april 28, 2024, 01:10:14 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: VW 1300 startet bare på trillen i går?  (Lest 1493 ganger)
Thommas
Medlem
***
Innlegg: 175
Bosted: Telemark (Sauherad)


VW 1300, 65mod.


Vis profil
« på: oktober 22, 2016, 16:00:30 pm »

Hadde bilen på etterkontroll i går for å få EU-godkjent den, og det gikk bra.
Bilen fungerte helt topp på vei til jobb, 4,5 mil.
På veg hjem begynte den plutselig å rykke, så stoppet den til slutt.
Ikke sjans å få startet den igjen ved å vri på tenninga,men på trillen kom den etterhvert,dette skjedde 2 ganger.
Før dette skjedde kjørte jeg i 4 gir med lavt turtall over en stund.
Virker for meg som det kunne vært forgasseren, eller om jeg hadde for lite strøm,men jeg tjinna MYE etterpå for å prøve å starte den,så det virket som det var nok strøm på batteriet egentlig, kan koilen lage sånne problemer hvis den begynner å ta kvelden?

Jeg fikk en til å dra meg igang igjen, så jeg gassa en del så jeg hadde turtall noen minutter,så gikk den plutselig som normalt igjen.
Da jeg kom hjem og parkerte,stoppet jeg bilen og fikk ikke startet den da den var tom for strøm.
Men i dag tidlig var det strøm nok, 6,1Volt, og alt var som normalt igjen😳😳
Skjønner svært lite av feil som kommer og går😩
Loggført
Kjell Roar
Supermedlem
*****
Innlegg: 4182
Bosted: Sandefjord, ved Ekeberg grill & camping...


Fra 55? Hadde ikke råd til noe nyere...


Vis profil
« Svar #1 på: oktober 22, 2016, 19:58:36 pm »

Det er tid for forgasserising nå, virker forvarmingen som den skal?

Ellers kan det høres ut som om du har en dårlig elektrisk kontakt ett eller annet sted.

Eller noe helt annet.
Loggført

Ovalen har 30hk @ 3400rpm, og gjør glatt 0-100 etterhvert

Andre hobbykjøretøy: CX500, Z1000A2, V7Sport, CB100
P-stop
Supermedlem
*****
Innlegg: 910
Bosted: Vinterbro


Ulf


Vis profil
« Svar #2 på: oktober 23, 2016, 10:40:40 am »

Forgasserising kan forklare noe og er helt klart noe som kan skje nå. (utetemp) kondens er også en mulighet.
Tett rør til gasservarmingen?
6,1 volt er ikke helt bra. Varmgang i coil som driver å ryker er en mulighet. Kondensator kan også medføre startproblemer men tømmer ikke batteriet. Hvor gammelt er batteriet. Har vært borti batterier som dør under bruk men som virker helt fint når de har stått en stund.
innvendig slam som blir ristet opp og kortslutter batteriet. Synker til bunnen når bilen står og alt virker normalt.
Løs / dårlig jording er vel det mest vanlige på 6 volt. Sårbar for spenningsfall. Så sjekk alle ledninger og kjenn om coilen blir varm ved neste test tur. Løs kabel på choke eller løs choke. Mulighetene er mange.
Mål også batteri rett etter tur og ladning når motor går.
Loggført

Stolt medlem av highroofers.
Thommas
Medlem
***
Innlegg: 175
Bosted: Telemark (Sauherad)


VW 1300, 65mod.


Vis profil
« Svar #3 på: november 14, 2016, 19:12:05 pm »

Takker for raske svar:-) har vært litt hektisk i det siste,så har ikke fått verken svart her eller kikket noe mer på det. Tenkte jeg skulle få kjøpt meg en ny koil,og prøve om det hjelper. Kondensatoren er ganske ny,det er også batteriet (ca 2 år gammelt trur jeg).
Skal også sjekke rør til gasservarmingen,men mener dette er skiftet for ikke så lang tid siden. Blir nok ikke mer feilsøking før til våren nå Glad
Loggført
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!