april 18, 2024, 18:55:55 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: SOLGT: 1971 Westfalia camper vurderes solgt  (Lest 2736 ganger)
trondborg
Nybegynner
*
Innlegg: 9
Bosted:


Vis profil

« på: desember 27, 2016, 15:56:10 pm »

SOLGT:

Har en 1971 Westfalia camper som jeg har eid i 12 år.
Den var opprinnelig kjøpt i Russland, og brakt over til California, hvor jeg kjøpte den. Brakte den over til Hawaii i 8 år, og nå fått den hjem til Norge.
Vurderte å renovere den i Litauen, men har ikke råd. Den har ikke vært registrert i Norge enda, men var fullt kjørbar sist jeg fyrte den opp i sommer.

Skjærer meg i hjertet å måtte selge den, men trenger penger til gjeld Trist
Har ikke satt meg inn i prisnivået/verdien på denne her i Norge, så tenkte å sjekke trøkket her først og eventuelt legge den ut på finn.no til våren etter at jeg har fått vasket og polert den.

Noen bud eller anslag på hva denne kan være verdt?


* Bob2016pics.jpg (71.66 KB. 398x600 - vist 501 ganger.)




« Siste redigering: april 24, 2017, 12:33:53 pm av trondborg » Loggført
2mmelit1
Seniormedlem
****
Innlegg: 251
Bosted:



Vis profil
« Svar #1 på: desember 27, 2016, 20:11:31 pm »

Kan være verdt alt fra 40-200 000,- alt beroende på stand den er i Glad momset når den kom inn til Norge?
Loggført

Brurud
Supermedlem
*****
Innlegg: 580
Bosted: Eidsvoll Verk



Vis profil
« Svar #2 på: desember 28, 2016, 08:08:29 am »

Har du noe bilder av interiør? hvordan stand er den ellers mtp. rust, motor, girkasse etc?

hvor i landet står denne?

Loggført

53 1200 Zwitter
62 1200 Panel
69 1500 Karmann Cabriolet
77 T2 Westfaila Berlin
86 T3 Syncro Doka
86 T3 Syncro Caravelle C
90 T3 Syncro halvpanel twinslider
90 Golf Country
trondborg
Nybegynner
*
Innlegg: 9
Bosted:


Vis profil

« Svar #3 på: desember 28, 2016, 14:40:11 pm »

Den står i Arendal, og er fortollet, men ikke registrert. (Har fortsatt lisensplate fra Hawaii)

Interiøret er i OK tilstand, alt av skap etc er originalt så langt jeg vet. Noen knotter mangler, men de er enkle å anskaffe. Skinntrekk på bakseter og innvendig takplate over førerhus trenger nok utskiftning.
Håndpumpesystemet for vasken er ikke fungerende og har ødelagt rørsystem der man fyller på drikkevann.

Camp-topen er i god stand, regner med den ser bra ut etter en god vask. Begge hengekøyene er i god stand.

Eksospotta er relativt ny, men er rustfarget uten at det er noen hull, bobler eller andre skader på den.
Endel rust på bunnen av frontvindu og små bobler her og der ellers. Ingen enorme rustområder. Litt "slerk" i rattet.
Tror ramma er i god stand uten å vite sikkert.

Jeg skal ordne med bilder om et par måneder når jeg har fått vasket og polert. Har også liggende helt nye hjulkapsler, sidespeil, oljefiltere, pakninger, etc som evt kan følge med.

Installerte helt ny motor i ca 2004. Er ellers usikker på tilstanden til motor og girkasse, clutch, etc. Alt var iorden da jeg sist kjørte den regelmessig og sendte den fra Hawaii. Siden da har den stått under oppbevaring og kjørte fint utpå forsommeren da jeg tok den ut på en liten testtur.

Må få nytt batteri for å se hvordan det står til nå, og har tenkt å ta den til inspeksjon hos vegvesenet utpå våren, vil komme med mere detaljer da angående tilstand.
Loggført
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!