mars 28, 2024, 21:02:14 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Brisk tennplugger  (Lest 4858 ganger)
Harald1200
Nybegynner
*
Innlegg: 35
Bosted: Lillehammer



Vis profil
« på: juni 27, 2018, 18:34:59 pm »

Hei
Jeg må kjøpe noen nye tennplugger og tenkte jeg skulle gå for Brisk - Biltema sine. Noen som har prøvd dem på bobla?
Loggført

1960 VW 1200 De Luxe, Indigoblau 436
ThomasS
Juniormedlem
**
Innlegg: 74
Bosted: Vestfold


Vis profil

« Svar #1 på: juni 27, 2018, 21:49:44 pm »

4 stk. Bosch wr8ac koster 200,- hos UnnebergBil så hvorfor handle på Biltema da!
Loggført

57 oval
61 1200 DeLuxe
58 Type-1
Harald1200
Nybegynner
*
Innlegg: 35
Bosted: Lillehammer



Vis profil
« Svar #2 på: juni 28, 2018, 07:53:18 am »

Vel du er kanskje nabo - det er ikke jeg. Mye som fungerer bra på Biltema så jeg har ikke noe problem med å handle hos dem. Hadde vært morsomt å høre om noen bruker Brisk-pluggene..
Loggført

1960 VW 1200 De Luxe, Indigoblau 436
Roy Grelland
Supermedlem
*****
Innlegg: 7105
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #3 på: juni 28, 2018, 08:13:15 am »

du får sikkert samme svar som alltid når noen spør om Biltema... Noen har brukt det i alle år, uten problemer, mens andre har dårlig erfaring.

Personlig er jeg litt enig med Thomas her at gode, merkevarer hos den lokale bilutstyrs-sjappa er sannsynligvis bedre. At noen av oss bor nær Unneberg eller hotshop er jo bare en bonus, men jeg vil mye heller støtte den lokale bilrekvisitaen med merkevarer enn biltema med kina-varer.... Snart har vi bare kina-sjapper og internett igjen

Spesielt for deler som koster et par hundringser fra merkevarer som bosch, ngk etc.
Loggført
Smokken
Medlem
***
Innlegg: 163
Bosted: Tomter



Vis profil
« Svar #4 på: juni 28, 2018, 09:56:33 am »

Bosch plugger har de vel andre steder også dersom det er langt til Unneberg / hotshop.
50 kr pr plugg er ikke avskrekkende og ser ikke helt hvorfor man skal sette på noe som kanskje virker.
Jeg ser  ingen grunn til å importere problemavfall hit til landet. vi har søppel nok.
Tysk bil = tyske deler. hvorfor ikke?
På en litt godt brukt motor er det ikke sikkert du merker den store forskjellen, men kanskje du korter ned levetid på coil, kabler
stifter og kondensator ved bruk av feil plugger? Men du sparte en 100 lapp på pluggene.
Prøv og lykke til.
Loggført

Ikke alltid
Savanna67
Supermedlem
*****
Innlegg: 501
Bosted: Oslo-Skedsmo


Vis profil

« Svar #5 på: juni 28, 2018, 10:23:40 am »

Brisk er vel ikke Kina produkt? virker som OK plugger etter et kort søk på nettet.
Problemet i dag er jo at de lokale bilrekvisita sjappene ikke har slike deler på lager lenger. 

På en standard boblemotor ville jeg helt klart testet Brisk plugger.
Loggført
ted67
Seniormedlem
****
Innlegg: 475
Bosted: kolsås


Kicking ass and taking names since 1999.


Vis profil
« Svar #6 på: juni 28, 2018, 12:22:04 pm »

Brisk er ikke et Kina produkt, produseres Kaliningrad regionen i Russland. Men kommer fra Tsjekkia. De har levert plugger til Renault-Dacia, GM og Seat. De har også levert sensorer til Volvo og Skoda. Er PR i dag å regne som 6 største plugg levrandør i verden. Ut fra et raskt Google søk kan ikke jeg fonne noen grunner til å ikke prøve de, om du ser bort ifra fremmedfrykt for kinesere og fordommer mot Biltema da Blunker

Borsch plugger får du hos din lokale Meca eller Mekkonomen over natten, null stress
Loggført
Smokken
Medlem
***
Innlegg: 163
Bosted: Tomter



Vis profil
« Svar #7 på: juni 28, 2018, 12:27:00 pm »

Brisk er vel ikke Kina produkt? virker som OK plugger etter et kort søk på nettet.
Problemet i dag er jo at de lokale bilrekvisita sjappene ikke har slike deler på lager lenger. 

På en standard boblemotor ville jeg helt klart testet Brisk plugger.
Hvem har påstått at brisk er Kinesisk?
Loggført

Ikke alltid
Roy Grelland
Supermedlem
*****
Innlegg: 7105
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #8 på: juni 28, 2018, 13:27:25 pm »


Hvem har påstått at brisk er Kinesisk?

Sikkert noen som har misforstått mitt utsagn: " men jeg vil mye heller støtte den lokale bilrekvisitaen med merkevarer enn biltema med kina-varer.."

Poenget mitt var at Biltema i HOVEDSAK har kinavarer, men jeg ønsker meg heller en lokal sjappe med folk som kan det de selger og har merkevarer i hylla Blunker
Loggført
Savanna67
Supermedlem
*****
Innlegg: 501
Bosted: Oslo-Skedsmo


Vis profil

« Svar #9 på: juni 28, 2018, 14:13:20 pm »

Mitt svar var basert på litt Grelland og litt Smokken  Gliser
Jeg er helt enig i å støtte lokale forhandlere og rekvisitasjapper.
Men skremsel som at coil og kabler varer kortere ved å kjøpe Brisk plugger var litt søkt.

Ref Ted67 så er Brisk en ganske stor leverandør av plugger til OEM markedet.
Jeg synest det er fint at Biltema fører disse og at de er tilgjengelige over disk.

Dessverre kan gutta bak disken i den lokale T-Hansen sjappen mer om solbriller og poleringsmidler enn tennplugger. Øyerulling



Loggført
ted67
Seniormedlem
****
Innlegg: 475
Bosted: kolsås


Kicking ass and taking names since 1999.


Vis profil
« Svar #10 på: juni 28, 2018, 15:03:58 pm »

Jeg kjører borsch selv av andre grunner, ville bare gjøre et poeng ut av å hente inn fakta å basere beslutningen på det, ikke annet snakk:) har full forståelse for at folk vil støtte lokalt fremfor store bedrifter!
Loggført
Smokken
Medlem
***
Innlegg: 163
Bosted: Tomter



Vis profil
« Svar #11 på: juni 29, 2018, 09:28:42 am »

På en litt godt brukt motor er det ikke sikkert du merker den store forskjellen, men kanskje du korter ned levetid på coil, kabler
stifter og kondensator ved bruk av feil plugger? Men du sparte en 100 lapp på pluggene.
Prøv og lykke til.

Dette var påstanden!!! Det er faktisk en påstand jeg kan stå for. Gliser
Og bare for å nevne det da, GRANDIOSA er Norges mest solgte Pizza.
Loggført

Ikke alltid
Savanna67
Supermedlem
*****
Innlegg: 501
Bosted: Oslo-Skedsmo


Vis profil

« Svar #12 på: juni 29, 2018, 09:42:39 am »

På en litt godt brukt motor er det ikke sikkert du merker den store forskjellen, men kanskje du korter ned levetid på coil, kabler
stifter og kondensator ved bruk av feil plugger? Men du sparte en 100 lapp på pluggene.
Prøv og lykke til.

Dette var påstanden!!! Det er faktisk en påstand jeg kan stå for. Gliser
Og bare for å nevne det da, GRANDIOSA er Norges mest solgte Pizza.


Vennligst forklar hvordan pluggkabler blir ødelagt av å bruke Brisk plugger.  Jeg er ikke så god med elektrisitet at jeg klarer å skjønne hvordan det er mulig.
Er det på samme måte som at ledningsnettet og sikringer blir ødelagt av å bruke Biltema pærer ?
Loggført
Speed-Demon
Supermedlem
*****
Innlegg: 869
Bosted:


Vis profil

« Svar #13 på: juni 29, 2018, 10:09:30 am »

Jeg har Brisk i bruksbobla og har ikke hatt noen problemer. Biltema olje også. Biltema releer. Biltema ledninger. Bruker stort sett Biltema verktøy. Biltema jekk. Biltema støttebukker. Funker fint  Gliser
Loggført
Smokken
Medlem
***
Innlegg: 163
Bosted: Tomter



Vis profil
« Svar #14 på: juni 29, 2018, 11:07:24 am »

Kjempefint at folk kjøper noe og er godt fornøyd med det.
Har selv knekt kjeften på 21mm fastnøkkel fra biltema med følgeskader på hånd. Denne henger til skrekk og advarsel
på garasjeveggen. Men kan også være ett engangstilfelle, påstår ikke noe annet.
Sendte med min påstand der det stod at
" ved bruk av feil tennplugger" IKKE BRISK eller noe annet.
Det står også spørsmålstegn bak. Hmm Popcorn.
Selv ved bruk av vw plugger kan coilen ta skade dersom de sitter for lenge og motstanden i pluggen blir feil P:G:A:
Slitasje. Det florerer av tennpluggtester på nett.
Vi snakker om ganske høy spenning og stor motstand. Var ment som en opplysning og ikke en påstand om at Brisk
er noe søppel. Sliter bare litt med at folk skal spare penger på ting som i utgangspunktet ikke koster noe særlig.
Plugger er ikke dyrt til boble. Vi vet hva som er bra. vi vet hva vw anbefaler. Hvorfor spare 100kr på å prøve noe annet.
Fordelt på levetid.
Jeg personlig er kjempeglad for at noen i Norge gidder å levere deler til mine biler. Da får jeg det fort ( det passer gjerne dårlig
at ting går i stykker) Er noe feil er retur og ny bestilling stort sett smertefritt. Jeg får det ofte dagen etter i posten.
At de tjener penger på det de driver med plager ikke meg, det gjør jeg også. sammen med alle andre som driver butikk.
Loggført

Ikke alltid
Savanna67
Supermedlem
*****
Innlegg: 501
Bosted: Oslo-Skedsmo


Vis profil

« Svar #15 på: juni 29, 2018, 11:49:23 am »

Jeg har Brisk i bruksbobla og har ikke hatt noen problemer. Biltema olje også. Biltema releer. Biltema ledninger. Bruker stort sett Biltema verktøy. Biltema jekk. Biltema støttebukker. Funker fint  Gliser

Kanskje motoren i Westfaliaen hadde levd litt lengre med bruk av Brisk plugger???   Gliser Gliser Gliser Gliser
Den hadde jo både Biltema olje og Biltema releer, Biltema ledninger..   Rekker tunge

Eller var det han som satt med datamaskinen sin skyld?  Gliser
Loggført
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #16 på: juni 29, 2018, 12:36:39 pm »

Jeg har Brisk i bruksbobla og har ikke hatt noen problemer. Biltema olje også. Biltema releer. Biltema ledninger. Bruker stort sett Biltema verktøy. Biltema jekk. Biltema støttebukker. Funker fint  Gliser

Kanskje motoren i Westfaliaen hadde levd litt lengre med bruk av Brisk plugger???   Gliser Gliser Gliser Gliser
Den hadde jo både Biltema olje og Biltema releer, Biltema ledninger..   Rekker tunge

Eller var det han som satt med datamaskinen sin skyld?  Gliser

Tipper det var han som gav moderat til mye tenning sin skyld  Øyerulling
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

P-stop
Supermedlem
*****
Innlegg: 907
Bosted: Vinterbro


Ulf


Vis profil
« Svar #17 på: juni 29, 2018, 13:18:28 pm »

Er det på samme måte som at ledningsnettet og sikringer blir ødelagt av å bruke Biltema pærer ?

For en mannsalder siden kom det 100w H4 pærer for bruk i båt.
Mange byttet sikringer og brant opp ledningsnettet på bilen ved å belaste dette med betydelig større belastning enn det var beregnet for.
Så ja, uansett leverandør kan ting gå i stykker, også kabler, ved bruk av feil deler. Sjokkert
Loggført

Stolt medlem av highroofers.
Savanna67
Supermedlem
*****
Innlegg: 501
Bosted: Oslo-Skedsmo


Vis profil

« Svar #18 på: juni 29, 2018, 16:41:32 pm »

Jeg har Brisk i bruksbobla og har ikke hatt noen problemer. Biltema olje også. Biltema releer. Biltema ledninger. Bruker stort sett Biltema verktøy. Biltema jekk. Biltema støttebukker. Funker fint  Gliser

Kanskje motoren i Westfaliaen hadde levd litt lengre med bruk av Brisk plugger???   Gliser Gliser Gliser Gliser
Den hadde jo både Biltema olje og Biltema releer, Biltema ledninger..   Rekker tunge

Eller var det han som satt med datamaskinen sin skyld?  Gliser

Tipper det var han som gav moderat til mye tenning sin skyld  Øyerulling

Var ikke mye tenning, bare feil fuel  Gliser
Loggført
Speed-Demon
Supermedlem
*****
Innlegg: 869
Bosted:


Vis profil

« Svar #19 på: juli 02, 2018, 11:33:45 am »

Jeg har Brisk i bruksbobla og har ikke hatt noen problemer. Biltema olje også. Biltema releer. Biltema ledninger. Bruker stort sett Biltema verktøy. Biltema jekk. Biltema støttebukker. Funker fint  Gliser

Kanskje motoren i Westfaliaen hadde levd litt lengre med bruk av Brisk plugger???   Gliser Gliser Gliser Gliser
Den hadde jo både Biltema olje og Biltema releer, Biltema ledninger..   Rekker tunge

Eller var det han som satt med datamaskinen sin skyld?  Gliser

Tipper det var han som gav moderat til mye tenning sin skyld  Øyerulling

Var ikke mye tenning, bare feil fuel  Gliser

Han som OKet tenningsmapet glemte å smake på fuelet først tenker jeg  Gliser
Loggført
ted67
Seniormedlem
****
Innlegg: 475
Bosted: kolsås


Kicking ass and taking names since 1999.


Vis profil
« Svar #20 på: juli 02, 2018, 12:38:16 pm »

Jeg har Brisk i bruksbobla og har ikke hatt noen problemer. Biltema olje også. Biltema releer. Biltema ledninger. Bruker stort sett Biltema verktøy. Biltema jekk. Biltema støttebukker. Funker fint  Gliser

Kanskje motoren i Westfaliaen hadde levd litt lengre med bruk av Brisk plugger???   Gliser Gliser Gliser Gliser
Den hadde jo både Biltema olje og Biltema releer, Biltema ledninger..   Rekker tunge



Eller var det han som satt med datamaskinen sin skyld?  Gliser

Tipper det var han som gav moderat til mye tenning sin skyld  Øyerulling

Var ikke mye tenning, bare feil fuel  Gliser

Han som OKet tenningsmapet glemte å smake på fuelet først tenker jeg  Gliser

Vis ingen av dere hadde på Biltema mekkedress så var dere ikke kledd for anledningen og kan derme skylde dere selv Osteaktig
« Siste redigering: juli 02, 2018, 13:11:51 pm av Erlend / bug66 » Loggført
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!