mars 28, 2024, 21:01:39 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Vedr. Bil som har ikke blitt kjørt siden 1995  (Lest 2392 ganger)
ersver
Nybegynner
*
Innlegg: 8
Bosted:


Vis profil

« på: mars 12, 2018, 12:58:22 pm »

Hei, helt ny i forumet. Håper dette er riktig sted for spørsmål.
Har kjøpt en vw 1300 1968 gått 53000,- dødsbo. Bilen har stått stille siden 1995 . Har vært startet i 2000.
Skal hente den i Trondheim til uka. Hva er det viktigst å starte med når jeg får bilen hjem?
Erik
Loggført
ted67
Seniormedlem
****
Innlegg: 475
Bosted: kolsås


Kicking ass and taking names since 1999.


Vis profil
« Svar #1 på: mars 12, 2018, 16:29:48 pm »

kan Være greit å få seg en oversikt over bilen. Hva som virker og hva som trenger kjærlighet. Jeg pleier begynne med å se etter rust.
Loggført
-Marius-
Supermedlem
*****
Innlegg: 1794
Bosted: Dirdal



Vis profil
« Svar #2 på: mars 12, 2018, 16:33:39 pm »

Og ikke minst signert salgsmelding av den som står som "ansvarlig" i arveoppgjøret samt dokumentasjonen som ble levert på det lokale bilrilsynet når den ble avskiltet...

Mvh Marius
Loggført

Mvh

Marius
ersver
Nybegynner
*
Innlegg: 8
Bosted:


Vis profil

« Svar #3 på: mars 12, 2018, 16:46:37 pm »

Flott takk, tok bare en sjanse når jeg kjøpte den over telefon. Kjerringa ble ikke glad.
Betalte 40.000,- sikkert for mye.


* E37AE534-B5F6-4C92-A53A-5D8F385DA817.jpg (8.32 KB, 207x155 - vist 209 ganger.)

* B6A809F1-5E34-49DD-AFD8-95E6FA172717.jpg (6.08 KB, 207x155 - vist 196 ganger.)

* 8358A8CC-AAEE-45BC-AFFD-C9C24F5439BA.jpg (5.57 KB, 207x155 - vist 192 ganger.)

* 8D6EFD5D-FC5C-4725-8B07-608590CB7763.jpg (6.08 KB, 207x155 - vist 170 ganger.)
Loggført
TrettenNullTo
Supermedlem
*****
Innlegg: 5125
Bosted: Tigerstaden



Vis profil
« Svar #4 på: mars 12, 2018, 17:36:37 pm »

sjekk bremser før du prøver deg på veien. Den har nok gått 153000 km. hvis ikke har du kjøpt deg bra Boble med lite rust. Bytt motorolje og bruk fersk bensin.
Loggført

Follo VW Klubb

SCC   14,257
ersver
Nybegynner
*
Innlegg: 8
Bosted:


Vis profil

« Svar #5 på: mars 12, 2018, 17:42:19 pm »

Det skal jeg gjøre. Den skal være 100% rust fri
Loggført
ted67
Seniormedlem
****
Innlegg: 475
Bosted: kolsås


Kicking ass and taking names since 1999.


Vis profil
« Svar #6 på: mars 12, 2018, 18:32:58 pm »

Kan være like greit og ta utgangspunkt i å måtte bytte alle gummislanger det går væske i😃 fort gjort å glemme drivstoffslangen under tanken Blunker
Loggført
ersver
Nybegynner
*
Innlegg: 8
Bosted:


Vis profil

« Svar #7 på: mars 12, 2018, 18:41:13 pm »

Det skal jeg gjøre. Hvilken butikk anbefaler du jeg skal bestille disse delene fra?
Loggført
ted67
Seniormedlem
****
Innlegg: 475
Bosted: kolsås


Kicking ass and taking names since 1999.


Vis profil
« Svar #8 på: mars 12, 2018, 19:15:32 pm »

Jeg bruker bestille fra unnerberg (har fått veldig god service av dansken) men har også brukt hotshop og dalhems. Gummi slanger bruker jeg fra meca eller tess, det har jeg lettest tilgang på.

Om du legger ut hvor du holder til får du sikkert mye hjelp i lokal vw miljøet  om du spør:)
Loggført
ersver
Nybegynner
*
Innlegg: 8
Bosted:


Vis profil

« Svar #9 på: mars 12, 2018, 19:31:22 pm »

Greit, jeg bor i Ås. Så jeg får nok melde meg inn i Follo vw klubben.
Men det som er viktig for meg nå  er om noen kan vise meg med bilde hvor jeg kan koble på wire å trekke
Bilen opp på bilhenger når jeg henter den.
Loggført
Squareback
Supermedlem
*****
Innlegg: 6083
Bosted: Ski i AKERSHUS


Follo VW Klubb, Type 2 og Type 3 entusiast!


Vis profil WWW
« Svar #10 på: mars 12, 2018, 23:28:24 pm »

Du er velkommen til oss i Follo VW Klubb . Nullto med flere er medlem hos oss.

Kanskje du blir så ivrig etter hvert at du blir med i flere klubber --- mange av oss er med i minst 2...

Nye hjulsylindre (bremser) og bremseslanger må nok til. Kanskje hovedbremsesylinder også, men noen ganger så holder disse lenge. Bremsedeler til en 1968 1300 er ikke dyre i forhold til "nye bilers" bremser som er priset høyt da dette er ting som "ettermarkedet" har dratt opp....

Første årsmodell med 2-kretsbremser er det også....Litt mer trygghet enn de eldre modellenes 1-krets

Litt teknisk info og hjelp på veien til å begynne med finner du her: http://www.follovwklubb.no/teknisk/index.php
« Siste redigering: mars 12, 2018, 23:33:25 pm av Squareback » Loggført

Type 2 og 3 entusiast!
Follo VW Klubb og VW Veteran Klubben
Liker alt som Brummer!!!!!
ersver
Nybegynner
*
Innlegg: 8
Bosted:


Vis profil

« Svar #11 på: mars 13, 2018, 08:54:04 am »

Flott, tusen takk for informasjonen
Loggført
Kjetil Lima
Supermedlem
*****
Innlegg: 2974
Bosted: Stavanger



Vis profil
« Svar #12 på: mars 13, 2018, 08:58:02 am »

Greit, jeg bor i Ås. Så jeg får nok melde meg inn i Follo vw klubben.
Men det som er viktig for meg nå  er om noen kan vise meg med bilde hvor jeg kan koble på wire å trekke
Bilen opp på bilhenger når jeg henter den.

Se under fronten så ser du forstillingen, den består av to horisontale rør. Fest vaier i det nederste av disse men pass på vinkel på vaier så den ikke tar i skjermen.
Loggført

1961 T1 - Custom
ersver
Nybegynner
*
Innlegg: 8
Bosted:


Vis profil

« Svar #13 på: mars 13, 2018, 12:12:48 pm »

Flott, tusen takk da vet hvor .
Loggført
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!