mars 28, 2024, 17:33:49 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: 1 2 [3] 4 5
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Gullbobla 73  (Lest 42758 ganger)
scardeep
Supermedlem
*****
Innlegg: 780
Bosted: Nesoddtangen



Vis profil
« Svar #60 på: januar 17, 2019, 14:31:18 pm »

Julegave til bobla.  Osteaktig
  [ Vedlegg ]

Får jeg spørre hva er dette?  Øyerulling
Loggført

"...you can drive it from the garage to the track and back to work on Monday without touching it..."
Jørgen - Gullbobla
Medlem
***
Innlegg: 184
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #61 på: januar 17, 2019, 15:00:09 pm »

Det er bredbåndslamda til å måle oksygeninnholdet i eksosen. Da får jeg forhåpentligvis justert inn blandingsforholdet litt bedre til våren.  Gliser
Loggført

VW 1303S 1973 - Gullbobla
Jørgen - Gullbobla
Medlem
***
Innlegg: 184
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #62 på: april 05, 2019, 23:16:22 pm »

Da fikk jeg endelig ut motoren. Det ble sideveis fødsel uten for mange komplikasjoner. Da er det bare å få den opp i stativet og skru den fra hverandre.  😊

* IMG_20190405_233920.jpg (74.99 KB. 800x600 - vist 370 ganger.)

Loggført

VW 1303S 1973 - Gullbobla
Jørgen - Gullbobla
Medlem
***
Innlegg: 184
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #63 på: april 06, 2019, 15:42:13 pm »

Sylinder 3 er verst. Stempelringer ser ok ut. Ingen skader på sylindre eller stempel ved første første øyekast. Hva ville du gjort?  Hæ

* IMG_20190406_150238.jpg (91.13 KB. 800x600 - vist 385 ganger.)


* IMG_20190406_150341.jpg (73.5 KB. 800x600 - vist 330 ganger.)

Loggført

VW 1303S 1973 - Gullbobla
Jørgen - Gullbobla
Medlem
***
Innlegg: 184
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #64 på: april 06, 2019, 15:44:46 pm »

Stempler

* IMG_20190406_152032.jpg (55.72 KB. 800x600 - vist 322 ganger.)


* IMG_20190406_150350.jpg (92.05 KB. 800x600 - vist 370 ganger.)


Loggført

VW 1303S 1973 - Gullbobla
TrettenNullTo
Supermedlem
*****
Innlegg: 5125
Bosted: Tigerstaden



Vis profil
« Svar #65 på: april 06, 2019, 23:02:56 pm »

Litt fet blanding  Glad
Loggført

Follo VW Klubb

SCC   14,257
P-stop
Supermedlem
*****
Innlegg: 907
Bosted: Vinterbro


Ulf


Vis profil
« Svar #66 på: april 07, 2019, 15:33:22 pm »

Er det bare bildet, eller har den brent seg ut til ett boltehull. i så fall snakker vi om bytte av topp ihvertfall.
Loggført

Stolt medlem av highroofers.
Jørgen - Gullbobla
Medlem
***
Innlegg: 184
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #67 på: april 07, 2019, 19:28:08 pm »

Det er knekt av en bit ved bolthullet ja, men ser ikke ut til at det har vært gjennomslag der. Men det har vært gjennomslag noen cm unna. Skal det ikke være pakning mellom sylinder og topp?

* IMG_20190407_194104.jpg (41.04 KB. 450x600 - vist 367 ganger.)

Loggført

VW 1303S 1973 - Gullbobla
Jens-Ole aka 'Dansken'
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 4050
Bosted: Tønsberg



Vis profil
« Svar #68 på: april 08, 2019, 19:04:19 pm »

Ingen pakning der nej. Hvis det ser fint ud efter du har vasket og renset det ser jeg ingen grund til at bytte ud.
Ved du hvad det er for kam der står i motoren?
Loggført

"Cal-look is kind of the punk-rock of the VW world"
Anders-Co
Supermedlem
*****
Innlegg: 1651
Bosted: Knapatad



Vis profil
« Svar #69 på: april 08, 2019, 19:30:58 pm »

Bruk litt slipepasta på sylindrene å snurr sylinderen rundt ned i toppene for å sikre at det blir tett. Man kan bruke en kobberpakning der men da må man maksimerer ned sylindrene for å få riktig vendehøyde
Loggført
Jørgen - Gullbobla
Medlem
***
Innlegg: 184
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #70 på: april 08, 2019, 20:16:46 pm »

Standard kam i motoren, men hvis noen vil bli kvitt en w110 eller lignende, så gi beskjed.
Skal teste med slipepasta. Vendehøyden ser ut til å være nesten 2mm, så det er mer enn nok som det er.  Osteaktig
Loggført

VW 1303S 1973 - Gullbobla
Jørgen - Gullbobla
Medlem
***
Innlegg: 184
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #71 på: april 14, 2019, 22:38:17 pm »

Da er det bare moroa igjen..  Gliser

* IMG_20190414_232444.jpg (99.56 KB. 800x600 - vist 361 ganger.)

[ Vedlegget er ugyldig eller eksisterer ikke ]

Loggført

VW 1303S 1973 - Gullbobla
Jørgen - Gullbobla
Medlem
***
Innlegg: 184
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #72 på: april 14, 2019, 22:39:31 pm »


* IMG_20190414_221156.jpg (55.85 KB. 450x600 - vist 352 ganger.)

Loggført

VW 1303S 1973 - Gullbobla
Jørgen - Gullbobla
Medlem
***
Innlegg: 184
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #73 på: april 15, 2019, 13:19:22 pm »

Mener jeg leste et sted at man må ha varmeapparat i bilen og at det er sjekkpunkt på EU. Må i så fall varmepottene være montert?
Loggført

VW 1303S 1973 - Gullbobla
Jens-Ole aka 'Dansken'
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 4050
Bosted: Tønsberg



Vis profil
« Svar #74 på: april 15, 2019, 20:43:37 pm »

Når du har trekantvinduerne skal det ikke være nødvendigt med varmeapperat. Men regelværket bliver stadig tolket individuelt hver dag.
Loggført

"Cal-look is kind of the punk-rock of the VW world"
TrettenNullTo
Supermedlem
*****
Innlegg: 5125
Bosted: Tigerstaden



Vis profil
« Svar #75 på: april 15, 2019, 22:25:43 pm »

Hadde min 02 hos SVV og de krevde en fungerende defrosterfunksjon på ruta, da de så at det ikke er varmepotter montert.
Holdt ikke med friskluft.
Monterte opp en Webasto på varmekanalene og så var de fornøyd.
Er ikke sikker de skjønner noe av varmesystemet på EU kontroll.
Loggført

Follo VW Klubb

SCC   14,257
Jørgen - Gullbobla
Medlem
***
Innlegg: 184
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #76 på: april 15, 2019, 23:12:24 pm »

Da får de lov til å stå i til etter EU..  Osteaktig
Loggført

VW 1303S 1973 - Gullbobla
Jens-Ole aka 'Dansken'
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 4050
Bosted: Tønsberg



Vis profil
« Svar #77 på: april 16, 2019, 08:25:22 am »

Jeg snakkede lidt med verksmesteren her på jobben, og det er nok lurt at la de stå på Blunker
Loggført

"Cal-look is kind of the punk-rock of the VW world"
Jørgen - Gullbobla
Medlem
***
Innlegg: 184
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #78 på: april 17, 2019, 18:29:26 pm »

Pakke fra Dalhems med diverse nødvendige saker til motoren kom på 24 timer! Helt innafor! 😁
Loggført

VW 1303S 1973 - Gullbobla
MCCCIIIS
Supermedlem
*****
Innlegg: 994
Bosted: skien


Vis profil

« Svar #79 på: april 17, 2019, 22:01:58 pm »

Hadde min 02 hos SVV og de krevde en fungerende defrosterfunksjon på ruta, da de så at det ikke er varmepotter montert.
Holdt ikke med friskluft.
Monterte opp en Webasto på varmekanalene og så var de fornøyd.
Er ikke sikker de skjønner noe av varmesystemet på EU kontroll.
Min 03 med wbx er godkjent på svv uten defroster på ruta😉
Loggført

Seaside VW klubb
TrettenNullTo
Supermedlem
*****
Innlegg: 5125
Bosted: Tigerstaden



Vis profil
« Svar #80 på: april 21, 2019, 22:03:35 pm »

Hadde min 02 hos SVV og de krevde en fungerende defrosterfunksjon på ruta, da de så at det ikke er varmepotter montert.
Holdt ikke med friskluft.
Monterte opp en Webasto på varmekanalene og så var de fornøyd.
Er ikke sikker de skjønner noe av varmesystemet på EU kontroll.
Min 03 med wbx er godkjent på svv uten defroster på ruta😉
Glad
Loggført

Follo VW Klubb

SCC   14,257
Jørgen - Gullbobla
Medlem
***
Innlegg: 184
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #81 på: april 21, 2019, 23:16:17 pm »

Beholder nok varmepottene til EU og setter på J-tubes etterpå.  Gliser Har nå fått rengjort alt som skal settes sammen igjen. Pakninger, stempelringer og oljepumpe fra Dalhems er på plass. Kam er på gang og når siste sending fra Hotshop er her så er det bare å skru det sammen igjen.  Osteaktig
Loggført

VW 1303S 1973 - Gullbobla
Jørgen - Gullbobla
Medlem
***
Innlegg: 184
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #82 på: april 25, 2019, 23:12:54 pm »

"Ny" kam fra Jens-Ole er på plass. Takk for det! Det blir artig å se hvordan den virker sammen med de andre komponentene !  Gliser

* IMG_20190425_232430.jpg (68.03 KB. 800x600 - vist 358 ganger.)


Loggført

VW 1303S 1973 - Gullbobla
Jørgen - Gullbobla
Medlem
***
Innlegg: 184
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #83 på: mai 05, 2019, 16:43:04 pm »

Begynner å få ting på plass nå. Bytta stempelringer og oljepumpe. Banna litt når blokka skulle settes sammen og Gaskainch'en tørket før jeg rakk å snu meg. Disse klippsene som skal holde på ventilløfterne var klønete å få ut, men det gikk til slutt..

* IMG_20190505_152500.jpg (56.26 KB. 450x600 - vist 343 ganger.)

Loggført

VW 1303S 1973 - Gullbobla
TrettenNullTo
Supermedlem
*****
Innlegg: 5125
Bosted: Tigerstaden



Vis profil
« Svar #84 på: mai 05, 2019, 21:02:18 pm »

Hvis du leser på boksen til Gasgacinck så står det at du skal smøre på flaten, og vente til det er tørt, så sammenføye delene.  Blunker

Loggført

Follo VW Klubb

SCC   14,257
Jørgen - Gullbobla
Medlem
***
Innlegg: 184
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #85 på: mai 05, 2019, 23:10:51 pm »

Ja, bruksanvisninger er no dritt..   Gliser
Fikk det sammen. Topper og kammer er på plass. Det som bekymrer meg nå er at noe butter imot på et punkt når jeg roterer veiva.  Hæ Nye kammen er en Scat C35, og den roterte fint før blokka ble satt sammen igjen.
Loggført

VW 1303S 1973 - Gullbobla
Anders-Co
Supermedlem
*****
Innlegg: 1651
Bosted: Knapatad



Vis profil
« Svar #86 på: mai 06, 2019, 06:31:59 am »

Har du sjekket om fordelerdrevet er helt på plass?
Kan skjer at drevet sklir litt ut hvis man snur på motoren, å man ikke har montert fordeleren
Da kan det forekomme at man kan dreie noe på motoren får det kniper.

Husk at det også skal 2 skiver/ shims mellom blokk å fordelerdrev.
Loggført
Jørgen - Gullbobla
Medlem
***
Innlegg: 184
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #87 på: mai 06, 2019, 06:55:37 am »

Ja, lot være å sette i fordelerdrevet slik at jeg ikke skulle få problemer med å dreie motoren. Sjekket at løftene var på plass før blokka ble skrudd sammen, men er redd et kamlager eller noe sånt har flytta på seg..
Loggført

VW 1303S 1973 - Gullbobla
TrettenNullTo
Supermedlem
*****
Innlegg: 5125
Bosted: Tigerstaden



Vis profil
« Svar #88 på: mai 06, 2019, 08:40:33 am »

Best å splitte blokka igjen
Loggført

Follo VW Klubb

SCC   14,257
Jørgen - Gullbobla
Medlem
***
Innlegg: 184
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #89 på: mai 06, 2019, 08:53:38 am »

Er redd for det ja.  Trist  Har ikke satt på svinghjulet med shims enda, så veiva kan fremdeles bevege seg litt i lengderetningen. Kan det ha noe å si?
Loggført

VW 1303S 1973 - Gullbobla
Sider: 1 2 [3] 4 5
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!