april 25, 2024, 16:05:07 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: spm angående evt salg av prosjektbiler jeg har stående...  (Lest 5750 ganger)
nobrakes
Supermedlem
*****
Innlegg: 3452
Bosted: oppland



Vis profil
« på: november 06, 2016, 17:58:09 pm »

jeg har hatt diverse tanker i hodet mitt i hele høst angående en del av bilprosjektene som står her på lagring. de bilene det gjelder er en 62 panel, en 68 sika, en 54 panel, og muligens en 67 doka.. vil selvfølgelig få igjen mest mulig, men er det bare utenlandsmarkedet jeg bør henvende meg til i såfall ?. eller vet dere om noen med penger som kan være kurante å selge alle bilene samlet til kanskje ? (ta det med ro, jeg har fortsatt igjen en 58 panel, en 52 panel, en 53 panel og ei 55 boble ... )  Blunker
Loggført

If it has Tits or Tires , it is going to get you in trouble.... Arnstein !
VwSplit
Supermedlem
*****
Innlegg: 997
Bosted: Østfold



Vis profil
« Svar #1 på: november 06, 2016, 21:32:36 pm »

Har du 67 doka også  Gliser hva er det denne mannen ikke har.  Hva er pris på no sånt? Generelt sett så får man sikkert mest i utlandet på slike, men det er mulig litt mer jobb av sånt?  Er alle du eventuelt har lyst å kvitte deg med opprinnelig norske biler?
Loggført


Old bugs never die
nobrakes
Supermedlem
*****
Innlegg: 3452
Bosted: oppland



Vis profil
« Svar #2 på: november 06, 2016, 22:48:28 pm »

alle har norsk historie, og er restobjekter i diverse tilstander jeg undrer meg som sagt hvor det er best å få ut de siste kronene av de ;-) da ting jeg ikke er herre over krever kr ...
Loggført

If it has Tits or Tires , it is going to get you in trouble.... Arnstein !
Brurud
Supermedlem
*****
Innlegg: 580
Bosted: Eidsvoll Verk



Vis profil
« Svar #3 på: november 07, 2016, 09:06:38 am »

Det er jo ikke tvil om at så fort de havner på finn.no får du telefoner fra det store utland, og det er vel heller ikke tvil om at det er der de er villige til å gi mest. Dette handler jo først og fremst om at markedet er litt annerledes her i Norge, historisk sett så har vi jo utrolig mange VW her på berget, kanskje sammenliknet med noe annet land vil jeg tro. Norges økonomi begynte for alvor å skyte fart da VW begynte å ta av samtidig som vi vel er kanskje bare slått av Sverige et av verdens mest sosialistiske land, noe som er perfekt for tanken bak folkevogn. Billig bil som veldig mange hadde råd til. Jeg tror nok det finnes folk som er villige til å betale greit for gode sjeldne eksemplarer her i Norge også, men sannsynlig ikke UK, Belgia, Nederland, Tyskland priser for noe som man må lage deler for hånd og rekonstruere. Du veit jo allerede godt at jeg er på jakt etter et prosjekt og er villig til å diskutere pris etter tilstand og sjeldenhet.
Loggført

53 1200 Zwitter
62 1200 Panel
69 1500 Karmann Cabriolet
77 T2 Westfaila Berlin
86 T3 Syncro Doka
86 T3 Syncro Caravelle C
90 T3 Syncro halvpanel twinslider
90 Golf Country
nobrakes
Supermedlem
*****
Innlegg: 3452
Bosted: oppland



Vis profil
« Svar #4 på: november 07, 2016, 15:28:33 pm »

jeg er ikke 100% sikker på salg, men har fått en del tips prismessig, og et seriøst bud på barndooren , fra utlandet. det er ikke det som er drømmen, men denne gangen teller faktisk hver krone for min egen del ...
Loggført

If it has Tits or Tires , it is going to get you in trouble.... Arnstein !
Brurud
Supermedlem
*****
Innlegg: 580
Bosted: Eidsvoll Verk



Vis profil
« Svar #5 på: november 07, 2016, 15:34:47 pm »

vel, hvis pengene er det viktigste så er det vel bare å selge ut. Tviler på at mange her ville betalt det de betaler på kontinentet hvertfall. Kan selvfølgelig være noen, men som sagt. Er det penga som rår så selg ut. Da kan de som sitter med noe som er litt mer sjeldent bare gni seg i hendene også for da øker jo verdien her etter hvert Gliser WIN/WIN ?
Loggført

53 1200 Zwitter
62 1200 Panel
69 1500 Karmann Cabriolet
77 T2 Westfaila Berlin
86 T3 Syncro Doka
86 T3 Syncro Caravelle C
90 T3 Syncro halvpanel twinslider
90 Golf Country
H-MEK
Supermedlem
*****
Innlegg: 4035
Bosted: Furnes/Brumunddal



Vis profil
« Svar #6 på: november 07, 2016, 16:32:45 pm »

I dette landet skal man jo ha ferdigrestaurert til prosjektpris...
Loggført

Henning
Tlf 408 26 388
Brurud
Supermedlem
*****
Innlegg: 580
Bosted: Eidsvoll Verk



Vis profil
« Svar #7 på: november 08, 2016, 11:29:10 am »

I dette landet skal man jo ha ferdigrestaurert til prosjektpris...

Syns det blir å overdrive litt.. Men ALT er ikke verdt millioner assa, noen grenser er det etter min mening.
Loggført

53 1200 Zwitter
62 1200 Panel
69 1500 Karmann Cabriolet
77 T2 Westfaila Berlin
86 T3 Syncro Doka
86 T3 Syncro Caravelle C
90 T3 Syncro halvpanel twinslider
90 Golf Country
VwSplit
Supermedlem
*****
Innlegg: 997
Bosted: Østfold



Vis profil
« Svar #8 på: november 08, 2016, 11:33:45 am »

I dette landet skal man jo ha ferdigrestaurert til prosjektpris...

Syns det blir å overdrive litt.. Men ALT er ikke verdt millioner assa, noen grenser er det etter min mening.

Tror ikke det er laget unna sannheten.  Vi ligger laaaaangt bak prismessig. Vi har for god råd her på tunet
Loggført


Old bugs never die
Brurud
Supermedlem
*****
Innlegg: 580
Bosted: Eidsvoll Verk



Vis profil
« Svar #9 på: november 08, 2016, 12:41:45 pm »

I dette landet skal man jo ha ferdigrestaurert til prosjektpris...

Syns det blir å overdrive litt.. Men ALT er ikke verdt millioner assa, noen grenser er det etter min mening.

Tror ikke det er laget unna sannheten.  Vi ligger laaaaangt bak prismessig. Vi har for god råd her på tunet

Jo, men fordi kjøtt og flesk er billigere i Sverige en i Norge betyr jo ikke det nødvendigvis ikke at det er riktig priset. Spør du meg er noen av disse prisene tatt helt av, sånn som i Tyskland. hva man må betale for en T3 der er helt sykt.
Loggført

53 1200 Zwitter
62 1200 Panel
69 1500 Karmann Cabriolet
77 T2 Westfaila Berlin
86 T3 Syncro Doka
86 T3 Syncro Caravelle C
90 T3 Syncro halvpanel twinslider
90 Golf Country
nobrakes
Supermedlem
*****
Innlegg: 3452
Bosted: oppland



Vis profil
« Svar #10 på: november 08, 2016, 17:25:26 pm »

jeg ser alt nå trenden med kjipe nordmenn og priser ja... når jeg får sms med spm om pris, og svarer hva jeg har i bud på den aktuelle bilen, så kommer svaret tilbake umiddelbart... , kan by ... dvs ca 1/4 av det jeg har i seriøst bud for en bil ...  så noen vil sikkert ha, men har ikke kr til å kjøpe, det gir meg vel mer grunn til å selge ut av landet såfremt det blir salg..
Loggført

If it has Tits or Tires , it is going to get you in trouble.... Arnstein !
Even Kirknes
Supermedlem
*****
Innlegg: 795
Bosted: Midt utpå ett jorde, i gamle Andebu kommume, nå Sandefjord



Vis profil
« Svar #11 på: november 08, 2016, 20:24:09 pm »

jeg ser alt nå trenden med kjipe nordmenn og priser ja... når jeg får sms med spm om pris, og svarer hva jeg har i bud på den aktuelle bilen, så kommer svaret tilbake umiddelbart... , kan by ... dvs ca 1/4 av det jeg har i seriøst bud for en bil ...  så noen vil sikkert ha, men har ikke kr til å kjøpe, det gir meg vel mer grunn til å selge ut av landet såfremt det blir salg..


Tror mange av de som byr egentlig har penger, men de vil ikke henge opp så mye kapital på en veteranbil. Markedet er oppatgående nå, men det er ikke gitt at tinga skal holde seg som det er i dag. Plutselig faller interessen for gammel luftkjølt vw og da sitter du med skjegget i postkassa. Ikke det at jeg tror det skjer i nærmeste fremtid, men det er en risiko man må kalkulere inn. Og endel som garantert har en bedre halvdel som ville omtrent krevd skilsmisse hvis man drar hjem en bil som det er flere hundre timers arbeid på til 100lapper+
Loggført
Atmobil
Supermedlem
*****
Innlegg: 937
Bosted: Litt over alt, men mest vanlig i Trøndelag....



Vis profil
« Svar #12 på: november 08, 2016, 22:41:24 pm »

Selg til den som betaler mest, om denne sitter i et fjøs i Budalen eller i en villa i München er ett fett.
Loggført

Brurud
Supermedlem
*****
Innlegg: 580
Bosted: Eidsvoll Verk



Vis profil
« Svar #13 på: november 09, 2016, 10:02:52 am »

egentlig skjønner jeg ikke at det er noe å lure på eller sutre for jeg... En gjenstand er verdt det en eller annen er villig til å betale for det akkurat der og da. Det er jo opp til selger om den prisen markedet er villig til å betale er noe man kan akseptere, syns for det første det blir litt på trynet at man ikke skal gjøre det tilgjengelig i Norge fordi man forventer det ene og det andre her. Dessuten syns jeg heller ikke at man har gjort noe stort bare fordi man har dratt et vrak ut av skogen og hatt stående på gårdsplassen i noen år.
Loggført

53 1200 Zwitter
62 1200 Panel
69 1500 Karmann Cabriolet
77 T2 Westfaila Berlin
86 T3 Syncro Doka
86 T3 Syncro Caravelle C
90 T3 Syncro halvpanel twinslider
90 Golf Country
marbel
Seniormedlem
****
Innlegg: 371
Bosted: fredrikstad



Vis profil
« Svar #14 på: november 09, 2016, 10:38:39 am »

Må si meg enig med Atmobil her...synes du har all rett til å selge dine objekter til høystbydende, innland eller utland.Regner med at du selger fortrinnsvis for å flytte dødt kapital over til noe annet, enten det være nye prosjekter eller annet. Glad
Loggført

57mod Type1 HVK Rallye
63mod Karmann Ghia Coupe
nobrakes
Supermedlem
*****
Innlegg: 3452
Bosted: oppland



Vis profil
« Svar #15 på: november 09, 2016, 13:14:06 pm »

egentlig skjønner jeg ikke at det er noe å lure på eller sutre for jeg... En gjenstand er verdt det en eller annen er villig til å betale for det akkurat der og da. Det er jo opp til selger om den prisen markedet er villig til å betale er noe man kan akseptere, syns for det første det blir litt på trynet at man ikke skal gjøre det tilgjengelig i Norge fordi man forventer det ene og det andre her. Dessuten syns jeg heller ikke at man har gjort noe stort bare fordi man har dratt et vrak ut av skogen og hatt stående på gårdsplassen i noen år.
nå har ikke jeg gjort noe "stort" ut av at jeg har dratt på meg masse gammal vw heller synes jeg, men å si at de ikke blir tilgjengelige i Norge blir litt dumt synes jeg, da du ikke vet hva som skjer, ei heller hvorfor jeg vurderer å selge da det er en privatsak... men når man får så latterlige bud på sms som jeg skriver over her, begynner man jo å lure på hva som er tanken.. hvis du føler at jeg sutrer så aner jeg ikke hvor du tar det ifra heller forresten, da jeg føler meg som, og av de fleste rundt meg blir ansett som en positiv person.... !
Loggført

If it has Tits or Tires , it is going to get you in trouble.... Arnstein !
Brurud
Supermedlem
*****
Innlegg: 580
Bosted: Eidsvoll Verk



Vis profil
« Svar #16 på: november 09, 2016, 13:49:18 pm »

egentlig skjønner jeg ikke at det er noe å lure på eller sutre for jeg... En gjenstand er verdt det en eller annen er villig til å betale for det akkurat der og da. Det er jo opp til selger om den prisen markedet er villig til å betale er noe man kan akseptere, syns for det første det blir litt på trynet at man ikke skal gjøre det tilgjengelig i Norge fordi man forventer det ene og det andre her. Dessuten syns jeg heller ikke at man har gjort noe stort bare fordi man har dratt et vrak ut av skogen og hatt stående på gårdsplassen i noen år.
nå har ikke jeg gjort noe "stort" ut av at jeg har dratt på meg masse gammal vw heller synes jeg, men å si at de ikke blir tilgjengelige i Norge blir litt dumt synes jeg, da du ikke vet hva som skjer, ei heller hvorfor jeg vurderer å selge da det er en privatsak... men når man får så latterlige bud på sms som jeg skriver over her, begynner man jo å lure på hva som er tanken.. hvis du føler at jeg sutrer så aner jeg ikke hvor du tar det ifra heller forresten, da jeg føler meg som, og av de fleste rundt meg blir ansett som en positiv person.... !

Det med sutring var ikke myntet på deg i det hele tatt, men min oppfatning er at det er flere som sutrer over prisnivået i Norge. Det syns jeg blir feil, da prisene blir det markedet er villig til å betale, selvfølgelig er det folk som vil prøve å gjøre varp. Sånn vil det alltid være og sånn er de fleste, men som selger har du uansett privilegiet av å bestemme hvem du selger til og for hvilken pris. Glad
Loggført

53 1200 Zwitter
62 1200 Panel
69 1500 Karmann Cabriolet
77 T2 Westfaila Berlin
86 T3 Syncro Doka
86 T3 Syncro Caravelle C
90 T3 Syncro halvpanel twinslider
90 Golf Country
H-MEK
Supermedlem
*****
Innlegg: 4035
Bosted: Furnes/Brumunddal



Vis profil
« Svar #17 på: november 09, 2016, 18:46:06 pm »

Er jeg som sutrer.....
Loggført

Henning
Tlf 408 26 388
Even Kirknes
Supermedlem
*****
Innlegg: 795
Bosted: Midt utpå ett jorde, i gamle Andebu kommume, nå Sandefjord



Vis profil
« Svar #18 på: november 09, 2016, 18:56:01 pm »

egentlig skjønner jeg ikke at det er noe å lure på eller sutre for jeg... En gjenstand er verdt det en eller annen er villig til å betale for det akkurat der og da. Det er jo opp til selger om den prisen markedet er villig til å betale er noe man kan akseptere, syns for det første det blir litt på trynet at man ikke skal gjøre det tilgjengelig i Norge fordi man forventer det ene og det andre her. Dessuten syns jeg heller ikke at man har gjort noe stort bare fordi man har dratt et vrak ut av skogen og hatt stående på gårdsplassen i noen år.
nå har ikke jeg gjort noe "stort" ut av at jeg har dratt på meg masse gammal vw heller synes jeg, men å si at de ikke blir tilgjengelige i Norge blir litt dumt synes jeg, da du ikke vet hva som skjer, ei heller hvorfor jeg vurderer å selge da det er en privatsak... men når man får så latterlige bud på sms som jeg skriver over her, begynner man jo å lure på hva som er tanken.. hvis du føler at jeg sutrer så aner jeg ikke hvor du tar det ifra heller forresten, da jeg føler meg som, og av de fleste rundt meg blir ansett som en positiv person.... !

Det med sutring var ikke myntet på deg i det hele tatt, men min oppfatning er at det er flere som sutrer over prisnivået i Norge. Det syns jeg blir feil, da prisene blir det markedet er villig til å betale, selvfølgelig er det folk som vil prøve å gjøre varp. Sånn vil det alltid være og sånn er de fleste, men som selger har du uansett privilegiet av å bestemme hvem du selger til og for hvilken pris. Glad

Mitt innlegg var ikke ment som sutring for jeg er ikke ute etter noe bil, men jeg er absolutt i den delen som ikke vil binde opp masse kapital i en bil i det store og det hele. Og jeg er helt enig i at bilen skal gå til den som vil gi mest for den. Det vil nok i 90% av tilfellene tilsi eksport....og det må til for at folk på berget her skal forstå at vil man beholde bilene her hjemme så må vi betale for dem. Og det er en kjennsgjerning at folk spesiellt på forumet her, ikke er intressert i å gi noe for bilen/prosjektet.
Loggført
Solan
Supermedlem
*****
Innlegg: 1236
Bosted: Bergen


Tar bussen (eller Bybanen) til jobb...


Vis profil
« Svar #19 på: november 14, 2016, 13:17:54 pm »

Er det regler for "eksport" av gamle biler? Jeg mener å ha hørt at man ikke bare kan selge (i alle fall veldig) gamle kjøretøyer ut av landet uten videre? I så fall; eldre enn hvilket årstall?
Loggført

'52 Typ 11c Boble ragtop
'65 Typ 221 Mikrobuss 11W

RZR - Aircooled cars with attitude - Vi sponser Knasten!
Medlem av Prosjekt SambOen og Dugnadsgjeng Hel Ved

Jeg har brukt mye penger på øl og gamle folkevogner. Resten har jeg sløst bort...
Ivar
Supermedlem
*****
Innlegg: 910
Bosted: Ask i Norhordaland


Samler seg opp......


Vis profil
« Svar #20 på: november 14, 2016, 18:10:31 pm »

Det er ganske mykje å lesa seg opp på, ift eksport av ting som er over 50 år gamle. Sjekk gjerne Toll.no og kulturradet.no i tillegg til vegvesen.no
Bla står det:Maleri, skulptur og annen billedkunst, kunsthåndverk og prototyper for designprodukt, motorvogner, luftfartøy og skinnegående materiell fra før 1950 må det også søkes om utførsel for.
Loggført

1975 T2 Sika  - Arbeidshest      |o * o|


“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with their experience.”
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!