april 18, 2024, 08:14:51 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: vikingens bublegarasjen  (Lest 2405 ganger)
Vikingen
Nybegynner
*
Innlegg: 3
Bosted:


Vis profil

« på: november 08, 2017, 20:38:32 pm »

Heisann!

Har nå eid min boble, også kalt Bublan, litt over ett år nå uten at jeg har fått gjort så mye med den.
Det er vel en 1302LS, det får snart skilt men er langt fra bra, og ganske så rusten!

Oransj og flott stativ på taket, desverre litt diverse som er skrudd av forskjellige folk opp igjennom tida, så ikke så mye som er riktig og orginalt lenger.
Planen er å ha denne som en ekstra bruksbil da jeg stort sett har noe prosjekt som bruksbil, så bruke den året rundt, fint det da er kupevifte i den Osteaktig

Sånn i utgangspunktet ville jeg helst hatt 1303big, men nå fikk jeg tak i denne fra fattern for og skru litt traktor, så sånn ble det.
Her er ett parr bilder. driver med noen EU mangler om dagen, blant anna skifte traversen foran da det er kjeks!









Har fått tak i endel deler fra en kompis av fattern, dem dreiv med bobler før i tida, så der har jeg endel deler jeg itte har oversikt over enda.
Har også fabla vilt om dieselbokser, dvs bygge om luftkjølt motor til diesel, vi får se om jeg får ånden over meg å går på, er litt dieselmann og driver mye med offroad og 4x4(toyota).

men fram til da så kom med forslag til å enkelt skremme opp orginalmotorn min så jeg kan kjøre litt morro til vintern Rekker tunge

Planen er at den skal plukkes ned og fjerne all rust til sommern, akkuratt nå er det bare å få den godkjent.
Loggført
Vikingen
Nybegynner
*
Innlegg: 3
Bosted:


Vis profil

« Svar #1 på: februar 24, 2019, 17:14:44 pm »

jeg daua litt ifra garasjen her jeg gitt.

bilen har vært på veien, blitt brukt litt, gamle gassern var litt av og på, fant litt diverse deler som ble putta på så nå starter og går den, sku sikkert vært fintuna litt.
den skal inn igjen på eu igjen også, litt usikker på om det blir noe mer EU før jeg har plukka ned og ordna opp igjen bilen Rekker tunge

det som ble kjøpt inn og montert :
20180430_174601 by knut helgesen, on Flickr

20180613_154908 by knut helgesen, on Flickr

etter denne oppgraderingen ble bilen mye bedre å kjøre, bråker litt mer. fikk ikke helt tett da det virka som om røret på eksosen var litt feil bøyd inn mot toppen.

20180614_071406 by knut helgesen, on Flickr

jeg er ikke fornøyd med ossen det ser ut inni der, men må jo bare prøve og montere og forske litt da det er min første luftkjølt.
jeg er veldig spent på om jeg kommer til å bli fornøyd med effekten fra en luftkjølt, ser det er mye kule bygg her inne.

håper med tiden på å bygge noe godkjent, da med bremsekitt osv så kan man vel få godkjent 160hk(?)  er nok morsom bil da vil jeg tro siden den ikke veier stort.

Slutta desverre som bilmekaniker og er nå rørlegger, driver og planlegger å bygge om litt i låven så jeg har ett sted å skru, men fram til det så går det nok sakte her. har jo flere prosjekter også såklart så blir litt lite tid til alt.

Tips til motorbygg mottaes med takk, hva kan man feks hente av en 1600 sugis?  noen som har godkjent 1600 turbo/kompressor på 160 hk med bremsekit?
Loggført
Vikingen
Nybegynner
*
Innlegg: 3
Bosted:


Vis profil

« Svar #2 på: mars 15, 2019, 18:07:23 pm »

Hatt Bilen på en EU idag. rusten som den er så gikk det idag å, bare noen småmangler på lys og bremser. så da er planen SCC også plukke ned bilen etter det igjen.

Hvis økonomien tillater så blir SCC med en noe modifisert motor Glad  vi får se. første pri nå er godkjenning så je slepp å miste skilta på veien dit.

men må si det var morro og setta på vinterdekka og kjøre en tur idag, folk ser rart når jeg kommer kjørende, bor i trysil så er ikke akkuratt sommerføre eller vær her.
Loggført
TrettenNullTo
Supermedlem
*****
Innlegg: 5138
Bosted: Tigerstaden



Vis profil
« Svar #3 på: mars 16, 2019, 00:46:18 am »

Kult du får kjørt en sommer til før demontering  Glad
Bobla er utrolig festlig å kjøre på vinterføre.
Loggført

Follo VW Klubb

SCC   14,257
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!