marki
Nybegynner
Innlegg: 48
Bosted: kongsberg, Skollenborg
|
|
« på: august 17, 2008, 16:13:37 pm » |
|
JA!.. what to do, what to do.. jeg har ikke peil på hva jeg skal gjørra nå, bilen er senka da jeg kjøpte den men det må jeg da selvfølgelig ha godkjennelses pappir på(sier Statens).. hva skal jeg gjørra da? ? kan man stille på forstillinga så den blir høyere? hakke peil på detta hvor lang er egentlig orginal avstanden fra bil til bakke? har noen måla? (1969, 1300)
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Lid
Supermedlem
Innlegg: 1060
Bosted: Farsund
|
|
« Svar #1 på: august 17, 2008, 17:20:34 pm » |
|
Som sagt før er ikke bilen din senket. Iallefall ikke nå, Du kan se om det er senkere sveiset på midten av forstillingen din. Er det kun en umbrakoskrue og ikke noe mer, er det ikke senkeforstilling på den. For den bilen er ikke senket
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
marki
Nybegynner
Innlegg: 48
Bosted: kongsberg, Skollenborg
|
|
« Svar #2 på: august 17, 2008, 22:40:46 pm » |
|
Rart at den ikke ble godkjent på eu godkjenning da. . Hem Hem
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
ola
Seniormedlem
Innlegg: 282
Bosted: Stavanger
|
|
« Svar #3 på: august 17, 2008, 22:57:30 pm » |
|
kan det være pga forskjellig dekkdimensjon? Jeg synes fordekkene dine har lavere profil enn bakdekkene.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
ovejohan
Supermedlem
Innlegg: 557
Bosted: breim
|
|
« Svar #4 på: august 18, 2008, 11:00:01 am » |
|
ser det samme som deg jeg Ola. Det er forskjellig gummihøyde på de to dekka. kan være derfor de ikke godkjenner siden det ikke vil være samme rulleomkrets på de.
|
|
|
Loggført
|
1961 T-1 boble (Edna) 1969 T-1 boble (Turid) (oppussing pågår) 2005 Vw passat 1.9 tdi 130hk
|
|
|
marki
Nybegynner
Innlegg: 48
Bosted: kongsberg, Skollenborg
|
|
« Svar #5 på: august 18, 2008, 22:57:23 pm » |
|
Det er sant;) hvilken dimensjon er den riktige`a?
|
|
« Siste redigering: august 18, 2008, 23:15:18 pm av Marki »
|
Loggført
|
|
|
|
fatzy
Seniormedlem
Innlegg: 293
Bosted: Ålesund
(O\ ! /O)
|
|
« Svar #6 på: august 19, 2008, 00:29:20 am » |
|
155R15. Andre dimensjoner er mulig, men rulleomkretsen kan ikke avvike mer enn 5% i forhold til denne.
Du må ha samme dimensjon foran og bak, så de har vel hengt seg opp i dimensjonen på dekket foran. Bak ser det mer "riktig" ut.
|
|
|
Loggført
|
Old Volkswagen never dies, they just go to old folks home!
|
|
|
marki
Nybegynner
Innlegg: 48
Bosted: kongsberg, Skollenborg
|
|
« Svar #7 på: august 19, 2008, 17:14:45 pm » |
|
Takk takk;)
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Henrik
Nybegynner
Innlegg: 45
Bosted: Mysen
|
|
« Svar #8 på: august 21, 2008, 18:34:16 pm » |
|
Hvis du har fått beskjed om at du må ha godkjenningspapirer for "senkinga di" så har vel ikke de gutta som har sett på bilen din fått kaffekoppen sin på morran. Om det var dekkdimensjonen de hang seg opp ville det vært det de hadde sagt til deg også og ikke noe annet? Ville kanskje vist bilen et annet sted etter en slik opplevelse
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
HKE
Supermedlem
Innlegg: 960
Bosted: Ottestad/Hamar
Hans Kristian tlf 95718916
|
|
« Svar #9 på: august 24, 2008, 13:18:30 pm » |
|
Hva står det på kontrollskjemaet du fikk fra EU kontrollen a??
|
|
|
Loggført
|
VW 1956 T1
"It don't have to shine, to be fine!!"
|
|
|
marki
Nybegynner
Innlegg: 48
Bosted: kongsberg, Skollenborg
|
|
« Svar #10 på: august 24, 2008, 22:41:29 pm » |
|
Det står at jeg må få godkjent senking av kjøretøy.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
HKE
Supermedlem
Innlegg: 960
Bosted: Ottestad/Hamar
Hans Kristian tlf 95718916
|
|
« Svar #11 på: august 25, 2008, 13:01:39 pm » |
|
Da hadde jeg gått tilbake å bedt de utdype nærmere, og gjerne dokumentere og vise deg hva de mener. Det har de plikt til!. Bilen din er jo tydeligvis ikke senket, og da er det jo ingenting å dokumnentere. Jeg har ved to anledninger diskutert meg vekk fra såkaldte feil på EU kontroll. Ved begge tilfellene var det min samboer som hadde vist bilene, og hun har jo ikke greie på bil. Når jeg da ba om utdyping av hva de mente så la de seg flate. De mente bare det var "greit" å få det gjort.... Etter det har jeg aldr vist bilen på et verksted jeg ikke kjenner, og som jeg ikke får være med under kontrollen. Biltilsynet eller NAF er den beste plassen!
Lykke til!
|
|
|
Loggført
|
VW 1956 T1
"It don't have to shine, to be fine!!"
|
|
|
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet
|
|
« Svar #12 på: august 25, 2008, 15:01:37 pm » |
|
Veeel, det kan jo være at det sitter en senke forstilling på bilen, som er satt på høyeste nivå. Det er ikke selve senkingen som er forbudt, det er metoden. Sett på en Puma eller skaff puma papirer på den som sitter der så ordner det seg. Ta bide av midten av forstillingen din så kan vi gi deg mer presise råd.
|
|
|
Loggført
|
Speed is no substitute for direction
|
|
|
marki
Nybegynner
Innlegg: 48
Bosted: kongsberg, Skollenborg
|
|
« Svar #13 på: september 01, 2008, 19:19:08 pm » |
|
under the wreck..
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet
|
|
« Svar #15 på: september 01, 2008, 21:24:23 pm » |
|
Jepp det er det de kicker på, kjøp deg en puma forstillings ramme med papirene i orden så går dette bra.
|
|
|
Loggført
|
Speed is no substitute for direction
|
|
|
Henrik
Nybegynner
Innlegg: 45
Bosted: Mysen
|
|
« Svar #16 på: september 01, 2008, 21:58:13 pm » |
|
I et således tilfelle, holder det ikke å skaffe papirer fra møller?
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
marki
Nybegynner
Innlegg: 48
Bosted: kongsberg, Skollenborg
|
|
« Svar #17 på: september 01, 2008, 23:12:06 pm » |
|
FAen, er jeg nødt til å kjøpe meg ny forstilling??, siste løsning liksom?
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
bug62
Medlem
Innlegg: 129
Bosted:
|
|
« Svar #18 på: september 01, 2008, 23:29:22 pm » |
|
nja eller ikle hele dritten med ett grovt lag understellsmasse og låne noen andres puma papirer. og dra innom ett annet verksted?
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
marki
Nybegynner
Innlegg: 48
Bosted: kongsberg, Skollenborg
|
|
« Svar #19 på: september 01, 2008, 23:33:33 pm » |
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
bug62
Medlem
Innlegg: 129
Bosted:
|
|
« Svar #20 på: september 01, 2008, 23:37:07 pm » |
|
ja den kan du vel skaffe. meen har du tanker om å senke bilen? hvis ikke så kan du slippe betraktelig billigere unna ved å kjøpe en brukt orginalforstilling.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
marki
Nybegynner
Innlegg: 48
Bosted: kongsberg, Skollenborg
|
|
« Svar #21 på: september 01, 2008, 23:44:22 pm » |
|
mr.smartguy! heheh , hakke peil på detta ass.. men jo skal sjekke hva jeg finner:)
Tanks:)
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
bug62
Medlem
Innlegg: 129
Bosted:
|
|
« Svar #22 på: september 01, 2008, 23:47:04 pm » |
|
http://www.hotshop.as/ de skal ha en ganske respektabel mengde ræl som kan passe.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet
|
|
« Svar #23 på: september 02, 2008, 08:24:36 am » |
|
Dine valg er Original forstillings ramme, eller en senke ramme, men det MÅ være en Puma med papier... ikke noe som bare ligner. For du HAR alt noe som ligner og det er jo ikke godt nok.
|
|
|
Loggført
|
Speed is no substitute for direction
|
|
|
Henrik
Nybegynner
Innlegg: 45
Bosted: Mysen
|
|
« Svar #24 på: september 02, 2008, 11:23:59 am » |
|
Min puma er helt lik og den er kjøpt hos hotshop, trodde den her var etter boka, punktet fast og greier, er vel bare jeg som har et dårlig trent øye
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
DrLaban
Supermedlem
Innlegg: 1566
Bosted: Oslo
The RestoRod
|
|
« Svar #25 på: september 02, 2008, 13:31:17 pm » |
|
Ser ut som om den forstillinga di har godt av en utskifting uansett Tør nesten vedde på at hvis du tar en skrutrekker og hakker litt rundt i bunnen av dempertårna så åpenbarer det seg en del rust. Kjøp deg en Puma med papirer, ny eller pent brukt, og flytt over alt annet fra den du har (armer, fjærpakker etc) så er du good to go.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Hansi
Supermedlem
Innlegg: 521
Bosted: Ørskog
tlf: 949 72 075
|
|
« Svar #26 på: september 02, 2008, 18:15:25 pm » |
|
vet verkstedet åssen en puma forstilling ser ut da? hvis han låner seg papirer på en med noen?
|
|
|
Loggført
|
Member of the Vintage VW-Club of Møre & Romsdal 67 t1-- 70 westy
|
|
|
HansO
Folkevognklubben
Supermedlem
Innlegg: 1574
Bosted: Fredrikstad
|
|
« Svar #27 på: september 02, 2008, 22:42:37 pm » |
|
Trur ikke forstillinga di er farlig rusten. Puma forstilling kommer ikke ferdig rustgrunnet fra fabrikken og blir fort brune hvis de ikke pusses ned, grunnes og lakkes. Trur det bare er å ta den av og gjøre den litt fin, sveise justeringsskivene fast (de godtar ikke punktsveis) og få tak i papirer fra Møller. Ta en telefon dit og du får papirene tilsendt i posten. Dokumentasjon på en fortillingskontroll fra et verksted gjør nok folka på biltilsynet ekstra blide
|
|
|
Loggført
|
1960 T-1 1965 T-1 1988 Opel Omega (Til salgs) 1993 Honda CBR600F 1998 BMW 520iAT 2001 Chrysler PT Cruiser
Sulten og tørst, bil først!
Kjør fort, ta sjanser.
|
|
|
|