april 20, 2024, 13:39:30 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Har motor problemer.. Trenger råd..  (Lest 3142 ganger)
tordan
Nybegynner
*
Innlegg: 12
Bosted: Narvik


Vis profil

« på: august 14, 2008, 17:34:18 pm »

Har en 1974 1303,, I det siste så har motoren bynt å gå rart på tomgang å motoren blir fette varm... Det ryker sykt mye når jeg stopper bilen... Ka i f... kan det være??? Har olje på motoren..
Loggført
magnusB
Seniormedlem
****
Innlegg: 300
Bosted: Oslo



Vis profil
« Svar #1 på: august 14, 2008, 17:38:31 pm »

Lenge siden du har byttet olje? hvordan står det til med blikkplatene og gummipakningene i motorrom? Viktig at det er tett. Og sikker på at det ikke er noe feil med reim/vifte? Ellers så kan det være smart å ta en tune-up av ventiler/tenning/forgasser.
Loggført
tordan
Nybegynner
*
Innlegg: 12
Bosted: Narvik


Vis profil

« Svar #2 på: august 14, 2008, 17:44:05 pm »

Har nettopp byttet olje.. Kan det være filteret?? er det det som ligger i bunnpannen??
Loggført
Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #3 på: august 14, 2008, 17:48:12 pm »

Eg ville ivertfall ha justert ventiler og tenning, vist du ikkje har gjort det i på ei stund..
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
tordan
Nybegynner
*
Innlegg: 12
Bosted: Narvik


Vis profil

« Svar #4 på: august 14, 2008, 17:53:54 pm »

Trur æ skal ta ut motorn i vinter ... Så kan æ hiv på di 2 dobble gasseran:D...
Loggført
Varj
Supermedlem
*****
Innlegg: 1529
Bosted: Trondheim



Vis profil
« Svar #5 på: august 14, 2008, 18:04:37 pm »

To dobble forgassere blir vel litt overkill?
Loggført

98super
Supermedlem
*****
Innlegg: 664
Bosted: Oslo/Langesund


Vis profil

« Svar #6 på: august 14, 2008, 18:07:26 pm »

To dobble forgassere blir vel litt overkill?
Å ? Hvorfor det da ?
Loggført
Varj
Supermedlem
*****
Innlegg: 1529
Bosted: Trondheim



Vis profil
« Svar #7 på: august 14, 2008, 18:09:16 pm »

To dobble blir jo fire stykk forgassere.
Loggført

98super
Supermedlem
*****
Innlegg: 664
Bosted: Oslo/Langesund


Vis profil

« Svar #8 på: august 14, 2008, 18:20:07 pm »

To dobble blir jo fire stykk forgassere.
Mange som har det på 1600 !  Øyerulling
Loggført
Varj
Supermedlem
*****
Innlegg: 1529
Bosted: Trondheim



Vis profil
« Svar #9 på: august 14, 2008, 18:26:11 pm »

På en 1600 hester motor tror jeg fire forgassere trengs.
Loggført

98super
Supermedlem
*****
Innlegg: 664
Bosted: Oslo/Langesund


Vis profil

« Svar #10 på: august 14, 2008, 18:28:28 pm »

På en 1600 hester motor tror jeg fire forgassere trengs.
Har nå 2 stk dobble Weber på min 1641 jeg, å jeg tviler på att det er 1641 hester der  Kult
Loggført
tordan
Nybegynner
*
Innlegg: 12
Bosted: Narvik


Vis profil

« Svar #11 på: august 14, 2008, 18:32:22 pm »

Er olje filteret i bunnpanna??
Loggført
Varj
Supermedlem
*****
Innlegg: 1529
Bosted: Trondheim



Vis profil
« Svar #12 på: august 14, 2008, 18:34:01 pm »

Tidlig lørdag på meg Øyerulling
Loggført

98super
Supermedlem
*****
Innlegg: 664
Bosted: Oslo/Langesund


Vis profil

« Svar #13 på: august 14, 2008, 18:34:28 pm »

Det er ikke filter , men en sil , som kan rengjøres.
Loggført
tordan
Nybegynner
*
Innlegg: 12
Bosted: Narvik


Vis profil

« Svar #14 på: august 14, 2008, 19:02:19 pm »

hva kan gå feil med kjøinga??
Loggført
raaen
Supermedlem
*****
Innlegg: 3603
Bosted: Darbu, Øvre Eiker. tlf. 99615690


Vis profil

« Svar #15 på: august 14, 2008, 19:55:19 pm »

Ring til Unneberg bil tlf. 33330606, og kjøp deg ei rep. håndbok. det trenger du. Hvis du har råd kjøp også boka som omhandler hvordan du holder din VW i live, (husker ikke hva den heter)
Loggført
Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #16 på: august 14, 2008, 19:59:02 pm »

How to keep your vw alive Blunker
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
EspenX
Supermedlem
*****
Innlegg: 2092
Bosted: Oslo


Praise the raised


Vis profil
« Svar #17 på: august 14, 2008, 20:31:13 pm »

How to keep your Volkswagen alive - a manual of step by step procedures for the Compleat Idiot

http://www.vdub2you.com/shop/index.php?act=viewProd&productId=236
Loggført

1969 Militær-buss
Einic
Supermedlem
*****
Innlegg: 773
Bosted: Røyken



Vis profil
« Svar #18 på: september 04, 2008, 18:25:18 pm »

Hva kan gå galt med kjølinga? Sjekk om vifta sitter fast på dynamoaksel, sjekk samtidig om den er full av filler/papir etc.
Loggført
RZR-Andy
Supermedlem
*****
Innlegg: 2038
Bosted: Bergen


www.regenstadt.com


Vis profil WWW
« Svar #19 på: september 04, 2008, 18:47:11 pm »

En lang rekke symptomer som kan lede mot en årsak... fungerer f.eks. termostaten? Hvis ikke, vil ikke flapsene (som sitter nederst på hver side av viftehuset) åpne for kjølende luft ned på sylindrene og toppene. Ingen god løsning... På en originalmotor er dette viktig, på en trimmet enda viktigere siden de utvikler mer effekt = varme. Er din en original 1600?
Hvilken olje har du brukt? Mange meninger om hva som er best her, men at oljen i alle fall ikke er feil hjelper godt på å holde motoren i form.
Loggført
RZR-Andy
Supermedlem
*****
Innlegg: 2038
Bosted: Bergen


www.regenstadt.com


Vis profil WWW
« Svar #20 på: september 05, 2008, 09:00:28 am »

I går kveld skrudde vi ut en havarert 1600 av en splittbuss - termostaten var definitivt defekt... Reine trekkspillet! Så her har ikke flapsene virket i det hele tatt. I tillegg var kjølefinnene tildekket av et stykke oljeinnsmurt tørkepapir som hadde blitt sugd inn i viften... stakkars motor! Så begynn med å utelukke "basistingene", det er mitt tips! Hvor langt den hadde kjørt med dette er umulig å si, men det kan godt hende det har blitt en god del mil!
Loggført
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!