mars 28, 2024, 10:03:57 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Bilen hopper ut av 2. gir. Hvordan fikse det??  (Lest 1133 ganger)
BobleKatrine
Nybegynner
*
Innlegg: 47
Bosted: Oslo



Vis profil
« på: mars 30, 2018, 19:25:58 pm »

Hei!

Jeg sliter litt med giret på bobla mi. Det har begynt nylig at den hopper litt ut av gir når jeg kjører i 2. gir. Den er helt fin i de andre gira, det er bare 2. gir som hopper ut. Har prøvd å dobbelclutche litt i det siste, og det har stort sett funka. Noen ganger virker det som om jeg får den litt lengre inn i giret ved å dobbelclutche ..  Men glemmer jeg å dobbelclutche så hopper den fort ut igjen.

Er det noen som har erfaring med dette? Og evt hvordan man fikser det?

Det er egentlig ikke noe som plager meg så mye, men bilen skal på EU kontroll om et par uker og er litt redd for å få feil på det.. 
Loggført

T1 1970 1500
pWolf
Supermedlem
*****
Innlegg: 1680
Bosted: Hamar



Vis profil
« Svar #1 på: mars 30, 2018, 20:47:25 pm »

Hei! Prøv å bytte kobling under baksetet( altså i tunnellen) , du kan også bytte plast foringen som er i tunnelen, rett bak girspaken.

Først ville jeg ha justert girspaken og platen som er mellom tunnellen og girspaken. Er snakk om små bevegelser , så prøv deg litt frem. Youtube har masse videoer om temaet. Glad
Loggført

pWolf - Part of the AirWolf crew

http://www.facebook.com/pages/AirWolfs/153115064754266



1965 t1
BobleKatrine
Nybegynner
*
Innlegg: 47
Bosted: Oslo



Vis profil
« Svar #2 på: mars 31, 2018, 16:23:22 pm »

Takk for svar, det skal jeg prøve på!  Glad
Loggført

T1 1970 1500
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!