mars 28, 2024, 13:19:12 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Subarumotor i bobla (1303).  (Lest 2702 ganger)
Jernslett
Nybegynner
*
Innlegg: 44
Bosted:


Vis profil

« på: juni 09, 2018, 19:06:00 pm »

Hei,

Har prøvd å søke litt rundt for å finne ut av hva jeg trenger for å montere Subaru motor i bobla mi. Jeg forstår at jeg må ha radiator osv, men kanskje noen kunne peke meg i riktig retning i forhold til anbefalte deler osv? Datasprut?

Og så er det slik at det i mitt vognkort ikke er oppgitt antall hester, kun at motoren er 1600 cc. Hva vil dette bety i praksis i forhold til trimming?

På forhånd takk for all hjelp:)

Loggført
pWolf
Supermedlem
*****
Innlegg: 1680
Bosted: Hamar



Vis profil
« Svar #1 på: juni 09, 2018, 19:45:53 pm »

Hei ! Om du er på Facebook , så er denne https://m.facebook.com/groups/697831790228396 , gruppen full av folk som har mye kunnskap.

Skjønner at Subaru er kult, men... hvorfor ikke skaffe deg en potent luftkjølt type 1 motor? Jeg er kun nyssgjerrig og ikke dømmende! Gliser
Loggført

pWolf - Part of the AirWolf crew

http://www.facebook.com/pages/AirWolfs/153115064754266



1965 t1
Jernslett
Nybegynner
*
Innlegg: 44
Bosted:


Vis profil

« Svar #2 på: juni 09, 2018, 21:05:00 pm »

Takk for link:)

Ja si det du. Jeg har vært gjennom en del tanker når det kommer til motorbygge.

Ser for meg at det vil koste og være mer krevende å få rundt 160 hk ut av en boblemotor enn ut av en Subarumotor som leveres "ferdig" med dette.
Loggført
pWolf
Supermedlem
*****
Innlegg: 1680
Bosted: Hamar



Vis profil
« Svar #3 på: juni 10, 2018, 08:17:14 am »

Tja.. 160 hk ut av en type 1 motor går jo fint, bruker du litt tid på delesanking , eller har is i magen , så dukker det alltid opp noe bra  Glad

Og, det er jo bolt on ! Med subaru oppsett blir det adapterplate til girkasse og ledningsnett etc..

Og om det er generelt mer hetstekrefter (mer morro) du er ute etter, så er 100 hk - 160hk veldig gøy i boble, og noe som relativt enkelt lar seg gjøre med type 1 motor Blunker
Loggført

pWolf - Part of the AirWolf crew

http://www.facebook.com/pages/AirWolfs/153115064754266



1965 t1
ted67
Seniormedlem
****
Innlegg: 475
Bosted: kolsås


Kicking ass and taking names since 1999.


Vis profil
« Svar #4 på: juni 10, 2018, 10:26:27 am »

Du kan vel muligens slippe unna å besøke biltilsynet om du bruker blokk med 1600 motorkode vis det ikke står hk i vognkort?
Loggført
Jernslett
Nybegynner
*
Innlegg: 44
Bosted:


Vis profil

« Svar #5 på: juni 10, 2018, 12:56:27 pm »

Ja det er og noe å ta hensyn til. Det nevnes verken med ord elle bokstaver noe om antall hk i vognkortet til bilen:)
Loggført
Jesper1201
Supermedlem
*****
Innlegg: 708
Bosted: Østfold



Vis profil
« Svar #6 på: juni 10, 2018, 15:35:13 pm »

Spiller liten rolle at det ikke står spesifisert effekt i vognkort.
På PKK er det et kontrollpunkt som heter noe ala; åpenbar endring av motoreffekt.
En økning på 100hk er garantert åpenbar i en Boble  Blunker
Loggført
Jernslett
Nybegynner
*
Innlegg: 44
Bosted:


Vis profil

« Svar #7 på: juni 10, 2018, 18:04:09 pm »

Ja, det skal jeg ikke kverulere på:)




Loggført
ted67
Seniormedlem
****
Innlegg: 475
Bosted: kolsås


Kicking ass and taking names since 1999.


Vis profil
« Svar #8 på: juni 10, 2018, 20:38:34 pm »

Veldig negativ Blunker skulle vært flere boble med uten motor spesifikasjon som noen gamle amerikanere

6.4 k) : Motoreffekt - Ulovlig modifisering av motoren - Motoreffekt: Visuell kontroll for åpenbar endring/modifiserting for økning av motoreffekt.

Ikke at jeg tror du kan snike 100hk ubemerket forbi. Men jeg ville tolket det som at det er mulig å ta seg litt friheter som ikke synes så godt. Dette punktet er endel tolking hos den som utfører pkk’n også?.
« Siste redigering: juni 10, 2018, 23:02:37 pm av ted67 » Loggført
Roy Grelland
Supermedlem
*****
Innlegg: 7105
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #9 på: juni 10, 2018, 21:30:53 pm »

Bilen er typegodkjent med en viss motor. Uansett hva som måtte stå i vognkortet. Hvis det ikke står spesifikt at den er godkjent med noen annet enn original er det typegodkjenninga som gjelder.
Loggført
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!