Hei,
Jeg har DAB i bilen. DAB er bra greier.
Jeg skulle uansett ha nytt anlegg, så jeg kjøpte en Blaupunkt Stockholm 230 DAB+. Hvis du skal ha ny spiller vil jeg anbefale bluetooth for enkel Spotify-bruk.

Disse FM/DAB konverteringsboksene som selges nå vet jeg ikke så mye om, hadde vært interessant å vite folks erfaringer med dem.
Antenner: Jeg har en VW Cabriolet, og tidligere hadde jeg gjemt DAB-antennen inne i kalesjen, men opplevde litt ymse mottak. I stedet bruker jeg nå den originale bilantennen med FM/DAB splitter, som er en liten komponent som kobles på antennekabelen, da får jeg inn både FM og DAB. En lang frittstående piskantenne er bedre enn en som er integrert i frontruten, så sats på den originale antennen!
Splittere selges mange steder på nettet, f eks her:
https://www.audiocom.no/bilstereo/dab/antenne-splitter/antenne-adapter-fm-dab-splitter-din-150-inn-ut-smb-ut-for-passiv-ant-2003547-p0000010624
Kjøper du ny DAB-spiller følger det med antenne som f eks kan klistres på innsiden av frontruten, man da blir det noen utseendemessige issues og mottaket er ikke så bra heller.
Høyttalere trenger du ikke å bytte.