april 20, 2024, 06:40:34 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: hvorfor splitforstilling på Bay?  (Lest 1411 ganger)
Doka64
Supermedlem
*****
Innlegg: 566
Bosted: Lunde, Telemark



Vis profil
« på: februar 07, 2017, 11:21:48 am »

Har prøvd å Google, men fant ikke ut av det. Sitter disse forstillingen høyere på bilen slik at man kan senke mer? Evnt hvor mye? Hvis ikke ser jeg ikke poenget med å sette på en dårligere forstilling.
Loggført

-72 Doka
-58 1200
-64 Doka
nobrakes
Supermedlem
*****
Innlegg: 3452
Bosted: oppland



Vis profil
« Svar #1 på: februar 07, 2017, 12:40:23 pm »

du senker ca 4 cm mener jeg å huske, bare med å bytte forstilling, det er fordi rørene sitter tettere sammen, og høyere. du får da i tilegg muligheten til å "flippe" spindlene som følger splittforstillinga, vil du ha skivebremser , finnes det jo flere måter å få til det på, jeg har kjøpt orginale vw spindler til splitt med skiver...
i tilegg, eliminerer du bærekulene, som har begrenset område du kan beveges på uten å ta i kanten på huset til kula..
setter du på senkere i tillegg, kan du legge bilen på bakken lett, min sika er satt på det nest høyeste på senkerne, men den er i mine øyne litt for lav nå ..  
Loggført

If it has Tits or Tires , it is going to get you in trouble.... Arnstein !
Jens-Ole aka 'Dansken'
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 4053
Bosted: Tønsberg



Vis profil
« Svar #2 på: februar 07, 2017, 14:23:23 pm »

Og så slipper du for at bærekuglerne makser ud når du skal sænke endnu mere på grund af linkpin Blunker

Men oftest er det vel den anden vej der bliver byttet for at opgradere køreegenskaberne, altså bay forstilling på splitbus.
Loggført

"Cal-look is kind of the punk-rock of the VW world"
Doka64
Supermedlem
*****
Innlegg: 566
Bosted: Lunde, Telemark



Vis profil
« Svar #3 på: februar 08, 2017, 14:02:02 pm »

Ok, regnet med det måtte være noe med det. Rørene må da stå tettere.. det øvre må stå likt da det ligger helt opptil gulvet originalt på Bay. Kunne tenkt meg å kappet i hjulhusa for å få pickupen min lavere, problemet er at jeg kun har 10cm klaring til nedre forstillingsrør slik den står nå. Har 4" kortet Franke forstilling med dropspindler å kunne fint lagt den i bakken hvis jeg lager klaring til hjul og styrestag, men forstillinga kan ikke subbe asfalten.
Loggført

-72 Doka
-58 1200
-64 Doka
nobrakes
Supermedlem
*****
Innlegg: 3452
Bosted: oppland



Vis profil
« Svar #4 på: februar 08, 2017, 21:22:17 pm »

dette bildet viser deg sikkert forskjellen

* sika++ 043.jpg (35.96 KB. 640x480 - vist 129 ganger.)

* sika++ 042.jpg (38.76 KB. 640x480 - vist 134 ganger.)

Loggført

If it has Tits or Tires , it is going to get you in trouble.... Arnstein !
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!