april 27, 2024, 11:24:12 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Nytt 1303 prosjekt på "tegnebrettet"  (Lest 1307 ganger)
VW 612 RS
Seniormedlem
****
Innlegg: 483
Bosted: Klæbu


VW 612 RS


Vis profil WWW
« på: oktober 10, 2016, 16:48:15 pm »

Nå når min 612 nærmer seg slutten har tanken begynt å rulle på neste prosjekt.
Har en 1303 -74 (reg i -73) stående i pappesker, rustfritt sandblåst karrosseri, sandblåst og lakkert bunnplate.
Hva skal man gjøre.....
1 - Sette i sammen en helt standard 1303 med org understell og motor/gir. Kjedelig da...
2 - Sette i sammen til så og si standard "look" men med badass motor/gir og understell. Kan bli tøfft...
3 - Sette i sammen i "race look" inkl bur og lett bil. Kun for bruk på bane. Lettvindt med tanke på godkjenning men ikke så lett å få brukt.
4 - Sette i sammen en skikkelig Badass, lav, fet og bøllete look. Godkjennes evnt via Tuf.

Av ingredienser finnes:
Motor: 2.9 T4 med Porsche kjøling og Weber 48. Litt vintage med gassere.
Gir: Porsche 5 trinns.
Bremser: 944 turbo inkl turbo bærearmer bak.
Understell: Coilovers.
Styring: Tannstag.
Felger: Bigfelger 5.5x15, til alt. 1
           BBS RS 7x16 5x130, til alt. 2
           Revolution (hvite) 8 og 9x15, 5x130, til alt 3

Ellers orginalt tilgjengelig.

Hva med farge?
Her kan alt velges da alt er sandblåst.
Bunnplate er sort men det går til alt.

Hva med godkjenning?
Gå for 100HK godkjenning og strupe motor ned til 100HK for alternativ 2
Gå for 160HK oppsett ved kjøp av Kercher bremser for alternativ 2 og 4 og bytte til 944 senere.

Hva ville du gjort om du sto ved en slikt veivalg?
Loggført

- Audi S6 -97 avant
- Audi A4 -97 1.8TQ avant
- VW 412/6 -74 (3,0/930)
- VW 1303 -74 (2,9/901)
- Chevy van (Tiara Presidential) - 92 G20 5,7 bensin
Team Antonsen
Medlem
***
Innlegg: 231
Bosted: Flekkefjord


Det umulige tar bare litt ekstra tid


Vis profil
« Svar #1 på: oktober 10, 2016, 17:21:57 pm »

Med tanke på hva du har gjort med 612 en er det bare å glede seg stort til du begynner på denne.
Farge; håper du går for en typisk 70 talls farge som de kom originalt i
Hva du bygger , er det bare å håpe du går for en BAD ASS. Du trenger ikke kjøpe Kerscher sett for så å bytte senere, bare å søke så går det sikkert bra med BT. Jeg fikk svar i sommer fra BT om neste prosjekt å det var OK med å bruke Porsche 944turbo bremser. Men her hos oss har de satt en grense på 160 hk. Så skal du ha mer godkjent så må en få det godkjent via Tuv eller være heldig, alt går.
Men da forstår jeg at motor ikke blir solgt. HE he he.
Ja denne gleder jeg meg å se ferdig
Loggført

T1 1303 sleeper 1973
T1 1303 gearman look 1973
T1 1303 Targa/Porsche look 1973
TrettenNullTo
Supermedlem
*****
Innlegg: 5138
Bosted: Tigerstaden



Vis profil
« Svar #2 på: oktober 10, 2016, 19:54:32 pm »

Helt klart gått for en BAD ASS i alternativ 4 utgave. Hvis det ikke skorter på motivasjon og spenn.
Farge ? vel jeg liker nå rød jeg da. Men nå har du en rød fra før...
Felger blir det vel BBS som du har. og jeg hadde også søkt om 944 bremser. Mye fetere og bedre en Kersher sitt.
Porsche vifte og 48 blir tøft.
Loggført

Follo VW Klubb

SCC   14,257
Boblebaard
Seniormedlem
****
Innlegg: 419
Bosted: Ski



Vis profil
« Svar #3 på: oktober 10, 2016, 20:15:09 pm »

Godkjent er jo alltids litt ekstra morro!

Hva med Alaskablå metallic (originalfarge i 72/73), med BBS RS 16" med Porsche boltsirkel og gullfarget senter, og 944 bremsene.
Selvfølgelig også med understell som står i stil.
Loggført
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!