juni 20, 2018, 09:32:03 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: 1 [2]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Lekkasje ut av baksiden av reimhjulet  (Lest 1314 ganger)
Anders-Co
Supermedlem
*****
Innlegg: 636
Bosted: Knapstad



Vis profil
« Svar #30 på: juni 13, 2018, 18:05:28 pm »

Var akkurat det jeg tenkte å gjøre.
Loggført
Anders-Co
Supermedlem
*****
Innlegg: 636
Bosted: Knapstad



Vis profil
« Svar #31 på: juni 13, 2018, 20:45:06 pm »

Da harjeg pusset ned oljepumpehuset til så nærme 0 som mulig. Montert sammen. Å fyra bilen.

Nå har den ca 2,7 bar på kald motor. Eller en stund da jeg tenker at olja har blitt driftsvarm ligger trykket på ca 0,5 bar på tomgang.

Holder jeg den på 2000 rpm har jeg litt over 1,5 bare trykk.
Men gjenstår å montere bakplate osv osv . Så får det bli er prøve tur.
« Siste redigering: juni 13, 2018, 20:57:18 pm av Anders-Co » Loggført
Bug_Man
Seniormedlem
****
Innlegg: 407
Bosted:


Vis profil

« Svar #32 på: juni 13, 2018, 23:15:22 pm »

Kan det være de empi trykkstempel-fjærene? Ble det bedre?
Loggført
Anders-Co
Supermedlem
*****
Innlegg: 636
Bosted: Knapstad



Vis profil
« Svar #33 på: juni 14, 2018, 06:49:16 am »

Trykket holder seg konstant på 0,5 bar på tomgang på varm olje.

Det gjorde den ikke med gamle fjærer og 30 mm pumpe med uvisst klaring til lokket. Da gikk trykket til slutt til så lavt at måleren viste 0 å oljetrykks lampa lyste på tomgang.

Er nok er kombinasjon av de empi oljetrykksstempel- fjærer som er noe stivere å at jeg nå har riktig avstand mellom oljepumpe hus og lokket.
Jeg hadde høyere oljetrykk på høyere turtall med 30 mm pumpe men det er jo naturlig.
Loggført
Bug_Man
Seniormedlem
****
Innlegg: 407
Bosted:


Vis profil

« Svar #34 på: juni 14, 2018, 18:41:58 pm »

Om den ikke lyser på 0.5 og trykkvarselen er 0.25 som org så er det vell good to go?
Loggført
Anders-Co
Supermedlem
*****
Innlegg: 636
Bosted: Knapstad



Vis profil
« Svar #35 på: juni 15, 2018, 15:01:43 pm »

Nå har jeg vært på en tur å lampa lyser ikke men måleren viser litt under 0,5 på 800 rpm.
Tenkte jeg skal sjekke med en annen måler også for å se om den viser det samme. Å så må jeg sjekke da jeg tror oljetryksbryteren vasker på 0,5 bar men måleren viser noe mindre.

Så kanskje jeg faktisk har høyere trykk enn det måleren nå viser.

Lekker litt bak reimhjulet enda så kanskje jeg skal få satt på en ånding også ifra blendelokket til bensinpumpa.

Men jeg tok med bobla hjem i dag. Godt av litt annen luft enn den som er på verkstedet



* 50406F03-5BBD-43CC-9E85-D01C87167CEF.jpg (98.04 KB. 800x600 - vist 11 ganger.)

Loggført
BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5257
Bosted: Fornebo


Hvilken makalös manick


Vis profil
« Svar #36 på: juni 15, 2018, 16:21:28 pm »

Er det lille luftfilteret ditt på åndeboksen helt tørt eller er det vått og dermed også nesten helt tett? Enkel test er å skru det av og blåse i det. Rengjøres med bremserens og trykkluft

-BB-
Loggført

10.41 / 1641 / 2015 - 2016.

- Det er lettere å ape enn å skape -
Anders-Co
Supermedlem
*****
Innlegg: 636
Bosted: Knapstad



Vis profil
« Svar #37 på: juni 15, 2018, 16:28:33 pm »

Den er ganske tørt. Men tenkte å ta en rens av det for å være på den sikre siden.
Loggført
Anders-Co
Supermedlem
*****
Innlegg: 636
Bosted: Knapstad



Vis profil
« Svar #38 på: juni 17, 2018, 10:40:10 am »

På vei hjem etter treffet på FK begynte oljelampe å lyse igjen på tomgang å måleren viser lavt trykk selv på turtall.
Kanskje det er slitte lagere i motoren som er synderen.

Har jo samme symptomer som jeg hadde med 30 mm pumpe og gamle oljetrykksfjærer og stempler.


Tenker å få sjekket med en annen oljetryksgiver. Noen som vet om en som både har til lampe å måler som varsler ved 0,25-0,3 bar? Eller så får jeg måle rett ut av blokka.

Den jeg har er en Vdo bryter.


Så er litt i villrede på hva jeg skal gjøre.

Alternativer er å få skrudd motoren ifra hverandre om jeg ikke finner noe openbare feil jeg har gjort.
« Siste redigering: juni 17, 2018, 12:03:32 pm av Anders-Co » Loggført
Anders-Co
Supermedlem
*****
Innlegg: 636
Bosted: Knapstad



Vis profil
« Svar #39 på: juni 17, 2018, 20:04:38 pm »

Fikk sjekket oljetrykksgiveren i stad å på den står det 0,5 +- 0,15 bar.

Men det at jeg ikke har så mye trykk selv på turtall er også noe som beskymrer meg.
Loggført
TrettenNullTo
Supermedlem
*****
Innlegg: 3357
Bosted: Tigerstaden



Vis profil
« Svar #40 på: juni 17, 2018, 22:09:55 pm »

Å finne et oljetrykk giver/instrument som viser helt riktig er ikke lett å finne. men du kunne jo prøvd meg et annet sett instrument/giver og en annen trykkbryter å sett om det blir samme resultat, isåfall er det nok litt stor klaring noen plasser.
Loggført

#3

Follo VW Klubb

SCC   14,257
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5497
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #41 på: juni 18, 2018, 08:00:25 am »

Har du bare lyset i speedoen eller oljetrykkinstrument og?


Når det er dårlig trykk over hele fjøla pleier noe å være galt. Prøv å fjern EMPI før du gjør noe overilt (overhale)
Loggført

10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

Anders-Co
Supermedlem
*****
Innlegg: 636
Bosted: Knapstad



Vis profil
« Svar #42 på: juni 18, 2018, 16:01:59 pm »

Jeg har både oljetrykks instrument som viser 0 i trykk å lampa lyser i speedometeret.

Får prøve det også Glad
Loggført
Sider: 1 [2]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!