april 28, 2024, 15:54:43 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Utvendig strømbryter - trenger tips  (Lest 1897 ganger)
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« på: juni 29, 2017, 10:10:05 am »

Har et lite issue jeg ikke finner helt ut av..

Har montert utvendig strømbryter som er koblet slik at det kutter jord.

Bilen er helt død når bryter er av, men fortsetter å gå om bryteren vippes når motoren går.

Hvordan kan motoren gå når både ECU og fuelpumpe er koblet til chassiet og chassiet mister jord?



Takk for tips!
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

BERGER
Supermedlem
*****
Innlegg: 4502
Bosted: Trøgstad



Vis profil WWW
« Svar #1 på: juni 29, 2017, 10:20:15 am »

Er vel ladinga som holder den i gang da? Bryter du den også med bryteren din?
Loggført



This is my simple religion:
-Be cool
-Don't be an asshole
BERGER
Supermedlem
*****
Innlegg: 4502
Bosted: Trøgstad



Vis profil WWW
« Svar #2 på: juni 29, 2017, 10:24:30 am »

Bruk 6-pol bryter riktig så er problemet løst Glad



http://www.stianmotorsport.no/produkter/bilsport/til-bilen/elektrisk-anlegg/hovedstrom-tilbehor/hovedstroms-bryter-fiafia-masterswitch/


Loggført



This is my simple religion:
-Be cool
-Don't be an asshole
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #3 på: juni 29, 2017, 11:40:50 am »

Er vel ladinga som holder den i gang da? Bryter du den også med bryteren din?

Ladingen går jo bare til + på batteriet og ut i ledningsnettet? Skjønner ikke helt hva den har med jord å gjøre?

Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

BERGER
Supermedlem
*****
Innlegg: 4502
Bosted: Trøgstad



Vis profil WWW
« Svar #4 på: juni 29, 2017, 11:54:26 am »

Er vel ladinga som holder den i gang da? Bryter du den også med bryteren din?

Ladingen går jo bare til + på batteriet og ut i ledningsnettet? Skjønner ikke helt hva den har med jord å gjøre?



Hvis du bare bryter jord til batteriet med hovedstrømsbryteren din, vil jo dynamoen fortsatt holde spenning på anlegget dersom motoren går. Jord til dynamoen får du jo ikke brutt, den er jo rett i chassiet.
Loggført



This is my simple religion:
-Be cool
-Don't be an asshole
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #5 på: juni 29, 2017, 12:07:58 pm »

Er vel ladinga som holder den i gang da? Bryter du den også med bryteren din?

Ladingen går jo bare til + på batteriet og ut i ledningsnettet? Skjønner ikke helt hva den har med jord å gjøre?



Hvis du bare bryter jord til batteriet med hovedstrømsbryteren din, vil jo dynamoen fortsatt holde spenning på anlegget dersom motoren går. Jord til dynamoen får du jo ikke brutt, den er jo rett i chassiet.

Godt poeng Glad

Får legge opp dobbel ledning bakover da, å bryte +..
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

BERGER
Supermedlem
*****
Innlegg: 4502
Bosted: Trøgstad



Vis profil WWW
« Svar #6 på: juni 29, 2017, 12:16:53 pm »

Er vel ladinga som holder den i gang da? Bryter du den også med bryteren din?

Ladingen går jo bare til + på batteriet og ut i ledningsnettet? Skjønner ikke helt hva den har med jord å gjøre?



Hvis du bare bryter jord til batteriet med hovedstrømsbryteren din, vil jo dynamoen fortsatt holde spenning på anlegget dersom motoren går. Jord til dynamoen får du jo ikke brutt, den er jo rett i chassiet.

Godt poeng Glad

Får legge opp dobbel ledning bakover da, å bryte +..

Det beste du kan gjøre er å kjøpe en slik 6-polet bryter, koblet riktig bryter du både hovedtilførsel fra batteriet og spenning til ECU/bensinpumpe (brytes separat i bryteren slik at lading ikke har noen innvirkning). Monter den inne i  bilen slik at du når den fra førerplass. Strekk så vaier fra denne til plassering utenpå karrosseriet (c-stolpe feks). Da har du sikret alt, og du unngår også å ha +ledningen i kræsj sone, noe som potensielt kan starte en brann.
Loggført



This is my simple religion:
-Be cool
-Don't be an asshole
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!