mars 29, 2024, 17:04:04 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: .  (Lest 1382 ganger)
LasseTjorhom
Nybegynner
*
Innlegg: 6
Bosted:


Vis profil

.
« på: mars 27, 2017, 12:19:34 pm »

okay, etter mye feilsøking selv tenker eg må spør etter kloke tanker.

Eg he en T1 med en 1300 motor som ikke går/sviver som den skal! Starter fortrinnsvis lett og går relativt fint på tomgang. Men under belastning på lavt turtall så jukser den og putrer! Må ha en del turtall på motorern for å få den til og gå som den skal.  Motoren skyter litt av og til og kan på lavt minne om en kengeru!

- renset forgasser
- Stilt tenning
- Stilt stiftåpning 0,4mm
- stilt ventiler

Någe som dere tenker er ett must og sjekke, eller det er noen typiske feil?  Kom med tips ka eg kan gjøre
« Siste redigering: april 10, 2017, 12:37:37 pm av LasseTjorhom » Loggført
Kjell Roar
Supermedlem
*****
Innlegg: 4182
Bosted: Sandefjord, ved Ekeberg grill & camping...


Fra 55? Hadde ikke råd til noe nyere...


Vis profil
« Svar #1 på: mars 27, 2017, 12:58:54 pm »

Har vært ute for samme problem pga dårlig tennplugg, det hender de dør/blir dårlig etter vinterlagring.
Den fungerte bra før problemet oppstod? Er det en singelport eller dobbeltport?
Kan også være drit i forgasseren, jeg og endel andre har hatt god erfaring med STP injection cleaner i bensina.
Loggført

Ovalen har 30hk @ 3400rpm, og gjør glatt 0-100 etterhvert

Andre hobbykjøretøy: CX500, Z1000A2, V7Sport, CB100
LasseTjorhom
Nybegynner
*
Innlegg: 6
Bosted:


Vis profil

« Svar #2 på: mars 27, 2017, 13:47:33 pm »

kjøpte bobla for 1,5 mnd si så veit ikkje kå lenge problemet he våre. men så lenge eg he hatt den så he den jukset på tomgang! tennpluggene ser fine ut, men skal sette på nye i ettermiddag..

Har stillt tenningen på tenningsmerke, men noen sier at den ofte ikke blir bra når du stiller tenningen på merke? Har andre noen meninger ang dette?
Loggført
P-stop
Supermedlem
*****
Innlegg: 907
Bosted: Vinterbro


Ulf


Vis profil
« Svar #3 på: mars 27, 2017, 17:05:02 pm »

Er tenning justert, gasser renset så er det vel plugger, bensintilførsel og falsk luft igjen. Sjekk aks. pumpe.
Bensinfilter. Nivå i forgasser. Slangefilter? filter i bensinpumpa. Rust i tanken som legger seg foran / over utløp.
Møkk i dysene er heller ikke ukjent, men er gasser renset skulle det ikke være noe problem.
Pluggledninger, coil og kondensator.
En liten grei sjekkliste å begynne med.
Napp av en kabel på fordeler og lytt. Sett den på og så prøv med neste så hører du om den går på alle fire.

Loggført

Stolt medlem av highroofers.
LasseTjorhom
Nybegynner
*
Innlegg: 6
Bosted:


Vis profil

« Svar #4 på: mars 28, 2017, 08:14:12 am »

Siden forrige eier sa han nettopp hadde skiftet plugger så hadde eg aldri tenkt på å skifte disse enda, men skiftet alle 4 igår kveld og vips så gikk den som den skulle! men pluggene såg ikke gamle ut, men den ene hadde fått seg en smell og hadde ingen klarning..

Nå er det tut og kjør igjen..

Takk for alle tips
Loggført
P-stop
Supermedlem
*****
Innlegg: 907
Bosted: Vinterbro


Ulf


Vis profil
« Svar #5 på: mars 28, 2017, 09:11:39 am »

Flott.
Hjelper ofte med 4 sylindre som jobber Gliser
Loggført

Stolt medlem av highroofers.
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!