april 25, 2024, 02:11:37 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Starter tregt med kald motor  (Lest 1416 ganger)
Boble74
Nybegynner
*
Innlegg: 18
Bosted:


Vis profil

« på: juli 15, 2017, 18:19:28 pm »

Hei! (meg igjen)

Nå er bilen veldig vanskelig å starte med kald motor. Jeg må holde nøkkelen veldig lenge, og det høres ut som starteren går raskere og raskere rundt. (Nesten som en sveiv som begynner rolig)

Når motoren endelig starter, må jeg holde gassen i bånn i ca 1 minutt før den får opp turtall og går av seg selv. Etter dette går den fint på tomgang. Motoren lugger litt under aksellerasjon hvis jeg kjører igang med en gang, men hvis jeg har tid til å la motoren bli ordentlig varm før jeg kjører avgårde, går den kjempefint.

Har kjørt flere langturer, og det går kjempefint. Starter lett når motoren er varm. Hva kan dette være? Choke? Starter?
Loggført
Kjell Roar
Supermedlem
*****
Innlegg: 4182
Bosted: Sandefjord, ved Ekeberg grill & camping...


Fra 55? Hadde ikke råd til noe nyere...


Vis profil
« Svar #1 på: juli 15, 2017, 22:44:45 pm »

Høres ut som et chokeproblem. Du skal tråkke gassen i bunn en gang før start, sjekk at chokespjeldet er aktivert da. Regner med du har automatchoke.
Loggført

Ovalen har 30hk @ 3400rpm, og gjør glatt 0-100 etterhvert

Andre hobbykjøretøy: CX500, Z1000A2, V7Sport, CB100
Blau_Oval
Juniormedlem
**
Innlegg: 73
Bosted: Nøtterøy


VW Entusiast. (o\ ! /o) (o\_!_/o)


Vis profil
« Svar #2 på: desember 25, 2017, 16:37:18 pm »

på min 69 1300 så må jeg trykke gass pedalen helt inn for og aktivere choke. da starter den fint. så lar jeg den stå og putre litt på gårdsplassen mens jeg sjekker lufttrykk olje, osv. når motoren er blitt varm trykker jeg bare en forsiktig kort gang på gasspedalen så går den i vanlig tomgang modus Glad
Loggført
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!