april 27, 2024, 20:22:36 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: custom a-arm forstilling  (Lest 1347 ganger)
Randeberg
Medlem
***
Innlegg: 166
Bosted: Stavanger, Rogaland



Vis profil
« på: februar 23, 2017, 21:23:47 pm »

heisann, driver å planlegger litt hvordan jeg vil ha opphenget i min 68 notchback, det blir egenprodusert a-arm system og lurer på om noen har noen tips til hvordan jeg kan gå frem og hvilke spindler etc jeg bør bruke? Ideen nå er sene boble balljoint skivebrems spindler, og heim-ledd inne. det hele skal festes i buret på en eller annen måte.

har aldri gjort noe lignende før og vet veldig lite/ingenting om hva jeg må ta hensyn til med tank på opphengsgeometri, rørtype og dimensjon etc.

det skal bur i bilen og den skal kun kjøres på bane Gliser
Loggført
mags
Supermedlem
*****
Innlegg: 3531
Bosted: Sølvbyen



Vis profil WWW
« Svar #1 på: mars 02, 2017, 20:53:44 pm »

see på mendola sine da
Loggført

Good Work ain`t cheap
Cheap work ain`t good
Mags  90508914.
vwfreaks
Supermedlem
*****
Innlegg: 1532
Bosted: Naglestad


Vis profil

« Svar #2 på: mars 02, 2017, 23:47:05 pm »

Kanskje lettere å bygge med mc person fjærbein, litt færre deler å lage, samt utvalget i fjærbein/bremser er nesten uendelig, både brukt og nytt :-)
Loggført

T1   1969 Stepside pickup
T1   1951 "Voltswagen"
T1   1970 Baja, MONGOL RALLY 2020 Godkjent BT
       1952Tempo Matador


"Cut weld and drive"
Randeberg
Medlem
***
Innlegg: 166
Bosted: Stavanger, Rogaland



Vis profil
« Svar #3 på: mars 03, 2017, 21:57:06 pm »

see på mendola sine da

ja har lurt litt på deres design, men siden dette skal på type 3 så blir rammehodet kappet vekk og jeg kommer nok bare til å bygge forstillinga rett i buret. men spørsmålet er nok litt dårlig formulert, jeg lurer egentlig på hvordan jeg bør gå frem med tanke på bumpsteer, ackerman og hvor lange a-armene bør være.

Kanskje lettere å bygge med mc person fjærbein, litt færre deler å lage, samt utvalget i fjærbein/bremser er nesten uendelig, både brukt og nytt :-)

ja helt sant, men litt av baktanken var å lære litt mer om forstillingsgeometri og design.
Loggført
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!