geir F
Seniormedlem
Innlegg: 397
Bosted: lyngdal
|
|
« på: februar 18, 2018, 14:54:11 pm » |
|
Går det og bruke dette batteriet i bilen min???
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
DRIFTER
Supermedlem
Innlegg: 510
Bosted: Tomter
Follo VW-klubb, veteran vw-klubben, LP
|
|
« Svar #1 på: februar 19, 2018, 08:42:10 am » |
|
Det der er et batteri som er beregnet på start/stopp-systemet på nyere biler i tillegg til vanlig driftsbatteri, om du tenker å bruke det som driftsbatteri i veteranbilen din er svaret nei.
|
|
|
Loggført
|
you`ll never walk alone
Biler:Type 1 1956 Type 2 1971
|
|
|
geir F
Seniormedlem
Innlegg: 397
Bosted: lyngdal
|
|
« Svar #2 på: februar 19, 2018, 17:29:15 pm » |
|
Har ikke god kunnskap om batterier men vet om en som bruker dette batteriet i en bil.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
geir F
Seniormedlem
Innlegg: 397
Bosted: lyngdal
|
|
« Svar #3 på: februar 19, 2018, 17:30:17 pm » |
|
Ser ikke helt den store forskjellen på de to batteriene?
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
ted67
Seniormedlem
Innlegg: 475
Bosted: kolsås
Kicking ass and taking names since 1999.
|
|
« Svar #4 på: februar 19, 2018, 17:42:47 pm » |
|
Polene er motsatt
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
SveinT
Supermedlem
Innlegg: 1956
Bosted: Vennesla
Agder VW Klubb
|
|
« Svar #5 på: februar 19, 2018, 18:31:00 pm » |
|
Viss du får start uten at det går tomt, må jo dynamo uansett være stor nok til å drive alle ting du skal ha i drift mens du kjører. Ser derfor ikke det store problemet med å bruke et slikt batteri. Er muligens kaldstartstrømmen (CCA) som er begrensningen. Vet ikke hva starteren din krever.
|
|
|
Loggført
|
Jeg har ikke for mange biler, bare for lite plass. Hilsen Svein Terje 91647950
|
|
|
vwfreaks
Supermedlem
Innlegg: 1532
Bosted: Naglestad
|
|
« Svar #6 på: februar 19, 2018, 20:34:28 pm » |
|
Her er vel poenget å slanke bilen :-) men er sikkert greit å ha ett eksternt punkt å få startstrøm hvis en skulle få problemer.
|
|
|
Loggført
|
T1 1969 Stepside pickup T1 1951 "Voltswagen" T1 1970 Baja, MONGOL RALLY 2020 Godkjent BT 1952Tempo Matador
"Cut weld and drive"
|
|
|
Savanna67
Supermedlem
Innlegg: 501
Bosted: Oslo-Skedsmo
|
|
« Svar #7 på: februar 19, 2018, 23:28:55 pm » |
|
Jeg tror det går fint. Ta det med nest CCA. Men er nok en fordel å ha kraftig lader om du må bruke starteren mye.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Trond Dahl
Administrator
Supermedlem
Innlegg: 4527
Bosted: Sandnes
:: DKL ::
|
|
« Svar #8 på: februar 21, 2018, 10:25:00 am » |
|
Ser du er på kikk etter skikkelige lettvektere. Jeg har brukt Odyssey PC925 og det funker bra. Veier mer enn de du linker til her, men mye mindre enn vanlige batterier med sine 11kg http://www.odysseybatteries.com/pc925.htmGlass, skjermer og panser/motorlokk veier jo litt.... :-D Du har selvsagt lest denne episke "spar vekt" tråden? http://cal-look.no/lounge/index.php/topic,5293.0.html
|
|
« Siste redigering: februar 21, 2018, 10:45:15 am av Trond Dahl »
|
Loggført
|
Street car 10.67/206kmt@Kjula 2014 Race car 9.49/236kmt@SCC 2017 "It seems that perfection is reached not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away"
|
|
|
geir F
Seniormedlem
Innlegg: 397
Bosted: lyngdal
|
|
« Svar #9 på: februar 21, 2018, 14:58:11 pm » |
|
Ja jeg er ute etter og spare vekt, og da prøver sønnak batteriet som er 10,5 kg lettere en det som står i bilen nå
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|
|
|