desember 07, 2024, 02:07:13 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Batteri  (Lest 4287 ganger)
geir F
Seniormedlem
****
Innlegg: 397
Bosted: lyngdal



Vis profil
« på: februar 18, 2018, 14:54:11 pm »

Går det og bruke dette batteriet i bilen min???

* EEBA0D3F-DDBB-4B2A-AFBD-DCD621910432.jpg (56.65 KB. 800x600 - vist 360 ganger.)


* 34791E98-DEC9-4EC6-B98A-9B680AD6C2D4.jpg (59.06 KB, 800x600 - vist 371 ganger.)
Loggført
DRIFTER
Supermedlem
*****
Innlegg: 510
Bosted: Tomter


Follo VW-klubb, veteran vw-klubben, LP


Vis profil
« Svar #1 på: februar 19, 2018, 08:42:10 am »

Det der er et batteri som er beregnet på start/stopp-systemet på nyere biler i tillegg til vanlig driftsbatteri, om du tenker å bruke det som driftsbatteri i veteranbilen din er svaret nei.
Loggført

you`ll never walk alone

Biler:Type 1 1956
       Type 2 1971
geir F
Seniormedlem
****
Innlegg: 397
Bosted: lyngdal



Vis profil
« Svar #2 på: februar 19, 2018, 17:29:15 pm »

Har ikke god kunnskap om batterier men vet om en som bruker dette batteriet i en bil.

* B77A2048-85FE-4951-91D7-33F3403E6A60.jpg (62.07 KB. 800x600 - vist 355 ganger.)

* B77A2048-85FE-4951-91D7-33F3403E6A60.jpg (62.07 KB. 800x600 - vist 355 ganger.)

Loggført
geir F
Seniormedlem
****
Innlegg: 397
Bosted: lyngdal



Vis profil
« Svar #3 på: februar 19, 2018, 17:30:17 pm »

Ser ikke helt den store forskjellen på de to batteriene?
Loggført
ted67
Seniormedlem
****
Innlegg: 475
Bosted: kolsås


Kicking ass and taking names since 1999.


Vis profil
« Svar #4 på: februar 19, 2018, 17:42:47 pm »

Polene er motsatt Gliser
Loggført
SveinT
Supermedlem
*****
Innlegg: 1958
Bosted: Vennesla


Agder VW Klubb


Vis profil
« Svar #5 på: februar 19, 2018, 18:31:00 pm »

Viss du får start uten at det går tomt, må jo dynamo uansett være stor nok til å drive alle ting du skal ha i drift mens du kjører. Ser derfor ikke det store problemet med å bruke et slikt batteri. Er muligens kaldstartstrømmen (CCA) som er begrensningen. Vet ikke hva starteren din krever.
Loggført

Jeg har ikke for mange biler, bare for lite plass.
Hilsen Svein Terje 91647950
vwfreaks
Supermedlem
*****
Innlegg: 1532
Bosted: Naglestad


Vis profil

« Svar #6 på: februar 19, 2018, 20:34:28 pm »

Her er vel poenget å slanke bilen :-) men er sikkert greit å ha ett eksternt punkt å få startstrøm hvis en skulle få problemer.
Loggført

T1   1969 Stepside pickup
T1   1951 "Voltswagen"
T1   1970 Baja, MONGOL RALLY 2020 Godkjent BT
       1952Tempo Matador


"Cut weld and drive"
Savanna67
Supermedlem
*****
Innlegg: 501
Bosted: Oslo-Skedsmo


Vis profil

« Svar #7 på: februar 19, 2018, 23:28:55 pm »

Jeg tror det går fint.  Ta det med nest CCA.
Men er nok en fordel å ha kraftig lader om du må bruke starteren mye.

Loggført
Trond Dahl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 4528
Bosted: Sandnes


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #8 på: februar 21, 2018, 10:25:00 am »

Ser du er på kikk etter skikkelige lettvektere.
Jeg har brukt Odyssey PC925 og det funker bra. Veier mer enn de du linker til her, men mye mindre enn vanlige batterier med sine 11kg

http://www.odysseybatteries.com/pc925.htm

Glass, skjermer og panser/motorlokk veier jo litt.... :-D

Du har selvsagt lest denne episke "spar vekt" tråden?

http://cal-look.no/lounge/index.php/topic,5293.0.html
« Siste redigering: februar 21, 2018, 10:45:15 am av Trond Dahl » Loggført

Street car 10.67/206kmt@Kjula 2014
Race car 9.49/236kmt@SCC 2017




"It seems that perfection is reached not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away"
geir F
Seniormedlem
****
Innlegg: 397
Bosted: lyngdal



Vis profil
« Svar #9 på: februar 21, 2018, 14:58:11 pm »

Ja jeg er ute etter og spare vekt, og da prøver sønnak batteriet som er 10,5 kg lettere en det som står i bilen nå
Loggført
Dalland
Supermedlem
*****
Innlegg: 3032
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #10 på: februar 23, 2018, 13:59:33 pm »

Går å sikler litt på dette selv, ca 5 kg og en startkappasistet som overgår det meste.

https://shop.antigravitybatteries.com/products/starter-batteries/automotive/rs-30/
Loggført

Dalland
Supermedlem
*****
Innlegg: 3032
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #11 på: februar 23, 2018, 18:03:39 pm »

Spurte leverandøren og de mente dette holdt.
https://shop.antigravitybatteries.com/products/starter-batteries/restart-oem/atx12-rs/

Det veier 1 kg.   Gliser
Loggført

Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!