mars 28, 2024, 17:11:20 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: 1 [2] 3 4 ... 6
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Dansken's 55'er  (Lest 48901 ganger)
Jens-Ole aka 'Dansken'
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 4050
Bosted: Tønsberg



Vis profil
« Svar #30 på: august 13, 2017, 17:35:22 pm »

Da fandt jeg ud af hvorfor jeg havde problemer med landingen.. Som flere andre har var også denne braketten til regulator og børster absolut ikke i 90 grader og derfor var kullene slidt skrå.
Da jeg forsøgte at få vinklen rigtig var naglerne den var monteret med selvfølgelig ikke bra nok så de slap. Lidt hjælp af en skruestik, hammer, tang og et bor kunne jeg sætte braketten fast i lokket med popnitter og ny regulator sidder korrekt.
En lille test tur rundt huset viser at lampen slukker som den skal  Glad
Og efter en justering af spissing samt tænding og forgasser er jeg klar for lidt længere prøver i morgen.
Loggført

"Cal-look is kind of the punk-rock of the VW world"
Roy Grelland
Supermedlem
*****
Innlegg: 7105
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #31 på: august 13, 2017, 21:30:48 pm »

Godt å høre du finner ut av det Blunker
Loggført
Jens-Ole aka 'Dansken'
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 4050
Bosted: Tønsberg



Vis profil
« Svar #32 på: august 14, 2017, 05:43:17 am »

Ja man må jo bare prøve sig frem em og se om man husker alle løsningerne fra tidligere arbejde  Osteaktig

Nyeste idé har givet en anden udfordring, jeg har innsug der mine IDF er snudd og så har jeg CB hex bar stag, og gammel Scat center stag.
Kan noget af dette bruges eller skal jeg bare gå for CSP stag med det samme?
Loggført

"Cal-look is kind of the punk-rock of the VW world"
Roy Grelland
Supermedlem
*****
Innlegg: 7105
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #33 på: august 14, 2017, 07:07:59 am »

Kanskje jeg har et par innsug som ikke er snudd, hvis det kan hjelpe?
Loggført
Jens-Ole aka 'Dansken'
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 4050
Bosted: Tønsberg



Vis profil
« Svar #34 på: august 14, 2017, 07:21:01 am »

Hmm, ja det er nok den lureste løsning hvis jeg skal får det til før SCC Blunker

Let me know  Gliser

Ellers er bilen kørt til job i dag og der må nok justeres lidt mere forgasser og tænding mærker det som om.
Loggført

"Cal-look is kind of the punk-rock of the VW world"
Jens-Ole aka 'Dansken'
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 4050
Bosted: Tønsberg



Vis profil
« Svar #35 på: august 14, 2017, 20:27:41 pm »

Ja da blev det til mere tid i bilen og mere fejlsøgning. Jeg får ikke rigtig justeret hverken tænding eller gasser, i går justerede jeg den til at gå ganske pænt på 7-800 omdrejninger. Men når man giver lidt gas stiger tomgangen til 12-1300 og for så et par sekunder efter at falde ned under 500 og holde på at dø ud.

Jeg mistænker selvfølgelig falsk luft et sted, men hvis der er andre forslag tager jeg veldig gerne i mod  Hæ
Loggført

"Cal-look is kind of the punk-rock of the VW world"
Jens-Ole aka 'Dansken'
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 4050
Bosted: Tønsberg



Vis profil
« Svar #36 på: august 16, 2017, 10:59:28 am »

Nej falsk luft var der ikke nogen steder og akkurat som lyset var klarest i enden af tunnelen mod SCC stopper motoren. Lidt fejlsøgning og massering af nåleventilen senere og jeg kørte bilen hjem i garagen og flåede alt af innsugsdele der står Solex og VW på ud af bilen.. Det havde nok været enklere at prøve med en anden forgasser og fordeler, men det har jeg ikke liggende. Så bruger man hellere det man har liggende.

Planen er nu at montere et par IDF'ere og få dyset det hele ned til at fungere på den 1200 motor der står i bilen  Gliser
Loggført

"Cal-look is kind of the punk-rock of the VW world"
Jens-Ole aka 'Dansken'
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 4050
Bosted: Tønsberg



Vis profil
« Svar #37 på: august 17, 2017, 10:47:37 am »

Og sådan ser det ud så langt

* IMG_20170817_062954.jpg (49.27 KB. 450x600 - vist 452 ganger.)


Justering af gassere og stag, justering af pusserne samt justering af spissing for og bak og så tror jeg vi er klar.

Men hvor meget spissing skal jeg have? 1-3mm foran og bak skal det være?

Loggført

"Cal-look is kind of the punk-rock of the VW world"
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #38 på: august 17, 2017, 12:29:13 pm »

Og sådan ser det ud så langt
[ Vedlegg ]

Justering af gassere og stag, justering af pusserne samt justering af spissing for og bak og så tror jeg vi er klar.

Men hvor meget spissing skal jeg have? 1-3mm foran og bak skal det være?

Et touch bak. såvidt litt spissing
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

Jens-Ole aka 'Dansken'
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 4050
Bosted: Tønsberg



Vis profil
« Svar #39 på: august 17, 2017, 17:34:05 pm »

Takker, da bliver det forhåbentlig bedre end det er nu.
Loggført

"Cal-look is kind of the punk-rock of the VW world"
Jens-Ole aka 'Dansken'
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 4050
Bosted: Tønsberg



Vis profil
« Svar #40 på: august 24, 2017, 08:48:38 am »

Vel hjemme fra SCC kom ånden over mig i går mens jeg talte i telefon med min lillebror i garagen, selvfølgelig en telefonsamtale der hovedsagelig handlede om folkevogn, motor og SCC  Osteaktig

Så med en hånd fik jeg i et hyggelig tempo demonteret IDF'erne og motoren står nu uden manifold og gasser. Planen er videre at montere en midtmonteret Solex og få liv i alle cylindrene igen så jeg kan få lidt nytte af sæsonen og de sidste tre års arbejde.  Gliser

Jeg har fået en del indspil på hvad der kan være årsag til at jeg ikke får med mig cylinder 1 og 2. Men skulle der være rusk i gasseren på højre side vil dette jo vise sig efter monteringen af standard gasser. Pluggerne skal jeg poste et billede af når de er ude for at se hvordan de ser ud og hvordan forskelen er fra højre til venstre side af motoren  Sjokkert

Får jeg liv i bilen bliver det en grundig rens af gasserne og de ryger tilbage på igen når jeg får fundet fire styk 110 hoveddyser.
« Siste redigering: august 24, 2017, 09:41:07 am av Jens-Ole aka 'Dansken' » Loggført

"Cal-look is kind of the punk-rock of the VW world"
Jens-Ole aka 'Dansken'
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 4050
Bosted: Tønsberg



Vis profil
« Svar #41 på: august 24, 2017, 11:31:08 am »

Når man først er i gang må man handle før det er for sent  Osteaktig Så da er de sidste dyser bestilt fra England da det blev et godt stykke under halv pris selv når jeg bestilte nyt filter til Malpassi regulatoren  Sjokkert

Loggført

"Cal-look is kind of the punk-rock of the VW world"
TrettenNullTo
Supermedlem
*****
Innlegg: 5125
Bosted: Tigerstaden



Vis profil
« Svar #42 på: august 24, 2017, 18:13:17 pm »

Stå på. mange dager igjen før saltet kommer på veien.
Loggført

Follo VW Klubb

SCC   14,257
Jens-Ole aka 'Dansken'
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 4050
Bosted: Tønsberg



Vis profil
« Svar #43 på: august 25, 2017, 07:10:38 am »

Jep, OG så er vinterdekk bestilt hjem til den også  Osteaktig  175/55 og 205/65 så er der klart for at kunne bruge bilen på de mange vinterdage der ikke er salt på vejene også  Blunker

Og så et billede mens bilen bare gik på to cylindre i fredags..
Loggført

"Cal-look is kind of the punk-rock of the VW world"
TrettenNullTo
Supermedlem
*****
Innlegg: 5125
Bosted: Tigerstaden



Vis profil
« Svar #44 på: august 26, 2017, 22:50:14 pm »

Hærlig  Glad
Loggført

Follo VW Klubb

SCC   14,257
Jens-Ole aka 'Dansken'
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 4050
Bosted: Tønsberg



Vis profil
« Svar #45 på: august 27, 2017, 18:33:37 pm »

Da var Solex'en på plads og motoren startet op. Men ikke akkurat super lykke i garagen desværre.
Det lyder som om den går på alle fire cylindre heldigvis, men når jeg giver lidt gas lyder det helt fejl, det sammen med en lidt interessant opførsel fra turtelleren der viser HELT fejl lurer jeg på om det kan være en dårlig coil der har givet problemer?

Som altid er billeder underholdning, og pluggerne fortæller vel en lille fejldysing historie  Osteaktig

* IMG_20170826_192908.jpg (46.86 KB. 450x600 - vist 366 ganger.)

Loggført

"Cal-look is kind of the punk-rock of the VW world"
Jens-Ole aka 'Dansken'
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 4050
Bosted: Tønsberg



Vis profil
« Svar #46 på: august 28, 2017, 14:59:51 pm »

Er der nogen der ved hvor meget jeg skal måle når jeg kobler multimeteret igenem coilen? Det er en standard sort Brasil Bosch coil.
Loggført

"Cal-look is kind of the punk-rock of the VW world"
Jens-Ole aka 'Dansken'
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 4050
Bosted: Tønsberg



Vis profil
« Svar #47 på: august 28, 2017, 18:24:57 pm »

Ny coil, mere justering af gasseren men akkurat samme feil..
Begynder at lure på om jeg har justeret fordeleren helt galt. Men så er der jo den her opførsel turtelleren har..



« Siste redigering: august 28, 2017, 18:41:51 pm av Jens-Ole aka 'Dansken' » Loggført

"Cal-look is kind of the punk-rock of the VW world"
Jens-Ole aka 'Dansken'
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 4050
Bosted: Tønsberg



Vis profil
« Svar #48 på: august 30, 2017, 14:00:39 pm »

Da fik jeg laget lidt "ikke-orden" i ledningerne på motoren igen og nu fungerer turtelleren som den skal  Osteaktig Man kan vist blive lidt for over ivrig med strips og "ordnung muss sein" i motorrummet  Rekker tunge

Jeg fik også byttet til Bosch 010 fordeleren i går aftes, men motoren dør stadig væk når den får gas. Nu er det lidt når man er et sted i mellem gas området og ikke hele tiden når man giver motoren den mindste belastning.

Jeg begynder at lure på om det kan være den Solex der sidder på der laver problemer.. Altså at jeg ikke får den justeret ordentligt? Næste bliver at bytte tilbage til den forrige gasser jeg brugte og se om det giver nogen forandring.
Og så må jeg nok vurdere et eksosbytte lidt da jeg på den sidste lille prøvetur i går aftes startede en bil alarm når jeg gav gas og det kom et fint smell fra potten  Osteaktig Osteaktig
Loggført

"Cal-look is kind of the punk-rock of the VW world"
Roy Grelland
Supermedlem
*****
Innlegg: 7105
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #49 på: august 31, 2017, 20:09:33 pm »

hehe ikke gi opp. Er meldt fint sommervær i flere uker fremover Glad
Loggført
Jens-Ole aka 'Dansken'
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 4050
Bosted: Tønsberg



Vis profil
« Svar #50 på: august 31, 2017, 21:04:54 pm »

Er det der er planen Blunker og så er vinterdekkene kommet i hus i dag. Så jeg kan strekke sæsongen LANGT i år  Osteaktig

Ellers kom der en pakke med nyt filter til Malpassi regulatoren og 40 tomgangsdyser. Da venter jeg bare på de 110 hoveddyser der forhåbentlig er på vej og så må jeg vel bare fortsætte med at fejlsøge..
Bilen står nu med originalt luftfilter og standard potte og ser ikke helt så bøllete ud som for en uge siden  Rekker tunge
Loggført

"Cal-look is kind of the punk-rock of the VW world"
TrettenNullTo
Supermedlem
*****
Innlegg: 5125
Bosted: Tigerstaden



Vis profil
« Svar #51 på: august 31, 2017, 21:05:49 pm »


Og så må jeg nok vurdere et eksosbytte lidt da jeg på den sidste lille prøvetur i går aftes startede en bil alarm når jeg gav gas og det kom et fint smell fra potten  Osteaktig Osteaktig
Er det lyddemperen fra A1.
Den har jeg, å når jeg kjører i Oslo sentrum og gir gass, så hender det bilalarmene begynner å ule. dritkult. Ikke bytt demperen..
Loggført

Follo VW Klubb

SCC   14,257
Jens-Ole aka 'Dansken'
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 4050
Bosted: Tønsberg



Vis profil
« Svar #52 på: september 11, 2017, 21:15:12 pm »

Potten er rustfri fra VW Heritage, men jeg fandt årsagen til larmen tror jeg da, og det er nok ikke potten alene..  Men veldig tydelig eksos lekkasje på halve flensen på både cylinder to OG fire  Tvilende (el cheapo grenrør og montering med stor gummihammer)  Gliser tror jeg da..?

Men i dag var det anden dag hvor jeg gik i garagen for at justere ventilerne, eller i hvertfald gå over og se om jeg har rodet det voldsomt til der, men var absolut ikke det jeg fik gjort  Osteaktig

I går blev der ryddet på bordet i garagen og gjort klar for at rense og sætte sammen IDF'erne igen, , OG ikke mindst bygge motor  Rekker tunge
Jeg vaskede regulatoren og byttede filteret for det var ikke akkurat rent samt målte bensintrykket fra pumpen, hvilket var ok.

I dag blev regulatoren monteret tilbage på brandvæggen (mangler at måle trykket og eventuelt justere den), lagt op nye pluggledninger da jeg kan lure på om de kan have en finger med i spillet på opførslen af motoren. og demonteret bakplaten for bedre at komme til når jeg skal gå over ventilerne.
Loggført

"Cal-look is kind of the punk-rock of the VW world"
Roy Grelland
Supermedlem
*****
Innlegg: 7105
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #53 på: september 11, 2017, 21:42:30 pm »

Stå på Glad
Loggført
Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #54 på: september 12, 2017, 07:16:18 am »

Potten er rustfri fra VW Heritage, men jeg fandt årsagen til larmen tror jeg da, og det er nok ikke potten alene..  Men veldig tydelig eksos lekkasje på halve flensen på både cylinder to OG fire  Tvilende (el cheapo grenrør og montering med stor gummihammer)  Gliser tror jeg da..?

Men i dag var det anden dag hvor jeg gik i garagen for at justere ventilerne, eller i hvertfald gå over og se om jeg har rodet det voldsomt til der, men var absolut ikke det jeg fik gjort  Osteaktig

I går blev der ryddet på bordet i garagen og gjort klar for at rense og sætte sammen IDF'erne igen, , OG ikke mindst bygge motor  Rekker tunge
Jeg vaskede regulatoren og byttede filteret for det var ikke akkurat rent samt målte bensintrykket fra pumpen, hvilket var ok.

I dag blev regulatoren monteret tilbage på brandvæggen (mangler at måle trykket og eventuelt justere den), lagt op nye pluggledninger da jeg kan lure på om de kan have en finger med i spillet på opførslen af motoren. og demonteret bakplaten for bedre at komme til når jeg skal gå over ventilerne.
Har du fjernet chokemekanismen på IDF? husker jeg styrte litt med mine.. Om choken er litt aktiv er det ikke lett å dyse riktig, og pluggene blir svarte...
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

Jens-Ole aka 'Dansken'
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 4050
Bosted: Tønsberg



Vis profil
« Svar #55 på: september 12, 2017, 08:52:20 am »

Jep, eller det vil sige at de gasserne her ikke er levert med choke mekanisme men med blanking plate i stedet så det er vel teknisk set ikke mig der har fjernet den Osteaktig

Loggført

"Cal-look is kind of the punk-rock of the VW world"
Roy Grelland
Supermedlem
*****
Innlegg: 7105
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #56 på: september 12, 2017, 09:29:29 am »

host, host, hEFIost....  Gliser
Loggført
Jens-Ole aka 'Dansken'
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 4050
Bosted: Tønsberg



Vis profil
« Svar #57 på: september 12, 2017, 10:01:13 am »

I know....  Osteaktig og planen er også klar.
Loggført

"Cal-look is kind of the punk-rock of the VW world"
Roy Grelland
Supermedlem
*****
Innlegg: 7105
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #58 på: september 12, 2017, 16:48:45 pm »

 Gliser
Loggført
Jens-Ole aka 'Dansken'
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 4050
Bosted: Tønsberg



Vis profil
« Svar #59 på: september 13, 2017, 08:06:02 am »

Ventilerne var justeret ganske som de skal være, og det er jo for så vidt positivt.. Da genstår det bare at finde ud af hvad der så er galt  Tvilende

Eller blev det meste af kvelden i går brugt på at åbne IDF'erne og blåse dem igennem.. Og jammen om der ikke var spon og skit rundt omkring i dem, spesielt den ene. Flottøren har jeg åbenbart helt overset at justere for den var jo helt til helvede også  Sint
Men justeret er de nu, nye og mindre dyser sidder i. Så da må jeg bare få blåst ordentlig igennem den sidste, få den sat sammen og se om jeg monterer dem på bilen igen. Det er jo interessant at det virker mere fornuftigt at justere og sætte op dem end den enkle Solex  Osteaktig Osteaktig Osteaktig

Loggført

"Cal-look is kind of the punk-rock of the VW world"
Sider: 1 [2] 3 4 ... 6
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!