april 18, 2024, 08:00:26 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Weber DGEV 32/36  (Lest 1264 ganger)
Ivar
Supermedlem
*****
Innlegg: 910
Bosted: Ask i Norhordaland


Samler seg opp......


Vis profil
« på: april 04, 2017, 08:46:19 am »

Står og klorer på ein forgassar som eg tenkte å bruke.
Der lurer eg på eit lokk med ein membran og ei fjør under. Finner ingen forklaringar på nettet. og lurer på kva det skal vera godt for, og ev kor den skal koblast til?!?

Har to deleforgassarar, og dei her aldri hatt dette loket....... Dei fleste bilda på nettet viser også utan lok. Så eg lurer på om det er noko særskilt for akkurat denne biltypen forgassaren opphaveleg kom frå?

Antar at det er fleire på forumet som har rota rundt med desse tinga?

Loket er merka med raud pil her;

* DGEV_3236.jpg (19.01 KB. 448x335 - vist 140 ganger.)

Loggført

1975 T2 Sika  - Arbeidshest      |o * o|


“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with their experience.”
Squareback
Supermedlem
*****
Innlegg: 6098
Bosted: Ski i AKERSHUS


Follo VW Klubb, Type 2 og Type 3 entusiast!


Vis profil WWW
« Svar #1 på: april 04, 2017, 23:26:40 pm »

Hadde vel en slik gasser en gang mener jeg som etter hvert ble brukt som sentermontert gasser på en 1600 AD motor.

Om jeg ikke tar mye feil så satt disse gasserne som oftest på Ford sine 1,6-2,0 motorer (den såkalte Pintomotoren)

Er vel kanskje en progressiv sak der ene gass-spjeldet åpner litt før det andre vil jeg tro.

Du kan få litt info fra denne hjemmesiden http://misab.se/matriser.php?kid=4-544-553-634

og sikkert enda mer info om du kontakter firmaet
« Siste redigering: april 04, 2017, 23:30:44 pm av Squareback » Loggført

Type 2 og 3 entusiast!
Follo VW Klubb og VW Veteran Klubben
Liker alt som Brummer!!!!!
Ivar
Supermedlem
*****
Innlegg: 910
Bosted: Ask i Norhordaland


Samler seg opp......


Vis profil
« Svar #2 på: april 05, 2017, 12:43:06 pm »

Ja, den har vore originalmontert på masse fordar, alt frå Capri 1600 til 6syl Mustang.
Samme type blir levert av Redline som 'trimsett' for dei fleste luftkjølte. (og til det meste anna også)

Så forgassaren er svært universell, og har eit godt omdøme. Valgfritt om ein vil ha vannstyrt, manuell eller elektrisk choke.
Men det var dette små dekselet då. Finn det heller ikkje på delelister (jmf Misab-linken din). Kun eit par bilder på nettet som viser det også. Heller ingen bilder med slangen tilkobla.

Lurer mest på om eg kan/må plugge holet, eller kva morsomme funksjonar dette har......

Elles er det rett som du skriv, progressiv, som gir bedre økonomi, og jamnare pådrag. Sendte mail til Misab i fjor, utan noko respons. Derfor eg tenkte det var einkvan mekke-mikkel her inne som hadde snubla over denne tidlegare Blunker
Loggført

1975 T2 Sika  - Arbeidshest      |o * o|


“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with their experience.”
1303SS
Supermedlem
*****
Innlegg: 2526
Bosted: solbergmoen



Vis profil
« Svar #3 på: april 07, 2017, 09:17:45 am »

gammel Ford gasser har ei bok på den en plass mener jeg.Den membranen er muligens for å stenge en kanal under motorbrems eller noe sånn har med noe avgasskrav å gjøre ikke sikker på om det er lurt å stenge den.Snart 30år siden jeg holdt på med dette Ford greiene sjekk med http://www.di-michele.de/ har det meste til weber
Loggført

1972 1302 jub.nr20001941
1963 tempo taifun

1937 swithun s98

Meld deg inn i klubben vår: http://www.vvwklubb.no/meld-deg-inn-i-klubben/
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!