mars 29, 2024, 02:37:00 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: ca verdi boble cabriolet 1976  (Lest 2178 ganger)
Stig Gård
Nybegynner
*
Innlegg: 1
Bosted:


Vis profil

« på: januar 11, 2018, 14:10:35 pm »

Hei Noen som kan gi meg noen innspill om hva en  boble cabriolet (original cabriolet) fra 1976 er verdt? Vi har disponert svigers sin gamle boble som var nyrestaurert for ca 10 år så den er ikke i dårlig stand. Men vi har oppdaget  masse rust under et veldig tykt lag med tectyl under bilen.  vi må nå blant annet  bytte kanaler og sveise rust i tillegg til selvfølgelig å få gjernet  endel av tectylen for å få oversikt over tilstanden.  men altså det kommer til å koste oss kanskje 30-40.000 kroner å fikse. Svigers sier de bare vil selge den, men vi har et nostalgisk forhold til bilen, som kona kjørte rundt i  da  vi ble kjærester... Så da vil  jeg heller overta den.
Noen som kan fortelle meg hva en  slik boble cabriolet 76 er verdt når den trenges  å fikses for rust for ca 30-40.000 kroner?
Eller for å si det sånn hva er en strøken  76 cab verdt? Bare sånn omtrentlig fordi  svigers er ikke så opptatt av pengene, men  jeg vil bare  vite sånn ca slik at de evt får noe i nærheten av hva som vil være riktig..

Tusen takk for tips!
Dhita
Loggført
Squareback
Supermedlem
*****
Innlegg: 6083
Bosted: Ski i AKERSHUS


Follo VW Klubb, Type 2 og Type 3 entusiast!


Vis profil WWW
« Svar #1 på: januar 11, 2018, 23:46:21 pm »

"Strøkne" 1303S cabrioleter kan feks ha verdi fra 80 til  200-300 tusen. En urørt rustfri og lytefri originalbil med lav km som ikke er omlakkert har høy verdi. En oppusset bil vil ha mer variabel pris. Ligger jo noen på Finn.no, Blocket.se, Mobil.de til tider og de som blir borte raskt har vel rett pris (eller er for billige).

Generelt sett vil jeg ikke si at man må tenke å oppnå verdistigning ved å pusse opp bobler i Norge. Sjeldent lønnsomt, men med en cabriolet så blir regnestykket selvfølgelig mye bedre enn biler med tak.





« Siste redigering: januar 11, 2018, 23:50:59 pm av Squareback » Loggført

Type 2 og 3 entusiast!
Follo VW Klubb og VW Veteran Klubben
Liker alt som Brummer!!!!!
JFP
Supermedlem
*****
Innlegg: 967
Bosted: Bærum



Vis profil
« Svar #2 på: januar 12, 2018, 01:28:15 am »


Jeg kjøpte min 1303 cab 1976 for ca 100 000 for ti-tolv år siden, men det skulle vise seg at det var masse rust på den. Det skulle også bare koste noen tusen å bytte kanaler, men det ble MYE dyrere siden bilen hadde rust med full spredning til indre organer. Det er ikke helt ukomplisert å bytte kanaler på en cab. Når man begynner å kutte finner man som regel mer og mer og mer og mer rust.

Enig med Squareback i at det ikke er lønnsomt å pusse opp gamle biler, man får neppe pengene igjen.

Men sett det i perspektiv: Verditapet på en vanlig moderne bruksbil på et par år er hinsides mye mer enn det koster å ta en oppussingsjobb på en boble, så blås i det. Denne cab'en skal dere ha i mange år, det er en hobby, utrolig morsom bil å putre rundt i, dessuten en familiebil med affeksjonsverdi høres det ut som. Ville ikke vært i tvil, overta bilen!

Anyways. Spørsmålet var hva en strøken 1976 er verd, og jeg tror 120 000 - 150 000 er riktig, men her er det mange usikkerhetsmomenter. US-modeller er litt lavere priset enn europeiske utgaver, spesielt for kjøpere som kan en del om bobler.

Det herlige med boblene er at de ikke synker i verdi, så økonomien er ikke helt håpløs selv om man bruker litt mer enn man hadde tenkt på restaureringsjobben.
Loggført
svenole
VSN
Supermedlem
*****
Innlegg: 1047
Bosted: Tønsberg



Vis profil
« Svar #3 på: januar 12, 2018, 20:21:00 pm »

Verdi fastsettes vanligvis etter besiktigelse. Innen familien synes dere skulle få overdratt bilen vederlagsfritt, legg pengene i reparasjon, oppgradering og vedlikehold. Så var det resten, ta med slekta på turer med hobbykjøretøy om sommeren.  Glad
Loggført
Squareback
Supermedlem
*****
Innlegg: 6083
Bosted: Ski i AKERSHUS


Follo VW Klubb, Type 2 og Type 3 entusiast!


Vis profil WWW
« Svar #4 på: januar 12, 2018, 22:43:41 pm »

Et moment til: Det er en bil som fint kan kjøres på motorvei som nye biler, Holder fint følge i normal trafikk, Den er god og kjøre, samt skaper masse hygge!

100% enig med JFP og svenole!!!
Loggført

Type 2 og 3 entusiast!
Follo VW Klubb og VW Veteran Klubben
Liker alt som Brummer!!!!!
Kjell Roar
Supermedlem
*****
Innlegg: 4182
Bosted: Sandefjord, ved Ekeberg grill & camping...


Fra 55? Hadde ikke råd til noe nyere...


Vis profil
« Svar #5 på: januar 14, 2018, 21:57:40 pm »

Hvis du skal kjøpe den ut, vil jeg si verdien KAN være 40-60.000,- når det er endel rust. Mye eller lite rust går den ene eller den andre veien. Pengene flyr fort, til deler sveising og lakkering. Så spørs det om jobben skal settes bort, eller om du skal gjøre det selv.
Ellers er jo strøken og strøken 2 forskjellige ting, det noen syns er bra, er ikke det for andre.

Er enig i at det er en bil jeg ville beholdt, hadde det vært min svigerfar sin. Kan forøvrig nevne at min svigerfar prøvekjørte boble kabriolet da han kom hjem fra hvalfangst på 50-tallet, med tanke på kjøp. Blei dessverre ikke noen handel dengang.
Loggført

Ovalen har 30hk @ 3400rpm, og gjør glatt 0-100 etterhvert

Andre hobbykjøretøy: CX500, Z1000A2, V7Sport, CB100
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!