april 29, 2024, 08:35:38 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: "oppskrift" til polering av Fuchs Felger?  (Lest 1868 ganger)
Herbie
Supermedlem
*****
Innlegg: 976
Bosted: Lyngdal


::DKL::


Vis profil
« på: september 01, 2017, 14:32:37 pm »

Noen som har en grei "oppskrift" på hvordan man polerer opp et sett med Fuchs Felger?

Felgene er fine og uten sår. Hvor grovt starter man og hvor langt opp går man før man tar siste finish? og evt hvor mange steg?

Har ikke gjort dette før, men er klar over at det er mye jobb og vil derfor ikke sitte lenger enn nødvendig med disse felgene Gliser Gliser
Loggført

BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo


Hvilken makalös manick


Vis profil
« Svar #1 på: september 01, 2017, 15:16:02 pm »

Er felgene fine og uten sår/oksidering så rekker det med to steg. Polish og deretter sealer. Hold deg LANGT unna Autosol som er en rubbing og som vil ripe opp alu. Jeg bruker den fineste til han karen som selger på Ekeberg på en stor tøyrondell. Det blir speilblankt (om jeg vil). Jeg lurer på om ikke Gasoline har samme produkter. Dette er noe du kjøper en gang da dem er utrolig drøye og god kvalitet på rondellene.

Jeg ser at Gasolin har dette settet: https://gasolin.no/index.php?main_page=product_info&cPath=10424_10421&products_id=11132&zenid=1vkajqajq6reah0uioo6ts6gj2

Mine pastaer ble levert i literstørrelse og det er sikkert 10 år siden jeg kjøpte det. Kan knapt se at jeg har brukt av det.

Har felgene i bruksslitasje så er det helt OK å bruke Autosol.

Mvh
BB
« Siste redigering: september 01, 2017, 15:20:03 pm av BeetleBug » Loggført

10.41 / 1641 / 2015 - 2016.

- Det er lettere å ape enn å skape -
Herbie
Supermedlem
*****
Innlegg: 976
Bosted: Lyngdal


::DKL::


Vis profil
« Svar #2 på: september 01, 2017, 18:55:59 pm »

Disse felgene er helt svarte i senter. Planen er å pusse og polere opp hele felgen for så å detaljere den.
Hvor grovt begynner man og hvor fint papir skal man avslutte med.

Tusen takk for tips Kalle. Dette settet fra Gasolin er jo noe jeg ser jeg må ha på hylla uansett Blunker
Loggført

BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo


Hvilken makalös manick


Vis profil
« Svar #3 på: september 01, 2017, 19:11:30 pm »

Se om du klarer å fjerne lakken kjemisk. Her finner du masse på nettet hvis søker. I USA bruker dem en ovnrens mener jeg å huske. Hva du ikke skal gjøre er mediablåse dem for da blir dem så grove i finishen at du bare skaffer deg masse ekstra arbeid.

Mvh
BB
Loggført

10.41 / 1641 / 2015 - 2016.

- Det er lettere å ape enn å skape -
Herbie
Supermedlem
*****
Innlegg: 976
Bosted: Lyngdal


::DKL::


Vis profil
« Svar #4 på: september 01, 2017, 21:13:37 pm »

Skal prøve det. Ser at mr muscle ovns rens skal være gode greier.
Loggført

TrettenNullTo
Supermedlem
*****
Innlegg: 5138
Bosted: Tigerstaden



Vis profil
« Svar #5 på: september 01, 2017, 21:53:28 pm »

Ovnsrens er normalt veldig alkalisk og du kjenner det etser på huden. Det fjerner mange typer maling effektivt. Men det kan også angripe/oksidere bar aluminium. Du ser det begynner å koke litt i overflaten og aluminiumen blir grå/svart. Men det kan poleres opp etterpå når du tar hele felgen.
Loggført

Follo VW Klubb

SCC   14,257
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!