mars 29, 2024, 09:45:48 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: 1300 som kveles  (Lest 1154 ganger)
ted67
Seniormedlem
****
Innlegg: 475
Bosted: kolsås


Kicking ass and taking names since 1999.


Vis profil
« på: august 08, 2017, 21:28:19 pm »

Har en 1300 motor som har stått lenge, men starter og går fint på tomgang, kan fint dras opp i turtall, men vis jeg gir full gass kveles den og stopper.

Har gjort halvhjerta innsats for feilsøk da jeg hadde dårlig tid.( byttet og justert stift, ny olje, justert mixe skrive til standar 1,5 runde ut, justert tenning med lampe og stprayet ned gasser og innsug med startgass) den har enkel gasser med uorginal fordeler der vakum er blendet av.

Åpen for forslag Glad

Loggført
JFP
Supermedlem
*****
Innlegg: 967
Bosted: Bærum



Vis profil
« Svar #1 på: august 08, 2017, 21:56:04 pm »

Ikke lett å stille presis diagnose på nett, men jeg ville ha begynt med forgasseren.

Akselerasjonspumpen: Hvis den er kaputt vil du kunne sakte øke opp til fullt turtall, men tråkker du hardt på gassen får den for lite bensin og motoren kveles. Sjekk: Ta av luftfilteret og kikk nedi. Det skal komme frisk sprut av bensin fra 'kranen' nedi der når du bånner gassarmen på forgasseren.

Bensinpumpen: Hvis den er delvis defekt, f eks et lite hull i membranen i pumpen, får motoren for lite bensin ved gasspådrag. Sjekk: Kjør motoren normalt, stopp den, og skru av det øvre lokket på forgasseren. Er det rikelig med bensin i flottørkammeret (veskenivå ca 2 cm fra den kanten)?

Tette dyser? Rens og overhaling av forgasseren blir aldri feil...

Uorginal fordeler sier du, det kan også være en synder, men neppe slik at motoren kveles.  'Moderne' forgassere skal ha vakuum-fordeler, så jeg ville fått orden på den saken der.


Til info: Justeringsskruene på forgasseren (Bypass Screw of Volume Control Screw) har bare med tomgangen å gjøre, så det er neppe feilen her.

Loggført
TrettenNullTo
Supermedlem
*****
Innlegg: 5125
Bosted: Tigerstaden



Vis profil
« Svar #2 på: august 08, 2017, 21:56:18 pm »

Rusk i hoved dysa.
Loggført

Follo VW Klubb

SCC   14,257
ted67
Seniormedlem
****
Innlegg: 475
Bosted: kolsås


Kicking ass and taking names since 1999.


Vis profil
« Svar #3 på: august 08, 2017, 22:15:58 pm »

Takk for forslag!

Tippet på akselerasjonspumpa jeg også.

Men kan være bensin pumpe. Sleit med å få start på den, og når den endelig fyra så døde den med en gang jeg så vidt var nær gassen, men kom seg etter 2-3 min og kunne kjøres.

Burde nok rense gasser uansett.. kan slenge på en annen og se om det Hjelper..

Kan være slanger som har svelet innvendig, bilen har stått i 7 år
« Siste redigering: august 08, 2017, 22:22:24 pm av ted67 » Loggført
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!