april 24, 2024, 22:21:23 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Senking  (Lest 4387 ganger)
marki
Nybegynner
*
Innlegg: 48
Bosted: kongsberg, Skollenborg



Vis profil
« på: august 17, 2008, 15:13:37 pm »

JA!.. what to do, what to do..    jeg har ikke peil på hva jeg skal gjørra nå, bilen er senka da jeg kjøpte den men det må jeg da selvfølgelig ha godkjennelses pappir på(sier Statens)..     hva skal jeg gjørra da? ? kan man stille på forstillinga så den blir høyere? Rekker tunge hakke peil på detta Hæ hvor lang er egentlig orginal avstanden fra bil til bakke? har noen måla?   (1969, 1300)


* boble.jpg (246.25 KB, 802x600 - vist 230 ganger.)

* Bobla 006.jpg (93.14 KB, 667x500 - vist 159 ganger.)

* Bobla 007.jpg (102.46 KB, 667x500 - vist 165 ganger.)

* Bobla 009.jpg (127.89 KB, 800x600 - vist 159 ganger.)
Loggført
Lid
Supermedlem
*****
Innlegg: 1060
Bosted: Farsund



Vis profil
« Svar #1 på: august 17, 2008, 16:20:34 pm »

Som sagt før er ikke bilen din senket. Iallefall ikke nå, Du kan se om det er senkere sveiset på midten av forstillingen din. Er det kun en umbrakoskrue og ikke noe mer, er det ikke senkeforstilling på den. For den bilen er ikke senket
Loggført
marki
Nybegynner
*
Innlegg: 48
Bosted: kongsberg, Skollenborg



Vis profil
« Svar #2 på: august 17, 2008, 21:40:46 pm »

Rart at den ikke ble godkjent på eu godkjenning da. . Hem Hem
Loggført
ola
Seniormedlem
****
Innlegg: 282
Bosted: Stavanger


Vis profil

« Svar #3 på: august 17, 2008, 21:57:30 pm »

kan det være pga forskjellig dekkdimensjon? Jeg synes fordekkene dine har lavere profil enn bakdekkene.
Loggført

ovejohan
Supermedlem
*****
Innlegg: 557
Bosted: breim



Vis profil
« Svar #4 på: august 18, 2008, 10:00:01 am »

ser det samme som deg jeg Ola. Det er forskjellig gummihøyde på de to dekka. kan være derfor de ikke godkjenner siden det ikke vil være samme rulleomkrets på de.
Loggført

1961 T-1 boble (Edna)
1969 T-1 boble (Turid)  (oppussing pågår)
2005 Vw passat 1.9 tdi 130hk

marki
Nybegynner
*
Innlegg: 48
Bosted: kongsberg, Skollenborg



Vis profil
« Svar #5 på: august 18, 2008, 21:57:23 pm »

Det er sant;)  hvilken dimensjon er den riktige`a? Rekker tunge
« Siste redigering: august 18, 2008, 22:15:18 pm av Marki » Loggført
fatzy
Seniormedlem
****
Innlegg: 293
Bosted: Ålesund


(O\ ! /O)


Vis profil
« Svar #6 på: august 18, 2008, 23:29:20 pm »

155R15. Andre dimensjoner er mulig, men rulleomkretsen kan ikke avvike mer enn 5% i forhold til denne.

Du må ha samme dimensjon foran og bak, så de har vel hengt seg opp i dimensjonen på dekket foran. Bak ser det mer "riktig" ut.
Loggført

Old Volkswagen never dies, they just go to old folks home!
marki
Nybegynner
*
Innlegg: 48
Bosted: kongsberg, Skollenborg



Vis profil
« Svar #7 på: august 19, 2008, 16:14:45 pm »

Takk takk;)
Loggført
Henrik
Nybegynner
*
Innlegg: 45
Bosted: Mysen


Vis profil

« Svar #8 på: august 21, 2008, 17:34:16 pm »

Hvis du har fått beskjed om at du må ha godkjenningspapirer for "senkinga di" så har vel ikke de gutta som har sett på bilen din fått kaffekoppen sin på morran. Om det var dekkdimensjonen de hang seg opp ville det vært det de hadde sagt til deg også og ikke noe annet? Ville kanskje vist bilen et annet sted etter en slik opplevelse
Loggført
HKE
Supermedlem
*****
Innlegg: 960
Bosted: Ottestad/Hamar


Hans Kristian tlf 95718916


Vis profil
« Svar #9 på: august 24, 2008, 12:18:30 pm »

Hva står det på kontrollskjemaet du fikk fra EU kontrollen a??
Loggført

VW 1956 T1

"It don't have to shine, to be fine!!"
marki
Nybegynner
*
Innlegg: 48
Bosted: kongsberg, Skollenborg



Vis profil
« Svar #10 på: august 24, 2008, 21:41:29 pm »

Det står at jeg må få godkjent senking av kjøretøy.
Loggført
HKE
Supermedlem
*****
Innlegg: 960
Bosted: Ottestad/Hamar


Hans Kristian tlf 95718916


Vis profil
« Svar #11 på: august 25, 2008, 12:01:39 pm »

Da hadde jeg gått tilbake å bedt de utdype nærmere, og gjerne dokumentere og vise deg hva de mener. Det har de plikt til!. Bilen din er jo tydeligvis ikke senket, og da er det jo ingenting å dokumnentere. Jeg har ved to anledninger diskutert meg vekk fra såkaldte feil på EU kontroll. Ved begge tilfellene var det min samboer som hadde vist bilene, og hun har jo ikke greie på bil. Når jeg da ba om utdyping av hva de mente så la de seg flate. De mente bare det var "greit" å få det gjort.... Etter det har jeg aldr vist bilen på et verksted jeg ikke kjenner, og som jeg ikke får være med under kontrollen. Biltilsynet eller NAF er den beste plassen!

Lykke til!
Loggført

VW 1956 T1

"It don't have to shine, to be fine!!"
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet


Vis profil WWW

« Svar #12 på: august 25, 2008, 14:01:37 pm »

Veeel, det kan jo være at det sitter en senke forstilling på bilen, som er satt på høyeste nivå. Det er ikke selve senkingen som er forbudt, det er metoden. Sett på en Puma eller skaff puma papirer på den som sitter der så ordner det seg.
Ta bide av midten av forstillingen din så kan vi gi deg mer presise råd.
Loggført

Speed is no substitute for direction
marki
Nybegynner
*
Innlegg: 48
Bosted: kongsberg, Skollenborg



Vis profil
« Svar #13 på: september 01, 2008, 18:19:08 pm »

under the wreck..  Blunker


* Bobla 011.jpg (253.9 KB, 1333x1000 - vist 216 ganger.)

* Bobla 017.jpg (160.32 KB, 750x1000 - vist 193 ganger.)

* Bobla 023.jpg (191.42 KB, 1058x1410 - vist 189 ganger.)
Loggført
Roy Grelland
Supermedlem
*****
Innlegg: 7126
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #14 på: september 01, 2008, 19:26:36 pm »

der sitter det senkere, ja Glad
Loggført
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet


Vis profil WWW

« Svar #15 på: september 01, 2008, 20:24:23 pm »

Jepp det er det de kicker på, kjøp deg en puma forstillings ramme med papirene i orden så går dette bra.
Loggført

Speed is no substitute for direction
Henrik
Nybegynner
*
Innlegg: 45
Bosted: Mysen


Vis profil

« Svar #16 på: september 01, 2008, 20:58:13 pm »

I et således tilfelle, holder det ikke å skaffe papirer fra møller?
Loggført
marki
Nybegynner
*
Innlegg: 48
Bosted: kongsberg, Skollenborg



Vis profil
« Svar #17 på: september 01, 2008, 22:12:06 pm »

FAen, er jeg nødt til å kjøpe meg ny forstilling??, siste løsning liksom?
Loggført
bug62
Medlem
***
Innlegg: 129
Bosted:


Vis profil

« Svar #18 på: september 01, 2008, 22:29:22 pm »

nja eller ikle hele dritten med ett grovt lag understellsmasse og låne noen andres puma papirer. og dra innom ett annet verksted?
Loggført
marki
Nybegynner
*
Innlegg: 48
Bosted: kongsberg, Skollenborg



Vis profil
« Svar #19 på: september 01, 2008, 22:33:33 pm »

- HAHA ser den ass.. http://www.vdub2you.com/shop/index.php?act=viewProd&productId=308 - da burde jeg gå for den da eller?
Loggført
bug62
Medlem
***
Innlegg: 129
Bosted:


Vis profil

« Svar #20 på: september 01, 2008, 22:37:07 pm »

ja den kan du vel skaffe. meen har du tanker om å senke bilen? hvis ikke så kan du slippe betraktelig billigere unna ved å kjøpe en brukt orginalforstilling.
Loggført
marki
Nybegynner
*
Innlegg: 48
Bosted: kongsberg, Skollenborg



Vis profil
« Svar #21 på: september 01, 2008, 22:44:22 pm »

mr.smartguy! heheh , hakke peil på detta ass.. men jo skal sjekke hva jeg finner:) 

Tanks:)
Loggført
bug62
Medlem
***
Innlegg: 129
Bosted:


Vis profil

« Svar #22 på: september 01, 2008, 22:47:04 pm »

http://www.hotshop.as/  de skal ha en ganske respektabel mengde ræl som kan passe.
Loggført
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet


Vis profil WWW

« Svar #23 på: september 02, 2008, 07:24:36 am »

Dine valg er Original forstillings ramme, eller en senke ramme, men det MÅ være en Puma med papier... ikke noe som bare ligner. For du HAR alt noe som ligner og det er jo ikke godt nok.
Loggført

Speed is no substitute for direction
Henrik
Nybegynner
*
Innlegg: 45
Bosted: Mysen


Vis profil

« Svar #24 på: september 02, 2008, 10:23:59 am »

Min puma er helt lik og den er kjøpt hos hotshop, trodde den her var etter boka, punktet fast og greier, er vel bare jeg som har et dårlig trent øye Glad
Loggført
DrLaban
Supermedlem
*****
Innlegg: 1566
Bosted: Oslo


The RestoRod


Vis profil WWW
« Svar #25 på: september 02, 2008, 12:31:17 pm »

Ser ut som om den forstillinga di har godt av en utskifting uansett Glad
Tør nesten vedde på at hvis du tar en skrutrekker og hakker litt rundt i bunnen av dempertårna så åpenbarer det seg en del rust.

Kjøp deg en Puma med papirer, ny eller pent brukt, og flytt over alt annet fra den du har (armer, fjærpakker etc) så er du good to go.
Loggført

.. How low can YOU go??? - http://www.RestoRod.net ..
Hansi
Supermedlem
*****
Innlegg: 521
Bosted: Ørskog


tlf: 949 72 075


Vis profil
« Svar #26 på: september 02, 2008, 17:15:25 pm »

vet verkstedet åssen en puma forstilling ser ut da?
hvis han låner seg papirer på en med noen?
Loggført

Member of the  Vintage VW-Club of Møre & Romsdal

67 t1-- 70 westy
HansO
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 1574
Bosted: Fredrikstad



Vis profil
« Svar #27 på: september 02, 2008, 21:42:37 pm »

Trur ikke forstillinga di er farlig rusten. Puma forstilling kommer ikke ferdig rustgrunnet fra fabrikken og blir fort brune hvis de ikke pusses ned, grunnes og lakkes. Trur det bare er å ta den av og gjøre den litt fin, sveise justeringsskivene fast (de godtar ikke punktsveis) og få tak i papirer fra Møller. Ta en telefon dit og du får papirene tilsendt i posten. Dokumentasjon på en fortillingskontroll fra et verksted gjør nok folka på biltilsynet ekstra blide Blunker
Loggført

1960 T-1
1965 T-1
1988 Opel Omega (Til salgs)
1993 Honda CBR600F
1998 BMW 520iAT
2001 Chrysler PT Cruiser

Sulten og tørst, bil først!

Kjør fort, ta sjanser.
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!