april 20, 2024, 16:37:22 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Lydmatte / dempermatte ala dynamat. Hvor kjøper du det?  (Lest 4222 ganger)
VwSplit
Supermedlem
*****
Innlegg: 997
Bosted: Østfold



Vis profil
« på: februar 07, 2018, 19:47:56 pm »

Hei! Hvor skaffer man lydmatte man ikke blir ruinert av? Ser det selges dynamat, men det er jo bare bittesmå biter. Er det gull i disse, ettersom de er så dyre? Finnes det noe bra alternativ på rull for eksempel? Det blir jo brått 5 kvadratmeter og vel så det tenker jeg. Takknemlig for tilbakemelding
Loggført


Old bugs never die
TrettenNullTo
Supermedlem
*****
Innlegg: 5138
Bosted: Tigerstaden



Vis profil
« Svar #1 på: februar 07, 2018, 22:33:07 pm »

Vet ikke hva dynamat koster\
https://www.bilstereosenteret.no/categories/silent-coat-dempematter
Loggført

Follo VW Klubb

SCC   14,257
Svein.
Supermedlem
*****
Innlegg: 2424
Bosted: Lørenskog


Vis profil

« Svar #2 på: februar 08, 2018, 01:17:04 am »

Har jo noe på Biltema da Øyerulling
http://www.biltema.no/no/Bil---MC/Bil-tilbehor/Lyddemper/Lyddempingsplate-2-stk-2000037971/
Loggført

201m  8,063 sek. 136,42km/t
402m 12,708 sek.176,81km/t...
Anders-Co
Supermedlem
*****
Innlegg: 1658
Bosted: Knapatad



Vis profil
« Svar #3 på: februar 08, 2018, 06:57:12 am »

Hei. Hvis du ser på prosjektet mitt, der brukte jeg de ifra biltema. De fungerer veldig bra. Bilen ble en helt annen bil med disse mattene.
Hvis du skal dempe så mye som meg så brukte jeg 6 pakker. Altså 9m2. Blir mange m2 til slutt.

De har samme spec som andre  matter på markedet som koster 2-4 ganger så mye. Går man for noen enda tykkere matter kommer det i konflikt med teppet og dens passform osv når du skal montere det senere.

De var veldig fine å jobbe med. Det er viktig å bruke en god rulle så du får rullet mattene ordentlig nedtelling underlaget.

Silent Coat Dempematter er det samme som biltema sine. Ikke sinnsyk store prisforskjellen heller. Biltema.200,- pr m2. Silent Coat 275,- pr m2

Mattene til biltema er litt større. Så derfor jeg brukte de. Jo mindre skjøter jo bedre.  Biltema sine passer fint på langs mellom kanal og girtunellen med litt klipping.
« Siste redigering: februar 08, 2018, 07:56:13 am av Anders-Co » Loggført
VwSplit
Supermedlem
*****
Innlegg: 997
Bosted: Østfold



Vis profil
« Svar #4 på: februar 08, 2018, 22:10:06 pm »

Tusen takk for tilbakemeldingen! Men det jeg lurer litt på. Hvordan er det med kondens i forhold til disse platene? Kan det oppstå kondens mellom plate og karosseri, som igjen kan føre til rust dannelse?

PS, har du link til bilen din og jobben du utførte?
Loggført


Old bugs never die
Anders-Co
Supermedlem
*****
Innlegg: 1658
Bosted: Knapatad



Vis profil
« Svar #5 på: februar 09, 2018, 07:02:02 am »

I mitt hodet så må det en temt forskjell for at kondens skal oppstå eller at det allerede er fuktighet inne i bilen.
 Om du har det så vil det oppstå kondens i bilen uansett om du har disse platene.

Jeg  tro ikke at det vil komme kondens mellom gulv å mattene.  Disse blir rullet kliss nedtil gulvet. Har du luft mellom gulv og disse mattene monterer du disse feil.

Hvis du går inn på prosjekter på forumet så ser du min bil høyt oppe.

Om du har noen spørsmål så bare ta kontakt.
Mob nr
40086331



« Siste redigering: februar 09, 2018, 07:05:07 am av Anders-Co » Loggført
TrettenNullTo
Supermedlem
*****
Innlegg: 5138
Bosted: Tigerstaden



Vis profil
« Svar #6 på: februar 10, 2018, 15:50:00 pm »

Kondens oppstår når varm luft treffer en kald overflate. Da felles fukten i luften ut som dråper på den kalde overflaten. Så lenge platene blir limt til gulvet med god heft, så kommer heller ikke luften til metallet og ingen kondens oppstår mellom plate og gulv.
Loggført

Follo VW Klubb

SCC   14,257
VwSplit
Supermedlem
*****
Innlegg: 997
Bosted: Østfold



Vis profil
« Svar #7 på: februar 12, 2018, 11:12:44 am »

Siden det er i gulvet jeg skal benytte det, er det jo alltid fare for bløte sko, selv om gulmatter selvfølgelig tar opp det aller verste. Det er derfor jeg var usikker på dette med fuktigheten som muligens kunne oppstå mellom matte og gulv
Loggført


Old bugs never die
Jens-Ole aka 'Dansken'
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 4053
Bosted: Tønsberg



Vis profil
« Svar #8 på: februar 13, 2018, 11:31:39 am »

Jeg har brugt STP i min oval, det findes i en del forskellige tykkelser og størrelser men af de tre jeg har brugt har alle været utrolig enkle at montere.
Ingen varme eller fancy special ruller for at få det til lime helt fast og følge underlaget 100%.
Det er silver line og gold line jeg har brugt i min.
https://standartplast.com/
I tillegg så er det testet i forhold til kondens og fugt som du også lurer på. Der er sikkert flere steder de sælger det, men vwheritage har en fin guide til hvilken type du skal bruge hvor og hvilke egenskaber de forskellige typer har også Glad
https://www.vwheritage.com/camper-van-camping-accessories/stp-sound-deadening-insulation

Loggført

"Cal-look is kind of the punk-rock of the VW world"
VwSplit
Supermedlem
*****
Innlegg: 997
Bosted: Østfold



Vis profil
« Svar #9 på: februar 18, 2018, 12:04:27 pm »

Tusen hjertelig takk!
Loggført


Old bugs never die
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!