mars 28, 2024, 15:23:46 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: boble!  (Lest 4079 ganger)
mathias
Nybegynner
*
Innlegg: 5
Bosted:


Vis profil

« på: desember 06, 2017, 23:47:32 pm »

hei. jeg har akuratt kjøpt meg en boble og vil ha ny motor i den, lurte på om noen har motor som funker til salgs eller vet hvilken motor som passer? har ikke alt for mye fritid så noe som ikke kommer til og ta mange år hadde vert fint Glad  ( helst turbo ) tenkte en plass rundt 150hk+ .   alle vil selfølgelig ha billigest mulig men er ikke ute etter og kjøpe meg problemer heller så kan gått legge i litt ekstra for og få noe som funker som det skal etter motoren er sat i. har planer om og prøve og få den gokjent så må handle ny bremser og alt til den.

helst en motor som bare er å sette rett i og vri om nøkkelen Glad første bobla jeg har hat så kan veldig lite om dem så hadde vert fint med noe hjelp Glad mvh mathias
Loggført
Trond Dahl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 4525
Bosted: Sandnes


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #1 på: desember 07, 2017, 10:27:39 am »

Hør med Jan Olav Hansen aka Formula Vee på forumet. Han har en turbomata 1915 som han sikkert kan skru sammen og selge. Han trenger jo ikke den nå lenger ;-)
Loggført

Street car 10.67/206kmt@Kjula 2014
Race car 9.49/236kmt@SCC 2017




"It seems that perfection is reached not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away"
Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #2 på: desember 07, 2017, 10:37:59 am »

Hør med Jan Olav Hansen aka <a href="http://www.vwnorge.no/index.php?action=profile;u=1499">Formula Vee</a> på forumet. Han har en turbomata 1915 som han sikkert kan skru sammen og selge. Han trenger jo ikke den nå lenger ;-)

Osteaktig
Den motoren VAR turnkey med 154,6hk på hjula. Nå holder jeg på å sette den opp for ca 250hk så jeg har en liten snurre til å cruise med  Gliser
Den 523hk motoren som står i nå er litt for heftig til jobb pendling. Ikke til salgs.  Blunker

Men prøv å finne en motor som er bremset til maks 160hk. Enklere å få godkjent da.
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #3 på: desember 07, 2017, 12:50:15 pm »

Jeg hadde brukt penger på bilen og.. Bremser, girkasse og aksler bør oppgraderes samtidig.. 150hk er ikke noe stort problem. En "kjip" 2,3 liter eller liten turbo-motor gjør susen Glad
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

mathias
Nybegynner
*
Innlegg: 5
Bosted:


Vis profil

« Svar #4 på: desember 07, 2017, 15:45:56 pm »

Jeg hadde brukt penger på bilen og.. Bremser, girkasse og aksler bør oppgraderes samtidig.. 150hk er ikke noe stort problem. En "kjip" 2,3 liter eller liten turbo-motor gjør susen Glad


Ja jeg har planer om og hanle nye bremser og girkasse og alt mulig men vil først kjøpe motor og girkasse så jeg vet hvilken bremse jeg skal kjøpe. Er kjipt å bruke mye penger på bremser så begrenser det jo hvilken motor jeg setter i den i etterkant Glad noen som vet om en motor og girkasse som passer rett i ca? Og hvilken biler den motoren står i ?  Er somregel billigere og kjøpe en hel bil enn bare motor. :p vil ha bilen gokjent men har ikke gokjent noe før har bare hat biler der alt er gokjent før så har bare hat eu og tenke på. Så vil ikke ha for mye hester heller så det kan bli vanskelig og for dyrt og få gokjent :p og har ikke lyst og må bytte fram og tilbake motor får og gokjenne den.
Loggført
TrettenNullTo
Supermedlem
*****
Innlegg: 5125
Bosted: Tigerstaden



Vis profil
« Svar #5 på: desember 07, 2017, 18:10:23 pm »

Da er det bare å kontakte ombygningsgruppa hos dit lokale Vegvesenkontor å høre om fremgangsmåte for å få ca 150 hk godkjent.
Les gjennom byggetrådene på forumet om folk som har tråkka  opp løypa for deg. Masse nyttig info.
Kjøp de beste bremsene du får tak i med TÜV papirer.
 Kerscher    http://www.kerscher-tuning.de/kaefer/index.php
CSP    https://www.csp-shop.com/en/wheels-brakes/brake-systems/
Tafel   http://www.tafel-tuning-shop.de/cgi-bin/shop/front/eidamo.cgi?
func=anzeige&wkid=12172613705548532&rub1=TAFEL-Technologies&rub2=Bremsanlage
Du klarer ikke å bruke for mye penger på bremser. Mye viktigere med understell, dekk og bremser, enn sterk motor.
Og med de nye nazireglene på EU kontroll, og at Vegvesenet kan komme på etterkontroll, noe de gjør hyppig, er det få bilverksteder som ser mellom fingra på bremser, senk og motor når de ikke står i vognkort.

Ellers kan du jo sjekke litt ut å bygge om til Subaru motor. Det meste av adaptere og det du trenger er tilgjengelig. Billig og driftsikkre motorer, MEN fulle av sølevann, slanger, radiatorer.
« Siste redigering: desember 07, 2017, 18:13:45 pm av TrettenNullTo » Loggført

Follo VW Klubb

SCC   14,257
TrettenNullTo
Supermedlem
*****
Innlegg: 5125
Bosted: Tigerstaden



Vis profil
« Svar #6 på: desember 07, 2017, 18:12:02 pm »

http://www.vwnorge.no/index.php/topic,72094.0.html


 Gliser Gliser Gliser
Loggført

Follo VW Klubb

SCC   14,257
mathias
Nybegynner
*
Innlegg: 5
Bosted:


Vis profil

« Svar #7 på: desember 07, 2017, 22:59:11 pm »

den er alt gokjent senket og med større felger og dekk Glad så tror det skal være greit men som sakt trenger bremser og motor driv verk girkasse? osv har sett på linken du sente så var ikke så gale pris for bremser. er det noen motorer som er luft avkjølt som ikke er så vanskelig å få tak i? og har noen en link på en god side med en god gear kasse eller om jeg bare skal bruke den som står i? og link til bak aksel? må man forsterke rammen på bobla ved å sett i større motor? veier vell ikke så mye mer ?
Loggført
Roy Grelland
Supermedlem
*****
Innlegg: 7105
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #8 på: desember 07, 2017, 23:10:54 pm »

Hvorfor er du så oppsatt på å sette inn motor og gir fra en annen bil? Som det blir sagt lenger  opp så er det ganske enkelt å få 150 pålitelige hester ut av en vw motor. Skal du ha inn en annen girkasse er det ofte mye jobb og strengt tatt trenger du ikke så mye forsterkninger for 150 hk. Kontakt Unneberg bil. De har en "egen" girkassebygger som setter opp en kasse som passer ditt  behov.

Men først må du definere hva du ønsker å oppnå. Er det en daily driver, drag race, banekjøring, rally  etc. Når du vet behovet kan du kontakte enten en av butikkene (Unneberg, hotshop etc) og høre hva de anbefaler. Eller du kan kontakte en som bygger motor for kunder.

Uansett når du har bestemt deg så bør du søke før du starter ombygging. 160 hk med skiver fra kerscher eller andre er ikke noe problem. Men  søk først.

Og så er det lurt å bruke søkeknappen her på forumet. Dette er antakelig det mest omtalte emnet gjennom tidende her inne Blunker
Loggført
Squareback
Supermedlem
*****
Innlegg: 6083
Bosted: Ski i AKERSHUS


Follo VW Klubb, Type 2 og Type 3 entusiast!


Vis profil WWW
« Svar #9 på: desember 08, 2017, 01:12:58 am »

Hvor stor motor har du nå da?
Loggført

Type 2 og 3 entusiast!
Follo VW Klubb og VW Veteran Klubben
Liker alt som Brummer!!!!!
mathias
Nybegynner
*
Innlegg: 5
Bosted:


Vis profil

« Svar #10 på: desember 08, 2017, 03:52:39 am »

står en 1600 i den nå Glad klarer du få ut så my hk av orginal boble motor? trodde ikke du fikk ut mer enn 90 ca av dem! klarer jeg få ut 120 av den vil jeg ikke bytte motor eller girkasse! bremsene har jeg bestilt ikvel så satser på det ikke er så lang leveringstid på dem Glad skal søke litt mer på forumet her å se hva folk skriver har lett litt men har ikke søkt om hvordan man trimmer boble motoren da xD men takk for hjelpen uansett setter stor pris på den!
Loggført
Team Antonsen
Medlem
***
Innlegg: 230
Bosted: Flekkefjord


Det umulige tar bare litt ekstra tid


Vis profil
« Svar #11 på: desember 08, 2017, 07:25:43 am »

Hvor i landet er det du befinner deg? Det er jo både klubber og personer sprett rundt om i hele landet som sikkert kan hjelpe deg
Loggført

T1 1303 sleeper 1973
T1 1303 gearman look 1973
T1 1303 Targa/Porsche look 1973
Roy Grelland
Supermedlem
*****
Innlegg: 7105
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #12 på: desember 08, 2017, 09:21:50 am »

klarer du få ut så my hk av orginal boble motor?


Ikke noe problem, men da er den ikke original lenger Blunker

Poenget mitt er at med utgangspunkt i en god original motorblokk, er det ikke "vanskelig" å få 150 hk ut av en VW motor, men som vanlig kan du enkelt beskrive det som:  Cheap, fast, reliable: Pick any two Blunker

Så tipset om å kontakte enten forhandlere, motorbyggere, eller selvsagt en lokal gjeng/klubb er det beste; da slipper du å gå i alle de fellene som andre har gjort før deg. Det er mange som kjører rundt med sånne motorer i bilene sine, og det finnes mange veier frem til å få det til. Men det er ikke gratis Blunker
Loggført
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!