mars 29, 2024, 08:29:54 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Førstegangskjøper  (Lest 1938 ganger)
AODigiMedia
Nybegynner
*
Innlegg: 3
Bosted:


Vis profil

« på: juni 07, 2018, 11:29:46 am »

Heisann, har tenkt å omsider skaffe meg en boble. Jeg bare lurer på, hva er det jeg bør spørre evt selger etter som jeg må være obs på? Er helt fersk på disse modellene. Tenkte spesielt på 1303 eller 1302 modell.
Loggført
Jens-Ole aka 'Dansken'
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 4050
Bosted: Tønsberg



Vis profil
« Svar #1 på: juni 07, 2018, 11:56:27 am »

Det er jo altid et godt spørgsmål, men hvor mye kan du skrue selv? Skal du ha et strøkent eksemplar eller et kørende projekt?

Rust, teknisk stand og EU kontroll er vel tre fine spørgsmål Blunker Og har du et link til salgsannonce får du helt sikkert mere hjælp her på siden.
Loggført

"Cal-look is kind of the punk-rock of the VW world"
AODigiMedia
Nybegynner
*
Innlegg: 3
Bosted:


Vis profil

« Svar #2 på: juni 07, 2018, 12:49:34 pm »

står mellom denne
https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=121804408

og evt denne
https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=121354729&fks=121354729
Loggført
Trond Dahl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 4525
Bosted: Sandnes


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #3 på: juni 07, 2018, 13:18:55 pm »

Begge to så jo tilsynelatende kjempefine ut!
Håper det blir bil på deg da :-)
Loggført

Street car 10.67/206kmt@Kjula 2014
Race car 9.49/236kmt@SCC 2017




"It seems that perfection is reached not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away"
BP 73
Supermedlem
*****
Innlegg: 3062
Bosted: fagerstrand



Vis profil
« Svar #4 på: juni 07, 2018, 19:00:35 pm »

jeg ville ha tatt den hvite 1303. mere bil for penga. og 1600 motor.
Loggført

69 vespa 50s
72 1302 ls jubileum nr20002103 med 1680
73 1303 s med 1835
71 notchback 2l type 4
78 singelkabiner pick up 2l type 4
70 mod 1300 kjørbar motortestbenk
11 passat 2,0 140hk tdi st.vogn 4-motion
04 Caddy 1,9 105hk tdi  hentebil
09 golf 1,9 tdi st.vogn sportline
ingen bilcrossbobler igjen, har lagt hjelmen på hylla. men alltid noen delebobler som kommer og går. mye deler til bobler 68 mod og nyere på lager.
tlf 99599148 ( ingen mail i garasjen)
Squareback
Supermedlem
*****
Innlegg: 6083
Bosted: Ski i AKERSHUS


Follo VW Klubb, Type 2 og Type 3 entusiast!


Vis profil WWW
« Svar #5 på: juni 07, 2018, 19:44:21 pm »

Troligvis fine biler begge disse to. Ville vel ha kanskje ha tatt en 1303 med 1600 før en 1302 med 1300 - om tilstanden ellers var lik.

Du har litt mer trykk i motoren... Du har også vanligvis skivebremser på en 1303S  og  tromler foran på en 1302 (uten S). Det er litt mer servicevennlig og tåler litt bedre mot "fade" (varmgang) enn tromler - Selv om dette ikke betyr all verden i norske hastigheter...
« Siste redigering: juni 07, 2018, 19:50:24 pm av Squareback » Loggført

Type 2 og 3 entusiast!
Follo VW Klubb og VW Veteran Klubben
Liker alt som Brummer!!!!!
Squareback
Supermedlem
*****
Innlegg: 6083
Bosted: Ski i AKERSHUS


Follo VW Klubb, Type 2 og Type 3 entusiast!


Vis profil WWW
« Svar #6 på: juni 07, 2018, 19:49:31 pm »

Litt høyere utveksling er det vel også i girkassen..som gir hårfint lavere turtall på landeveien.

Bøyd frontrute er vel noe bedre for sikkerheten, men mange synes jo flat frontrute er halve moroa med eldre bobler.

Kjøpte meg en rød 1303 S som unggutt midt på 80-tallet... Det var en kongebil å ha (når jeg noe etter fikk førerkortet...)

Og tilslutt...Sjekk bil(ene) godt for rust...

Ellers litt råd rundt bobler her: http://www.follovwklubb.no/teknisk/index.php  
Loggført

Type 2 og 3 entusiast!
Follo VW Klubb og VW Veteran Klubben
Liker alt som Brummer!!!!!
AODigiMedia
Nybegynner
*
Innlegg: 3
Bosted:


Vis profil

« Svar #7 på: juni 08, 2018, 09:24:57 am »

Vinkler mot den hvite. Men var rusthull ved jekkehullet og litt rundt på ene hempen på passasjerdøra. Er dette farelampe?. Er somsagt relativ fersk i faget på "veteranbiler"   Hæ
Loggført
Roy Grelland
Supermedlem
*****
Innlegg: 7105
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #8 på: juni 08, 2018, 12:06:47 pm »

Hvis det først er synlig rust, er det 99% sikkert mer som ikke synes.
Loggført
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!