april 19, 2024, 06:25:46 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Forgasser har hengt seg opp  (Lest 2100 ganger)
Brekkdains
Nybegynner
*
Innlegg: 6
Bosted:


Vis profil

« på: september 18, 2017, 16:31:51 pm »

Hei orakler!

Skulle svive en tur med min 1200 69 mod i dag. Plutselig henger forgasseren seg opp på full gass.
Har prøvd å trykke tilbake, men det er noe som butter i mot.
Det er en Solex pict 28-2. Var overhalt i fjor. Se på bildet, er noe bensin på dynamoen, er det ett tegn på noe? Den har forlvrig blitt verre å starte i det siste, og går ikke lenger pent på kaldstart. Forslag?
https://www.dropbox.com/s/kudd7xh93vb07vh/Bilde%2018.09.2017%2C%2015.00.29.jpg?dl=0
« Siste redigering: september 18, 2017, 16:35:02 pm av Brekkdains » Loggført
SveinT
Supermedlem
*****
Innlegg: 1953
Bosted: Vennesla


Agder VW Klubb


Vis profil
« Svar #1 på: september 19, 2017, 16:28:01 pm »

Jeg hadde først tatt av luftfilteret og sett nedi forgasseren. Regner med du vil se hva som sperrer for retur da.
Og viss ikke jeg nevner det, kommer sikkert noen andre til å kommentere plasseringen av bensinfilteret  Osteaktig
Filteret bør ikke stå på trykksiden av pumpa! Normalt sett er det ikke nødvendig med filter i det hele tatt, siden det er sil i tanken og pumpa fra før.
Loggført

Jeg har ikke for mange biler, bare for lite plass.
Hilsen Svein Terje 91647950
Filip/purity
Supermedlem
*****
Innlegg: 1446
Bosted: Karmøy og Oslo



Vis profil
« Svar #2 på: september 24, 2017, 18:58:09 pm »

10 kr på at det er røret fra akselerasjonspumpa som har løsnet og ligger nedi der og gjør at spjeldet ikke lukker Glad

Klarer du å se hvor bensinen på dynamoen kommer fra? Se om det drypper et sted når motoren går.
Kan være du har for høyt bensintrykk, eller dårlig nåleventil i forgasseren, som vil gjøre at forgasseren renner over. Da renner bensinen ned på spjeldet, og bensinen finner ofte veien ut gjennom akslingen til spjeldet (her er det ikke 100% tett, og det trenger det ikke være, siden det som regel er vakuum inni gasseren), og det drypper fra begge ender av akslingen. Dette viser seg ofte rett etter at en varm motor stoppes, og den er ofte tungstartet når den er varm (siden det renner bensin ned i innsuget).
Loggført

1967 1300 (solgt)
1971 1302 (solgt)
1967 1200
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!