mars 28, 2024, 09:29:08 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: 1 2 [3] 4 5
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Felleskjøpet Servicevogn (splittbuss)  (Lest 46963 ganger)
LOBO
Supermedlem
*****
Innlegg: 6046
Bosted: Akershus



Vis profil
« Svar #60 på: september 29, 2016, 09:30:07 am »

Nedplukking begynt. Fikk av forstilling i går. Greit å få byttet ut ALT der, for den var ikke helt safe Gliser


* IMG_6531.jpg (37.61 KB, 480x600 - vist 411 ganger.)
Loggført

D e ikkje rust der d e hull... bare rundt kanten d!
1303S73
Supermedlem
*****
Innlegg: 735
Bosted: Haugesund NRVWK


1303LS Org. Cab. & Gullhuset


Vis profil
« Svar #61 på: september 29, 2016, 16:10:15 pm »

Skal du skifte til tannstang?

Hilsen Geir.
« Siste redigering: september 29, 2016, 16:15:57 pm av 1303S73 » Loggført

1973 1303LS Org. Cab
1966 VW panel Gullhuset
1985 VW transporter syncro
1303S73
Supermedlem
*****
Innlegg: 735
Bosted: Haugesund NRVWK


1303LS Org. Cab. & Gullhuset


Vis profil
« Svar #62 på: september 29, 2016, 16:14:37 pm »

Trykte feil her.
Loggført

1973 1303LS Org. Cab
1966 VW panel Gullhuset
1985 VW transporter syncro
LOBO
Supermedlem
*****
Innlegg: 6046
Bosted: Akershus



Vis profil
« Svar #63 på: september 30, 2016, 07:08:01 am »

Skal du skifte til tannstang?

Hilsen Geir.

Nei etter at jeg bytta styrebolten er styringa veldig tight og fin! Lite dødgang til å være buss. Mulig det blir tannstag på sikt, men... if it ain't broke don't fix it Blunker
Loggført

D e ikkje rust der d e hull... bare rundt kanten d!
1303S73
Supermedlem
*****
Innlegg: 735
Bosted: Haugesund NRVWK


1303LS Org. Cab. & Gullhuset


Vis profil
« Svar #64 på: oktober 02, 2016, 20:53:32 pm »

OK.
Loggført

1973 1303LS Org. Cab
1966 VW panel Gullhuset
1985 VW transporter syncro
LOBO
Supermedlem
*****
Innlegg: 6046
Bosted: Akershus



Vis profil
« Svar #65 på: oktober 11, 2016, 07:04:28 am »

Ikke så mye spennende å melde om her, men det går fremover. Snart ferdig demontert Glad
Får deler fra Unneberg denne uka, så da fortsetter jeg med bygging av forstilling.


* nedplukking.jpg (63.94 KB, 800x600 - vist 348 ganger.)
Loggført

D e ikkje rust der d e hull... bare rundt kanten d!
Hans
Supermedlem
*****
Innlegg: 1407
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #66 på: oktober 11, 2016, 10:37:36 am »

kjedelig lite rust da  Blunker
Loggført

o 1958/64 T1 Ragtop
o 1957 T1
o 1989 T3
VwSplit
Supermedlem
*****
Innlegg: 997
Bosted: Østfold



Vis profil
« Svar #67 på: oktober 11, 2016, 11:08:29 am »

Synes fremgangen er veldig bra!  Du er nå kanskje litt mer heldig med tanke på rust ja. Tenk hvor mye ekstra jobb du slipper her
Loggført


Old bugs never die
LOBO
Supermedlem
*****
Innlegg: 6046
Bosted: Akershus



Vis profil
« Svar #68 på: oktober 11, 2016, 20:26:16 pm »

Hehe lite rust passer meg veldig bra akkurat nå! Dette må gå fort, for bilen må til lakkverksted snarest hvis jeg skal rekke å ha den klar til våren slik FK (og jeg) ønsker. Har to små kids, så får bare skrudd etter sju på kvelden når dem er lagt.

Det som er av rust er litt på høyre hjørne bak, samt fremst på høyre dog leg. Bør kunne lappes uten å kjøpe karosserideler tror jeg. Høyre kanal var ganske full med bondo, men etter å ha satt skruhjernet i det (med hjertet i halsen) viste det seg å bare være litt bulker under der. Ikke rusthull! Gliser
Loggført

D e ikkje rust der d e hull... bare rundt kanten d!
LOBO
Supermedlem
*****
Innlegg: 6046
Bosted: Akershus



Vis profil
« Svar #69 på: oktober 22, 2016, 19:36:42 pm »

Da kunne jeg endelig begynne med forstillinga igjen. Ved å korte rørene 2cm på hver side flyttes jo nedre demperfeste like mye inn. Så neste prosjekt var å flytte øvre støtdemperfeste 2 cm inn. Det vanligste er vel å kjøpe ferdige flatjern, men er jo kult å bruke det man har og få det til å se tilnærmet orginalt ut Glad

1) Orginale tårn, påbegynt kapping
2) Ferdig kappet
3) Fjernet 2 cm fra støtdemperfeste


* IMG_6607.jpg (37.4 KB, 564x600 - vist 282 ganger.)

* IMG_6611.jpg (32.25 KB, 567x600 - vist 262 ganger.)

* IMG_6612.jpg (39.12 KB, 481x600 - vist 273 ganger.)
Loggført

D e ikkje rust der d e hull... bare rundt kanten d!
LOBO
Supermedlem
*****
Innlegg: 6046
Bosted: Akershus



Vis profil
« Svar #70 på: oktober 22, 2016, 19:42:42 pm »

1) Lukket igjen
2) Viser tykkelsen på plata som er sveiset inn. 4mm. Burde bli sterkt nok dette!
3) Ferdig smootha Blunker og hull etter stopperen tettet igjen


* IMG_6639.jpg (54.58 KB, 800x600 - vist 292 ganger.)

* IMG_6633.jpg (72.05 KB, 800x600 - vist 334 ganger.)

* IMG_6635.jpg (49.21 KB, 450x600 - vist 296 ganger.)
Loggført

D e ikkje rust der d e hull... bare rundt kanten d!
LOBO
Supermedlem
*****
Innlegg: 6046
Bosted: Akershus



Vis profil
« Svar #71 på: oktober 22, 2016, 19:44:38 pm »

The Beam på en fredagskveld er bedre enn The Stream Gliser


* IMG_6625.jpg (67.56 KB, 800x600 - vist 319 ganger.)
Loggført

D e ikkje rust der d e hull... bare rundt kanten d!
LOBO
Supermedlem
*****
Innlegg: 6046
Bosted: Akershus



Vis profil
« Svar #72 på: oktober 22, 2016, 19:53:03 pm »

1) Kappet bort forsterkninger mellom rørene, da disse ikke er der på 64- forstillinger. Redd for at dem ville komme i konflikt med styrearma fra 65. (forstilling er fra en 62 mod). Plata oppå innfesting til styrebolt ble også kappet bort for å kunne borre løs midtstykkene inni forstillinga.

2) Buss-senkere sveiset på, og feste til styrebolt bokset inn igjen. Hadde egentlig tenkt å bruke std puma (boble) senkere, men fikk høre det er FY-FY!


* IMG_6613.jpg (80.11 KB, 800x600 - vist 298 ganger.)

* FullSizeRender-1.jpg (47.82 KB, 523x600 - vist 318 ganger.)
Loggført

D e ikkje rust der d e hull... bare rundt kanten d!
LOBO
Supermedlem
*****
Innlegg: 6046
Bosted: Akershus



Vis profil
« Svar #73 på: oktober 22, 2016, 19:56:08 pm »

Korta VS orginalbredde.
Man ser godt forskjellen side om side, men tror det blir vanskelig å se at denne er korta uten å ha noe å sammenligne med Glad


* FullSizeRender.jpg (49.54 KB, 573x600 - vist 344 ganger.)
Loggført

D e ikkje rust der d e hull... bare rundt kanten d!
LOBO
Supermedlem
*****
Innlegg: 6046
Bosted: Akershus



Vis profil
« Svar #74 på: oktober 22, 2016, 20:00:40 pm »

1) Forseglet med god 2K grunning
2) Bærearmer fikk et strøk lakk sammen med forstillinga.


* IMG_6641.jpg (87.26 KB, 800x600 - vist 349 ganger.)

* IMG_6643.jpg (67.58 KB, 800x600 - vist 328 ganger.)
Loggført

D e ikkje rust der d e hull... bare rundt kanten d!
LOBO
Supermedlem
*****
Innlegg: 6046
Bosted: Akershus



Vis profil
« Svar #75 på: oktober 22, 2016, 20:03:13 pm »

Ferdig! Veldig fornøyd Gliser


* IMG_6645.jpg (73.32 KB, 800x600 - vist 305 ganger.)

* IMG_6647.jpg (72.26 KB, 800x600 - vist 268 ganger.)

* IMG_6648.jpg (57.12 KB, 800x600 - vist 289 ganger.)
Loggført

D e ikkje rust der d e hull... bare rundt kanten d!
LOBO
Supermedlem
*****
Innlegg: 6046
Bosted: Akershus



Vis profil
« Svar #76 på: oktober 23, 2016, 13:35:24 pm »

64> bærearmer passer egentlig ikke på <64 forstilling pga ulike foringer, men får man av disse ringene har armene samme dim som de eldre Glad Litt nervepirrende arbeid med vinkelsliperen siden jeg ikke hadde verktøy til å presse dem av, men det gikk fint. Fordelen er jo at armene er som nye under ringene.


* IMG_6590.jpg (51.15 KB, 800x600 - vist 297 ganger.)

* IMG_6589.jpg (94.67 KB, 800x600 - vist 276 ganger.)
Loggført

D e ikkje rust der d e hull... bare rundt kanten d!
LOBO
Supermedlem
*****
Innlegg: 6046
Bosted: Akershus



Vis profil
« Svar #77 på: oktober 23, 2016, 13:37:33 pm »

Banket inn uretanforinger og borret ut hull til smørenipler


* IMG_6652.jpg (78.23 KB, 800x600 - vist 347 ganger.)
Loggført

D e ikkje rust der d e hull... bare rundt kanten d!
Jb68
Supermedlem
*****
Innlegg: 648
Bosted: Narvik



Vis profil
« Svar #78 på: oktober 23, 2016, 17:19:08 pm »

Nice dette, blir lav denne.
Loggført

1977 t2 lateby aut (konebil)
1973 1303 s big
1966 t1 prosjekt
1973 Teardrop
Nordtveit
Supermedlem
*****
Innlegg: 910
Bosted: Ålesund



Vis profil
« Svar #79 på: oktober 23, 2016, 22:07:01 pm »

Buss senkete? Hva er forskjellen konta boble?
Ser for øvrig meget bra ut Glad
Loggført

"-Helt grei?? det er jo Tysk kvalitet jo" Blunker
facebook.com/nordtveitsgarage
instagram: Nordtveitsgarge

1956 Oval---solgt---
1961 T1, Ratlook "Sjakkbrettet" ---solgt---
1964 Panelbuss "Gulbuss'n"
1958 T1, Ratlook "Rat'n"
LOBO
Supermedlem
*****
Innlegg: 6046
Bosted: Akershus



Vis profil
« Svar #80 på: oktober 23, 2016, 22:22:07 pm »

Buss senkete? Hva er forskjellen konta boble?
Ser for øvrig meget bra ut Glad


Er en del forskjeller. Stålkvaliteten skal være mye bedre. Setskruen skal jo holde mye mer vekt enn på ei boble. Av den grunn er også rillene grovere, og også mye mer nøyaktig sammenlignet med boble senkerne jeg har. Til slutt er det jo den åpenbare forskjellen, at rørene på bussforstilling har større dim enn boble. Mange bruker boble senkere og sliper dem til å passe. Har hørt/lest noen skrekkhistorier der det har gått galt. Vet ikke om de er sanne, men tar ikke sjansen Glad
Loggført

D e ikkje rust der d e hull... bare rundt kanten d!
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet


Vis profil WWW

« Svar #81 på: oktober 25, 2016, 14:13:06 pm »

Har du prøvd demperen på? Jeg måtte notche tårnets tykkelse for å få demperen på.
Loggført

Speed is no substitute for direction
LOBO
Supermedlem
*****
Innlegg: 6046
Bosted: Akershus



Vis profil
« Svar #82 på: oktober 25, 2016, 22:25:19 pm »

 
Har du prøvd demperen på? Jeg måtte notche tårnets tykkelse for å få demperen på.


Ja fikk montert litt i kveld. Jeg har nok tatt akkurat litt for mye av hylsene, så måtte legge på en skive på hver side mellom forstilling og demperne. Men det har jo ikke noe å si Glad Får dem på uten skiver også, men greit å ha noen ekstra mm klaring.
Loggført

D e ikkje rust der d e hull... bare rundt kanten d!
LOBO
Supermedlem
*****
Innlegg: 6046
Bosted: Akershus



Vis profil
« Svar #83 på: oktober 25, 2016, 22:29:30 pm »

Korting av fjører. Målt opp med samme tape som jeg brukte når jeg korta forstillingsrørene.


* IMG_6660.jpg (82.36 KB, 800x600 - vist 302 ganger.)
Loggført

D e ikkje rust der d e hull... bare rundt kanten d!
LOBO
Supermedlem
*****
Innlegg: 6046
Bosted: Akershus



Vis profil
« Svar #84 på: oktober 25, 2016, 22:36:09 pm »

For å få hullene til setskruene på riktig plass ofret jeg en setskrue som jeg borret et 4mm hull igjennom. Denne skrudde jeg inn i bærearmene og borret et lite merke i fjærpakkene. Tok så fjærene ut igjen og borret konisk forsenkning i riktig dim.


* IMG_6661.jpg (46.94 KB, 691x600 - vist 289 ganger.)
Loggført

D e ikkje rust der d e hull... bare rundt kanten d!
LOBO
Supermedlem
*****
Innlegg: 6046
Bosted: Akershus



Vis profil
« Svar #85 på: oktober 25, 2016, 22:37:47 pm »

Ferdig korta fjører med forsenkninger til setskruer


* IMG_6665.jpg (53.6 KB, 713x600 - vist 294 ganger.)
Loggført

D e ikkje rust der d e hull... bare rundt kanten d!
LOBO
Supermedlem
*****
Innlegg: 6046
Bosted: Akershus



Vis profil
« Svar #86 på: oktober 25, 2016, 22:42:27 pm »

Alt på plass! Ble tight og fint Glad Ny styrebolt og alt som hører til er også montert. I morgen blir det montering av flippa spindler.


* IMG_6666.jpg (71.37 KB, 800x600 - vist 310 ganger.)
Loggført

D e ikkje rust der d e hull... bare rundt kanten d!
VwSplit
Supermedlem
*****
Innlegg: 997
Bosted: Østfold



Vis profil
« Svar #87 på: oktober 26, 2016, 05:32:19 am »

Gjort detta før du LOBO
Loggført


Old bugs never die
VW-Håvar
Juniormedlem
**
Innlegg: 92
Bosted: Gan



Vis profil
« Svar #88 på: oktober 26, 2016, 05:46:37 am »

Flink du LOBO 😆
Loggført
LOBO
Supermedlem
*****
Innlegg: 6046
Bosted: Akershus



Vis profil
« Svar #89 på: oktober 26, 2016, 06:27:25 am »

Første gang! Men får veldig god hjelp Blunker
Loggført

D e ikkje rust der d e hull... bare rundt kanten d!
Sider: 1 2 [3] 4 5
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!