april 24, 2024, 03:05:40 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Clutchvaier som røyk?  (Lest 2649 ganger)
Terje79
Medlem
***
Innlegg: 142
Bosted: Oslo


Vis profil

« på: august 24, 2008, 18:53:21 pm »

Jeg tror clutchvaieren min røyk istad. Jeg sto i et lyskryss i fri på tomgang, trampa inn clutchen da det ble grønt, og kjente et knepp i pedalen. Så ble pedalen veldig lett å trykke inn, og clutchen kobla ikke inn.

Er det mye jobb å bytte denne selv?
Loggført
raaen
Supermedlem
*****
Innlegg: 3603
Bosted: Darbu, Øvre Eiker. tlf. 99615690


Vis profil

« Svar #1 på: august 24, 2008, 19:04:52 pm »

ikke mye jobb, bare å skru ut pedalsette. bytt strømpa som den går i over girkassa samtidig.
Loggført
Terje79
Medlem
***
Innlegg: 142
Bosted: Oslo


Vis profil

« Svar #2 på: september 01, 2008, 19:53:47 pm »

Ja da er jeg igang med bytting av vaier. Men får ikke av denne strømpa som går over girkassa.. Og får heller ikke tredd vaieren gjennom den som alt er der. Hvordan får jeg løsna på denne strømpa da? Steike slet fælt der jeg lå og bante under bilen her ute på fortauet... Gleder meg til jeg får garasje!
Loggført
JTWE
Supermedlem
*****
Innlegg: 2198
Bosted:


Vis profil

« Svar #3 på: september 01, 2008, 19:55:19 pm »

Hva slags bil?

Sitter ikke denne strømpa fast på noen girkasser? Mener den var som verst på en 1200 kasse jeg hadde.
Loggført
FrodeM
Nybegynner
*
Innlegg: 25
Bosted: Tjøme


Vis profil

« Svar #4 på: september 01, 2008, 20:06:11 pm »

Synes å huske at å få tredd wiren var et lite helvete da jeg kom ut for noe tilsvarende og måtte ta samme reparasjon for mange år siden. Dog skiftet jeg ikke strømpe, som nok må regnes som en tabbe. Håper du får noen tips, for hvis strømpa er dårlig, og/eller er løs, vil clutchen bli nappete. Det gjorde den i alle fall på min. Måtte under og stramme opp strømpa med skiver, men burde skiftet strømpe.

Rykkete clutch har sikkert også bidratt til at jeg nå må skifte fremre motorfeste, så dermed må motoren ut... Man lærer så lenge man driter seg ut!

Mvh.
Frode.
Loggført
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet


Vis profil WWW

« Svar #5 på: september 01, 2008, 20:32:20 pm »

Cluchwire går gjennom strømpa, det MÅ den gjøre siden wiren tres gjennom fra pedalsett siden.
Loggført

Speed is no substitute for direction
Anders Røsåsen
Supermedlem
*****
Innlegg: 1625
Bosted: Skreia



Vis profil
« Svar #6 på: september 04, 2008, 14:02:49 pm »

husker je hadde samme problemet med og bytte clutch vaieren Øyerulling
husker je g også hadde problemet med og få den igjen om men eneste je gjorde var og bøye ned utløpet under der vaieren går ut fra understellet omtrent 2 millimeter så gikk den gjennom som bare det Gliser
Loggført



VW 1300 69 (Grøfterenser`n)
VW 1303S automatic 73 (SOLGT)
VW 1200 Jeans 73 (SOLGT)
VW 1200 65
VW T2 Bay 1975
VW 1200 63 urørt orginalbil (Annfrid)
Terje79
Medlem
***
Innlegg: 142
Bosted: Oslo


Vis profil

« Svar #7 på: september 15, 2008, 16:56:03 pm »

Etter FLERE TIMER med lirking og masse banning på fortauet i rodeløkka så fikk jeg løs denne "#?%%&#!! strømpa.

Den er bare sklidd inn i et spor. Så vet dere det. Bare at etter over 40 år sitter den godt.

Men nå har Bobla fått ny clutchvaier og er så blid atte.. Merka faktisk at med den nye vaieren så kan jeg ta finere starter. Ikke helt sikker på hvorfor, men før så hoppa bilen litt frem da jeg prøvde å slire..   
Loggført
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!