mars 29, 2024, 14:06:34 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Plassering av stempelringer i forhold til hverandre  (Lest 2697 ganger)
Bugarella
Seniormedlem
****
Innlegg: 449
Bosted: Nere onnja



Vis profil WWW
« på: januar 08, 2017, 21:53:04 pm »

Noen som har et godt bilde (foto/skjema) av hvordan åpningene på de ulike stempelringer skal plasseres i forhold til hverandre?
Would have made me happy. Glad
Loggført


Prinsesse Boblepott (1977) med kidsa Jekkpott (2002), Fullpott (2003) og Eksospott (2005), og folkevognbobla Gamle fru B (1963).
Klikk på bildet over for å gå til bloggen min, Bugarella's garage, og besøk meg gjerne og lik siden min på Facebook: Bugarella facer garasjelivet.
cato®
Supermedlem
*****
Innlegg: 1748
Bosted: Oslo/Mjøndalen



Vis profil
« Svar #1 på: januar 08, 2017, 23:55:41 pm »

https://www.google.no/search?q=where+to+place+gap+on+piston+rings&ie=UTF-8&oe=UTF-8&hl=nb-no&client=safari#imgrc=ZG14_eIKquVVfM%3A
Loggført
Ivar
Supermedlem
*****
Innlegg: 910
Bosted: Ask i Norhordaland


Samler seg opp......


Vis profil
« Svar #2 på: januar 09, 2017, 08:54:37 am »

På desse bilane våre er det 'flytande' stempelringar. Dvs at dei gjer som dei vil etter 20.000km
Så lenge ein har to kompresjonsringar og ei oljefjør/skrapering, så kan ein montera dei med 120grader mellom opningane.
Eg praktiserer også at eg ikkje plasserer nokon av opningane ned, sidan me har liggande sylindrar. Tenker det er greit.
Det aller viktigaste er at dei vender rette sida opp!

Har aldri hatt nokon problem med dette  Glad
Loggført

1975 T2 Sika  - Arbeidshest      |o * o|


“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with their experience.”
Bugarella
Seniormedlem
****
Innlegg: 449
Bosted: Nere onnja



Vis profil WWW
« Svar #3 på: januar 10, 2017, 13:38:01 pm »

Åkei, takk for svar!

Jeg så de bildene på nett selv også, men så også at det var flere varianter, så jeg tenkte kanskje det var noen som hadde en sterkt oppfatning av hva som er rett og feil, likevel. Blunker Det hender jo det...  Gliser

Men nå er de montert, og det er overlatt til høyere makter om det blir tett eller ei. Blunker
Loggført


Prinsesse Boblepott (1977) med kidsa Jekkpott (2002), Fullpott (2003) og Eksospott (2005), og folkevognbobla Gamle fru B (1963).
Klikk på bildet over for å gå til bloggen min, Bugarella's garage, og besøk meg gjerne og lik siden min på Facebook: Bugarella facer garasjelivet.
Sonic
Supermedlem
*****
Innlegg: 1903
Bosted:


Vis profil

« Svar #4 på: januar 10, 2017, 17:20:10 pm »

Står på ringene hva som er opp (OBEN) , står det ingenting skal fasen , beveln opp ..

mvh
Loggført
Bugarella
Seniormedlem
****
Innlegg: 449
Bosted: Nere onnja



Vis profil WWW
« Svar #5 på: januar 10, 2017, 21:42:30 pm »

Det sto på dem, ja. Glad
Loggført


Prinsesse Boblepott (1977) med kidsa Jekkpott (2002), Fullpott (2003) og Eksospott (2005), og folkevognbobla Gamle fru B (1963).
Klikk på bildet over for å gå til bloggen min, Bugarella's garage, og besøk meg gjerne og lik siden min på Facebook: Bugarella facer garasjelivet.
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!