mars 28, 2024, 10:43:28 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: turbo  (Lest 3364 ganger)
enkelt
Nybegynner
*
Innlegg: 6
Bosted:


Vis profil

« på: februar 11, 2017, 12:59:31 pm »

innkjøpt boble snart inn i garasjen,skal ha en lite turbo prosjekt.
det jeg tenkte å gjøre er:
orginal godt 1600 motor.
volvo turbo forgasser med volvo turbo boks.
sveis turbo eksosrør.
racing stoler fram.
ingen bakseter.
farge hvit eller rød
en liten begynnelse.bilder kommer når bobla er i garasjen,
regner med det oppsette jeg kommer på ca 130hk,ikke bestemt meg hvilken turbo enda,får se hvilken det blir
« Siste redigering: februar 11, 2017, 22:40:35 pm av enkelt » Loggført
Anders-Co
Supermedlem
*****
Innlegg: 1651
Bosted: Knapatad



Vis profil
« Svar #1 på: februar 11, 2017, 16:14:55 pm »

Spennende. Her en orginal bra 1600 motor om du trenger.
Loggført
enkelt
Nybegynner
*
Innlegg: 6
Bosted:


Vis profil

« Svar #2 på: februar 11, 2017, 18:55:54 pm »

har en fin brukt 1600 motor som jeg tenkte bruke.
har godt gjenom alle boble delene mine i dag,fant mye rart,har sammlet på deler i flere år nå.
så vi får se hva prosjekte blir til slutt
Loggført
enkelt
Nybegynner
*
Innlegg: 6
Bosted:


Vis profil

« Svar #3 på: februar 11, 2017, 19:21:28 pm »



der er bila,skal få byttet girkasse på 242 min først da kommer bobla inn i garasjen
« Siste redigering: februar 11, 2017, 19:25:05 pm av enkelt » Loggført
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #4 på: februar 12, 2017, 17:04:51 pm »

Med den effekten må du nok opp i 1,5bar ladetrykk.

Hva slags turbo tenkte du?
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

enkelt
Nybegynner
*
Innlegg: 6
Bosted:


Vis profil

« Svar #5 på: februar 12, 2017, 18:17:38 pm »

har ikke bestemt meg hvilken turbo,men har noe cosworth turboer,mulig jeg prøver ut disse,skal prøve å sette på intercooler,mulig det blir lite plass,har liggende tec2 innsprut,prøver først med turbo volvo forgasser. Glad


denne skal jeg kjøpe og prøve ut om den passer

noen som ser hvilken type boble det er?
« Siste redigering: februar 12, 2017, 19:49:28 pm av enkelt » Loggført
tmatre
Supermedlem
*****
Innlegg: 875
Bosted: Rogaland - Klepp



Vis profil
« Svar #6 på: februar 12, 2017, 22:39:51 pm »

Har blitt gjort før det  Blunker
Bilde fra Bugout i Bergen 2000
Men det var kanskje en 1776 det Carsten?
Loggført

"Under steer is when you hit the wall with the front of the car and over steer is when you hit the wall with the rear of the car.
Horsepower is how fast you hit the wall, torque is how far you take the wall with you."
Savanna67
Supermedlem
*****
Innlegg: 501
Bosted: Oslo-Skedsmo


Vis profil

« Svar #7 på: februar 13, 2017, 11:28:34 am »

Morsomt å se den motoren igjen!
Ja den var 1776cc. Konseptet fungerte bra. Ble brukt som daily driver i mange år.
Den hadde nok en alt for liten turbo...

Loggført
Kjell Roar
Supermedlem
*****
Innlegg: 4182
Bosted: Sandefjord, ved Ekeberg grill & camping...


Fra 55? Hadde ikke råd til noe nyere...


Vis profil
« Svar #8 på: februar 13, 2017, 20:59:06 pm »

Morsomt å se den motoren igjen!
Ja den var 1776cc. Konseptet fungerte bra. Ble brukt som daily driver i mange år.
Den hadde nok en alt for liten turbo...



Det var kanskje den litt for lille turboen som gjorde den egnet som daily driver...

Lykke til👍
Loggført

Ovalen har 30hk @ 3400rpm, og gjør glatt 0-100 etterhvert

Andre hobbykjøretøy: CX500, Z1000A2, V7Sport, CB100
enkelt
Nybegynner
*
Innlegg: 6
Bosted:


Vis profil

« Svar #9 på: februar 13, 2017, 21:02:40 pm »

jikk det å få igjen bakluka med det turbo oppsette? Glad
Loggført
Savanna67
Supermedlem
*****
Innlegg: 501
Bosted: Oslo-Skedsmo


Vis profil

« Svar #10 på: februar 13, 2017, 21:52:55 pm »

jikk det å få igjen bakluka med det turbo oppsette? Glad

Ja luken gikk fint igjen. Men det var på millimeteren.
Kjøleluft til intercooleren var nok litt dårlig, jeg brukte vifte/uttakene på viftehuset til kjøling.
Jeg ville brukt en vannkjølt intercooler. Lettere å plassere, og lettere å kjøle ned.
Loggført
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!