:51 pm »

Flott bil!Hvordan fikk du baklysa slik? Det så veldig fint ut på den bilen
Loggført


Old bugs never die
Reintzdyret
Nybegynner
*
Innlegg: 23
Bosted: Bergen


Vis profil

« Svar #6 på: august 30, 2016, 22:46:04 pm »

Takker for alle fine tilbakemeldinger  Glad
Apropos høyre baklys, så stemmer det at det er montert en drøy cm for høyt....!
Det må selvsagt justeres opp etterhvert.
(Helrøde baklysglass, som nevnt)
Mesteparten av planlagte endringer er allerede gjort, men der er en del småting som skal fikses i løpet av vinteren.
-Blir en liten heving bak.
-castershims skal på (bilen vandrer litt nå)
-ny gasswire (med rikelig grease  -gasstag henger litt for mye nå)
-gammel snekke (uten slark) skal erstatte ny snekke (med slark).....
-mer støyisolering mot motorrom (har allerede pakket inn Dellortoene i turbobokser m.alurør og   hjemmelaget luftfilter - gjorde underverker med innsugsstøy - fungerer muligens ikke i teorien, men fungerer utmerket i praksis)
-fjerne slark i vindusviskermekanismen( div foringer regner jeg med)
-div småsnacks i interiør skal monteres (er på leting etter stilriktig turteller....)
-småflikking på eksteriøret, her og der
-endelig mål er også å få tekniske endringer inn i vognkort (bremser og eksos har TÜV-papirer, men b.t. i  Bergen er ikke kjent for å være overdrevent hyggelige.....)

Generelt er bilen blitt milevis tryggere og bedre å kjøre enn originalt.
Sånn sett er mye av målet allerde oppnådd, men man liker gjerne å sette litt ekstra særpreg på vognen.
'Cleant' skal det uansett være. Nok av biler med øyelokk, Herbie-look og takgrinder allerede :-))))

På bildet under ser man hvordan bilen så ut for et år siden.
Fin originalbil, men elendige kjøreegenskaper sammenlignet med hvordan den er blitt nå.


* image.jpg (70.08 KB, 800x600 - vist 177 ganger.)
« Siste redigering: august 30, 2016, 22:52:17 pm av Reintzdyret » Loggført
VwSplit
Supermedlem
*****
Innlegg: 997
Bosted: Østfold



Vis profil
« Svar #7 på: september 02, 2016, 20:54:58 pm »

Ser veldig bra ut med clean bil. Det er slik den er levert  Glad Men du, har du kjøpt baklysa slik, eller er det noe du har ordnet selv? Isåfall, hva har du gjort?
Loggført


Old bugs never die
Jens-Ole aka 'Dansken'
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 4053
Bosted: Tønsberg



Vis profil
« Svar #8 på: september 04, 2016, 06:55:04 am »

Hvis det er de helrøde baklysglas dutænker på så har vi på lager i butikken  Blunker
Loggført

"Cal-look is kind of the punk-rock of the VW world"
Einic
Supermedlem
*****
Innlegg: 773
Bosted: Røyken



Vis profil
« Svar #9 på: september 04, 2016, 07:49:47 am »

Hvilken type luftfilter har du brukt? Jeg tenker å gjøre det samme pga. støy.
Da vil problemet med vannintrengning i forgasserne også forsvinne.
Loggført
Reintzdyret
Nybegynner
*
Innlegg: 23
Bosted: Bergen


Vis profil

« Svar #10 på: september 04, 2016, 14:49:49 pm »

Hvilken type luftfilter har du brukt? Jeg tenker å gjøre det samme pga. støy.
Da vil problemet med vannintrengning i forgasserne også forsvinne.

Bortsett fra de nevnte turboboksene/alu.rørene har jeg brukt et høyt luftfilter som er kappet, slik at det passer diameteren til alu.rørene, og deretter festet med klemmer rundt.
Gjorde underverker med støynivået, ja :-)
Synes det er påfallende få som blir plaget av motorstøy......!
Loggført
VW 181
Supermedlem
*****
Innlegg: 813
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #11 på: september 04, 2016, 18:50:02 pm »

Er det mulig å få vite hvor du fikk tak i de turboboksene? Ser jo ut som en kjempelur idè.
Det nevnes et problem med vann i forgasserne, er absolutt kjekt å kunne unngå slikt.
Loggført

1971 VW 181 "Erwin"
1972 1302s "Smurfen"
Reintzdyret
Nybegynner
*
Innlegg: 23
Bosted: Bergen


Vis profil

« Svar #12 på: september 04, 2016, 21:03:26 pm »

Er det mulig å få vite hvor du fikk tak i de turboboksene? Ser jo ut som en kjempelur idè.
Det nevnes et problem med vann i forgasserne, er absolutt kjekt å kunne unngå slikt.

Har kjøpt mine hos cbperformance.com frå sambandsstatane :-)
Loggført
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!