juni 07, 2024, 21:23:09 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: 2 små spørsmål som kan føre til mange.  (Lest 1279 ganger)
boble62
Nybegynner
*
Innlegg: 21
Bosted: drammen



Vis profil
« på: august 20, 2008, 20:31:55 pm »

Det jeg lurer på er:

1. Passer motor og girkasse fra en 80 talls transporter inn i en 62mod boble uten alt for mye tull ball?
2. Er det mulig å gjøre den om til luftavkjølt?

Loggført
Karmann
Supermedlem
*****
Innlegg: 1057
Bosted: Kongsberg



Vis profil
« Svar #1 på: august 21, 2008, 08:31:01 am »

1. Jeg antar du mener vannkjølt? Ikke uten mye tullball nei. Det krever masse modding. Gearkassa har gearoverføringen ut på siden, rett i rammegaffelen på ei boble for å nevne en ting.
2. Det finnes de som bruker blokka og bytter til luftavkjølte sylindre og topper. Det innebærer en hel del maskinering bla fjerning av vannkapper på blokk og endring av boltsirkel for topper. Det er altså mulig men personlig ser jeg ikke helt vitsen.
Loggført
boble62
Nybegynner
*
Innlegg: 21
Bosted: drammen



Vis profil
« Svar #2 på: august 21, 2008, 11:15:30 am »

Takk takk
Da har jeg ett par nye spørsmål.
1. Passer den motoren på en boble gearkasse?
2. Går det ann å koble ut vannavkjølinga og bare bruke motoren i 10-20 sek?
Var nemlig på SCC i helga og blei bitt av større motor bassilen.
Loggført
Karmann
Supermedlem
*****
Innlegg: 1057
Bosted: Kongsberg



Vis profil
« Svar #3 på: august 21, 2008, 13:26:08 pm »

1. De fire motorboltene passer på boble gearkassa ja.
2. Å kjøre en vannkjølt motor uten vann er ikke noe jeg vil anbefale men det kan godt tenkes det går greit i få sekunder
Loggført
HKE
Supermedlem
*****
Innlegg: 960
Bosted: Ottestad/Hamar


Hans Kristian tlf 95718916


Vis profil
« Svar #4 på: august 25, 2008, 12:10:58 pm »

Er ikke svinghjulet større?? Mener at jeg hadde en 1302 med orginalkasse, der det var frest ut i girkassa til en type 4 motor en gang.
Loggført

VW 1956 T1

"It don't have to shine, to be fine!!"
kejoleid
Juniormedlem
**
Innlegg: 81
Bosted: Fjerdingby


Vis profil

« Svar #5 på: august 25, 2008, 12:36:11 pm »

1) Det jeg har hørt er at Girkassen må freses ut litt, slik at svinghjulet og girkassen går sammen (dette er noe jeg er innstilt på å gjøre med min bil).
Folk snakker også om at man kan bruke andre svinghjul - husker ikke heelt hvilke type, men da slipper du å frese.
En annen ting er at man må også vistnok bytte starter, til en T1 automat?? (vet heller ikke helt med sikkerthet om dette er tilfelle, men det finner jeg fort ut av når jeg skal sette sammen motor og kasse når jeg kommer så langt...)

Lykke til
Loggført

"Datanerd" med en HOBBY
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!