april 25, 2024, 13:23:28 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Mendeola IFS og IRS godkjennbart?  (Lest 2164 ganger)
Bug_Man
Supermedlem
*****
Innlegg: 1259
Bosted:


Vis profil

« på: mars 24, 2018, 11:14:40 am »

Sitter her og scroller gjennom forskjellige for og bakstillinger tilgjengelig til bobler. Har sett på eyeball engineering, red9design og mendeola, og lurer egentlig på; er det noen muligheter for å få mendeola sine for og bakstillinger godkjent av vegvesenet eller tüf? Jeg vet at red9design er banlyst av tüf men at det likevell er en bil i Norge som har det godkjent i vognkortet. Mendeola sin forstilling skal i utgangspunktet være mer robust og gjennomtenkt en red9design, og skal ikke ha det belastningsproblemet som red9design har. Bakstillingen går jo på allerede originale irs fester som noen bobler kom med, så da er kanskje ikke det noe problem?

Her er hvertfall de jeg snakker om
https://www.coolrydescustoms.com/t-1-front-suspension.html
https://www.coolrydescustoms.com/truetrack-rear-suspension.html
Loggført
Bug_Man
Supermedlem
*****
Innlegg: 1259
Bosted:


Vis profil

« Svar #1 på: mars 26, 2018, 16:06:59 pm »

lest litt og regner med at det ikke går da spindlene er sveist.
Loggført
Jens-Ole aka 'Dansken'
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 4053
Bosted: Tønsberg



Vis profil
« Svar #2 på: april 03, 2018, 14:07:29 pm »

Red9 forstilling og bakstilling kan fint godkendes så den der skal vel være mulig å få i vognkortet vil jeg tro.
Loggført

"Cal-look is kind of the punk-rock of the VW world"
Bug_Man
Supermedlem
*****
Innlegg: 1259
Bosted:


Vis profil

« Svar #3 på: april 04, 2018, 05:28:29 am »

Red9 forstilling og bakstilling kan fint godkendes så den der skal vel være mulig å få i vognkortet vil jeg tro.
Visste ikke de ble godkjent. Da bør det jo gå greit. Fant ut at det er en tysker som lager adaptere for å bruke org spindler, og da blir det muligens lettere.
Loggført
Biseth
Nybegynner
*
Innlegg: 4
Bosted: Åsgårdstrand


Vis profil

« Svar #4 på: juni 05, 2018, 20:15:06 pm »

Jeg lurer selv også på Mendeola forstilling og bakhjulsoppheng, så kommer nok til å legge inn en søknad til statens vegvesen med disse.

Ellers så finnes det også noe fra Brasil imohr technic & design, har ikke så mye info om de men virker til å være mer robust enn Red9 og skal være bolt on.
Finnes i fire utgaver standard,street,pro og drag - standard og street ser ut som er beregnet på originale spindler.
De har også bolt on dobbel A-arms bakhjulsoppheng.
Men finner veldig lite info ellers om imohr så vanskelig og si hvor bra det egentlig er.

https://www.imohr.com.br/pt_BR/produtos/7
https://www.imohr.com.br/pt_BR/produtos/8/suspensao-traseira-duplo-a-street--vw-fusca
https://www.facebook.com/imohrtd/

Sverre

Loggført
Bug_Man
Supermedlem
*****
Innlegg: 1259
Bosted:


Vis profil

« Svar #5 på: juni 06, 2018, 05:30:34 am »

Hadde vært kult om du sendte søknad. Hører gjerne på svaret du får tilbake!

De imohr stillingene kan jo se lovende ut og, hmmm Øyerulling
Loggført
Bug_Man
Supermedlem
*****
Innlegg: 1259
Bosted:


Vis profil

« Svar #6 på: juni 06, 2018, 05:41:12 am »

De imohr stillingene virker jo nesten mer sttraktive enn mendeola mtp bolton og dobbel a arm brak, uten at jeg kan si noe om d har noe å si:P
Loggført
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!