april 24, 2024, 14:20:51 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: olietemp sensor pladsering?  (Lest 1889 ganger)
Jens-Ole aka 'Dansken'
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 4053
Bosted: Tønsberg



Vis profil
« på: mars 25, 2017, 10:57:25 am »

Når man som jeg bruger ALT for lang tid på at blive færdig med at bygge bil ændrer man jo planen lidt og lidt hen af vejen, og en af de ændringer er ALT for mange målere i bilen udover speedometeret Blunker

MEN hvor mener de kloge og skabs-kloge folk det er lurest at pladsere olietemp sensoren? Jeg ved der er et hav af muligheder og tidligere har jeg været af den overbevisning at et t-stykke ved den originale olietryksbryter var fint. Men der er der allerede fyldt op med olietrykssensor og bryter i y-kobling, plus at den sensor jeg har er vel rundt en tomme lang  Tvilende


Jeg har en Mocal filterbraket med plads til tempsensor, men er det en fornuftig plads at måle?
Loggført

"Cal-look is kind of the punk-rock of the VW world"
Ivar
Supermedlem
*****
Innlegg: 910
Bosted: Ask i Norhordaland


Samler seg opp......


Vis profil
« Svar #1 på: mars 25, 2017, 22:34:58 pm »

Oljetemperatur ville eg ha plassert i oljeflowen ein plass. Gjerne i lag med filter. Ville ikkje hatt den i lag med oljetrykk, då det er eit 'blindspor' er ingen olje som passerer....... Aller best ville vel vore i oljegalleriet, men det er vel vanskeleg å gjennomføra?!?
Loggført

1975 T2 Sika  - Arbeidshest      |o * o|


“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with their experience.”
TrettenNullTo
Supermedlem
*****
Innlegg: 5138
Bosted: Tigerstaden



Vis profil
« Svar #2 på: mars 28, 2017, 21:17:45 pm »

Helt enig. Jeg har fortiden sensoren i et t stykke ved trykkbryreren, og det eneste jeg måler temperaturen på da er blokka. Har prøvd å ha den i sump platen, men da ble den veldig påvirket av luftstrømmen under bilen ved motorveikjøring, og viste veldig lav temp.
Loggført

Follo VW Klubb

SCC   14,257
Roy Grelland
Supermedlem
*****
Innlegg: 7126
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #3 på: mars 28, 2017, 21:24:40 pm »

plasserer min i det lokket som blender av der Type-3 oljepåfylling er. Så lenge jeg ikke har tørrsump, håper jeg det er nok olje der til at det er en fornuftig plassering.
Loggført
Savanna67
Supermedlem
*****
Innlegg: 501
Bosted: Oslo-Skedsmo


Vis profil

« Svar #4 på: mars 28, 2017, 22:06:44 pm »

Plasser den i skruen som holder fjæren i oljereduserings kanalen.
Der ligger den i et område med en del olje flow og ikke i luftstrømmen som kjøler sensoren.
Fjæren går utenpå sensoren.

Mvh
Carsten
Loggført
BABOON
Supermedlem
*****
Innlegg: 1105
Bosted: Kolsås



Vis profil
« Svar #5 på: mars 29, 2017, 06:59:56 am »

Denne bruker jeg.

http://www2.cip1.com/ProductDetails.asp?ProductCode=VDO%2D323%2D064
Loggført
BERGER
Supermedlem
*****
Innlegg: 4502
Bosted: Trøgstad



Vis profil WWW
« Svar #6 på: mars 29, 2017, 12:11:04 pm »

Jeg for min del vil vite hva oljetempen er rett før den går inn til jobben den skal gjøre, altså etter filter/kjøler, rett før oljegalleriet i motoren.
Loggført



This is my simple religion:
-Be cool
-Don't be an asshole
Jens-Ole aka 'Dansken'
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 4053
Bosted: Tønsberg



Vis profil
« Svar #7 på: mars 29, 2017, 13:34:01 pm »

Så da vil pladsen hvor den måler på vej ud af filteret ikke blive helt forkert da?

Jeg brugte den type VDO måler i under stemplet og fjæren på forrige 2109 motor men har ikke VDO klokker denne gang så den må udgå Blunker
Loggført

"Cal-look is kind of the punk-rock of the VW world"
Roy Grelland
Supermedlem
*****
Innlegg: 7126
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #8 på: mars 29, 2017, 14:14:35 pm »

Jeg for min del vil vite hva oljetempen er rett før den går inn til jobben den skal gjøre, altså etter filter/kjøler, rett før oljegalleriet i motoren.

Enig; eller egentlig vil jeg gjerne måle flere steder i oljesystemet, men jeg har kommet til at det er jo ikke uinteressant å måle i sumpen, da vil man jo se om noe unormalt er på gang.

Noen ganger må man finne praktiske løsninger
Loggført
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!