mars 28, 2024, 14:53:12 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: 73 mod 1303 T4 Turbo inj. MSII, EDIS  (Lest 5834 ganger)
t2-Splitwindow
Seniormedlem
****
Innlegg: 397
Bosted: Voss



Vis profil
« på: februar 05, 2017, 11:00:11 am »

Lufter salg av min 1303 med type 4 turbo motor. Må ikkje selge, men eit nytt prosjekt har dukket opp og eg trenger plassen i garasjen til dette prosjektet.

Bilen er ikkje godkjent, men har søkt SFOOR og har fått ein "forhandsgodkjenning" på 160 Hk og 200Nm på motor med turbo og inj. Bilen er kjørbar og har hatt fleire småturar med den i høst for tuning av motor.
Har TUV papirer på alt som er bygget om og det gjennstår "bare" 4 hjuls kontroll og bremsepapirer av motor.

Kan selge bil uten motor då motor vil passe supert til mitt nye prosjekt.

Vurderer også å "slakte" bilen og selge den i deler då eg sikker tjener bedre på det, difor lufter eg dette salget i fyrste omgang.

Har copy-paste frå tidlegare salgsannonse:
Den er lakkert i 1993, men de fleste som ser bilen tror ikke at den er lakkert for mer enn 2-3 år siden for å si det sånn. Bilen har stått i mer eller mindre i 12 år etter den ble lakkert.
Litt mer detaljer:

Bilen ble i 1993 rustsveiset med karosseriløft og da lakkert. Den fikk 4 NOS skjermer, nye støtfangere (75 fanger foran) samtidig med en del andre karossdetaljer som feks nye lister alle steder + div. andre slitedeler ble skiftet som feks. nye drivledd og mansjetter,bremserør osv.
Senere har den mellom 2004-2009 blitt kraftig ombygget hva angår teknisk og slitedeler.
Den har da komplett Porsche 944 bakstilling med Porsche 944 Turbo skiver og calipere, og da med porsche 944 stabstag med kerscher adaptere,polyforinger og gule konidempere.
Foran sitter det Kerscher coilovers.Bremser her er Kerscher sine skiver med boxster calipere og adapter fra Kerscher.
Bremsepumpe er oxo tatt fra Porsche 944 og det er brukt blue racing bremseveske.
Noen "garasje" striper og bulker har det blitt.


* 05_-1329794143.jpg (47.27 KB. 575x384 - vist 641 ganger.)



* 05_-856165095.jpg (35.79 KB. 575x384 - vist 675 ganger.)



* IMAG0774.jpg (37.3 KB. 339x600 - vist 813 ganger.)



* 05_-1589844755.jpg (43.97 KB. 383x575 - vist 584 ganger.)


Er offshore fram til 14 feb.

Arnstein
aas.arnstein@gmail.com

Loggført
t2-Splitwindow
Seniormedlem
****
Innlegg: 397
Bosted: Voss



Vis profil
« Svar #1 på: februar 05, 2017, 11:42:35 am »

Litt meir info om motor:

Her er spec på min motor:

Topper:
VW Brothers Machine Shop produkt
Bygd på nye emner

46 mm X 38 mm Stainless steel valves.
Porsche 914 Style Relocated Spark Plug Hole
6 Stud Conversions.
Dual Super-Rev Springs
Titanium Retainers
Hardened Keepers
Oval exhaust ports
Mach portet insug

Stempel frå JE

Eksos:
BAS frå ahnendorp som er i rustfritt. Bygger vider på dette med turbo liggende v/ drivaksling. Alt i rustfritt.

Kjøling:
BAS Porsche vifte m/11 blader

Inj;
CB performance sit turbo sett til t1. Ombygett til å passe T4.

Veiv:
org 71 x 94 = 2056 ccm

Motor er nybygget med CSP sin kjølekappe og vifte. Det er CSP som har maskinert blokka for tilpassing av vifte. ECU er Megasqirt II med EDIS og triggerhjul frå Ford Mondeo. Eksos er bygget i rustfritt 2" rør. Justerbar wastgate.


* unnamed.jpg (59.29 KB. 800x479 - vist 684 ganger.)



* IMAG0711.jpg (71.35 KB. 800x452 - vist 576 ganger.)



* 05_503574184.jpg (49.57 KB. 383x575 - vist 553 ganger.)



* 05_2025383221.jpg (50.84 KB. 383x575 - vist 463 ganger.)


Arnstein

Loggført
Team Antonsen
Medlem
***
Innlegg: 230
Bosted: Flekkefjord


Det umulige tar bare litt ekstra tid


Vis profil
« Svar #2 på: februar 05, 2017, 13:11:00 pm »

Nyyyyydelig bil Gliser Gliser Gliser Gliser
Loggført

T1 1303 sleeper 1973
T1 1303 gearman look 1973
T1 1303 Targa/Porsche look 1973
Endre S
Supermedlem
*****
Innlegg: 2082
Bosted: Rogaland


Våre liv er summen av de valg vi har tatt.


Vis profil WWW
« Svar #3 på: februar 05, 2017, 14:51:16 pm »

Snob 😳😳
Loggført

1974 1303 SilverBIGL
1971 1302 Cab
1963 Type 311
1967 Type 365 Squareback
X
1962 Type 343 Ghia 
1957 Type 111 (T111) 
1964 Type 311    
Type 1 are nice, Type 2 are cool, BUT Everyone knows, that  Type 3............RULE!\\\\\\\" 

t2-Splitwindow
Seniormedlem
****
Innlegg: 397
Bosted: Voss



Vis profil
« Svar #4 på: februar 06, 2017, 17:54:41 pm »

Har vert stor pågang på mail og PM. Også intresse frå utlandet.

Det store spørsmålet som altid er pris.
 Eg ønsker 50` for bilen uten motor.

Arnstein
Loggført
ratmads
Juniormedlem
**
Innlegg: 88
Bosted: tromsø



Vis profil
« Svar #5 på: mars 18, 2017, 00:45:35 am »

Pris med motor?
Loggført
t2-Splitwindow
Seniormedlem
****
Innlegg: 397
Bosted: Voss



Vis profil
« Svar #6 på: mars 19, 2017, 16:12:31 pm »

Pris med motor?

Har sendt deg mail.

Arnstein
Loggført
Valour
Nybegynner
*
Innlegg: 2
Bosted:


Vis profil

« Svar #7 på: mars 20, 2017, 18:06:03 pm »

Pris ?
Loggført
t2-Splitwindow
Seniormedlem
****
Innlegg: 397
Bosted: Voss



Vis profil
« Svar #8 på: mai 01, 2017, 16:54:34 pm »

Da var denne solgt
Loggført
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!