mars 29, 2024, 14:04:04 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Deler til 1915 motor  (Lest 1709 ganger)
N F
Seniormedlem
****
Innlegg: 420
Bosted: Jessheim



Vis profil
« på: februar 17, 2017, 22:27:47 pm »

Jeg har lyst til å bygge meg en 1915 motor og lurer på om dette er greie deler å bruke til dette? Det skal ikke være en bane bil, bare til vanlig kjøring på vei.

- 1443 044™ Magnum (40 x 35.5) 94 bore (each)
- 1081 Mahle Forged Super Big Bore Piston & Barrel Kit (94 x 69mm)
- 1685 CB Super Stock Rocker Arm Complete Kit 1.25:1 Ratio
- 110 engle cam
- 200 mm clutsj/svinghjul

Ellers ønsker jeg å kjøre så stokk som det kan være for å holde prisen nede.
Selvsagt må blokken maskineres for at sylindrene skal passe.
Til forgassere har jeg både to doble 44 og to enkle 36 liggende som kan brukes.
Loggført
Speed-Demon
Supermedlem
*****
Innlegg: 869
Bosted:


Vis profil

« Svar #1 på: februar 18, 2017, 07:38:46 am »

Jeg ville heller kjøpt de Panchito toppene til CB. Flowen er mye bedre. De koster bare noen hundrelapper mer. Alternativt ville jeg kjøpt Steve Tims Stage 1 topper.
Loggført
N F
Seniormedlem
****
Innlegg: 420
Bosted: Jessheim



Vis profil
« Svar #2 på: februar 18, 2017, 16:49:04 pm »

Takk for tips, de ser bra ut ja.
Loggført
Jærva
Supermedlem
*****
Innlegg: 1438
Bosted: Østlandet.



Vis profil WWW
« Svar #3 på: februar 19, 2017, 18:17:48 pm »

Hei.

Er enig i oppsettet. Jeg er ikke sikker om det var 110-kammen eller om det var 120-kammen som hadde en forholdsvis "slem" rampe som gjorde at kravet for ventiltrykk ble uforholdsmessig høy.
'engle-kammer har jeg hatt generelt god erfaring med, men jeg har bedre erfaring med kammer fra Schleicher (tysk kvalitet)
Den 316-graders kammen til Schleicher er en gulle god kam for gate-bruk med god holdbarhet og godt drag hele veien fra 2000 til ca. 6500 o/min.
Bli ikke skremt av gradetallet, tyskerne regner gradetallet på en annen måte en us/taiwan-kammene.
316 grader tilsvarer ca. 285 grader på us/taiwan - kam.

http://www.ahnendorp.com/VW-Kaefer-Typ-1-Motorenteile-und-Bearbeitungen/Nockenwellen-und-Zubehoer-38/Schleicher-Nockenwellen-91/-477.html


'Og husk å styre unna stål-stenger , gå for forsterkede alu-stenger.

Ellers virker oppsettet ditt fint. Gå for de dobble 44-gasserne og sett heller inn litt mindre halsringer (som hjelper til på kjørbarheten)
Loggført

Det 7. bud : Du skal ikke stjele. Staten liker ikke konkurranse!

Øyelokk, 009-fordeler og chrommoly-støtstenger skal destrueres!
N F
Seniormedlem
****
Innlegg: 420
Bosted: Jessheim



Vis profil
« Svar #4 på: februar 19, 2017, 21:41:54 pm »

OK, takk så mye Jærva  Glad
Loggført
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!